راه‌های عجیب تاکسی گرفتن در سراسر دنیا

تاکسی های دریایی | Marine taxis

فکرش را بکنید که دیرتان شده است و تا چشم هم کار می کند در مسیر اصلی شما ترافیک وجود دارد و شما هم باید حتما سر موقع برسید، حالا اگر خوش شانس باشید و محل زندگی شما در کنار یک دریا و یا رودخانه باشد و از قضا در آن تاکسی های دریایی نیز فعالیت داشته باشند، در کمتر از نیمی از زمان معمولی که برای طی کردن مسیر مورد نظرتان که همیشه می گذارید؛ به مقصد خواهید رسید.

گرفتن تاکسی های دریای، راهی خاص از شیوه های عجیب تاکسی گرفتن است که در برخی از نقاط جهان وجود دارد. به طور مثال، تاکسی ‌های دریایی نیویورک تور مسافرتی و نقل و انتقال به شرق و رودخانه‌ های هادسن را به شما ارائه می ‌دهند. اما شما می ‌توانید این تاکسی ‌های آبی را در دیگر کشورها و نقاط جهان نیز همانند؛ کرواسی، ونیز، کاستاریکا و نیوزیلند پیدا کنید و از سواری متفاوت با آن ها هم لذت ببرید و هم در سریع ترین حالت ممکن به مقصدتان برسید.

تاکسی پراگ | Taxi Prague

با این که پراگ، پاتیخت کشور جمهوری چک است اما این تاکسی بر عکس اسمش هیچ ربطی به این کشور ندارد. در واقع اصل و ریشه ی طراحی این وسیله در یورکشایرانگلیس انجام گرفته است. حال اگر سوالتان این است که چرا نام این تاکسی، پار و یا پراگ است باید در جواب باید بگوییم که در انگلستان این مدل تاکسی ها را بر اساس معماری شهر پراگ طراحی نموده اند.

به طور مثال در داخل این تاکسی ها، یک صندلی منحنی شکل وجود دارد که رودخانه‌ ی ولتاوا (Vltava) را یادآوری می ‌کند و یا این که بافت داشبرد این تاکسی، نمادی از آسمان شهر پراگ است. این ماشین سقفی بزرگ و شیشه‌ ای هم دارد. جالب است بدانید که کسانی که از این تاکسی استفاده می ‌کنند، می ‌توانند مسیر‌های مستقیم یا تو‌رهای مجازی را انتخاب کنند که در سیستم این ماشین کار گذاشته شده‌ است. این تاکسی گنجایش پذیرش ۵ نفر را در خود دارد.

توک توک | Tuk Tuk

تاکسی گرفتن به روش توک توک، یکی از شیوه های رایج و البته از انواع شیوه های عجیب تاکسی گرفتن در سراسر کشور تایلند است. تاکسی‌ های توک توک نوعی اتو ریکشا هستند که در ابتدای فعالیت خود تنها در کشور تایلند تنها برای جا به جایی مسافران در مسافت ‌های کوتاه استفاده می ‌شدند.

اگر برایتان سوال شده است که چرا نام این تاکسی ها توک توک است باید بگوییم که نامی که روی این تاکسی ‌ها گذاشته‌ شده است، در واقع به خاطر صدایی است که موقع روشن شدن موتور آن ها ایجاد می ‌شود. با این که توک توک انحصاری برای تایلند است اما تاکسی هایی از جنس اتو ریکشا‌ها را می ‌توانید در کشورهایی همچون هند، پرو، اتیوپی، چین، اندونزی و سریلانکا نیز پیدا نمایید.

تاکسی OPTI

من که به شخصه گاهی بی هیچ دلیلی و صرفا برای راحتی بیشتر دوست دارم تا در تاکسی گرفتن به حدی از پیشرفت برسیم که بتوان تاکسی بدون راننده گرفت! البته گویا این مشکل هم در برخی از نقاط جهان حل شده و تاکسی هایی به نام OPTI ساخته شده اند که اصلا راننده برای سیستمشان تعریف نشده است.

سازندگان تاکسی ‌های بدون راننده ‌ی OPTI امیدوارند که تا سال ۲۰۲۵ میلادی در شیوه ‌ی رفت و آمد و نحوه ای از شیوه های عجیب تاکسی گرفتن مردم در لندن و همچنین مردم در سراسر جهان تغییراتی بنیادی را ایجاد نمایند. این تاکسی‌ های بدون راننده، در نقاط عمومی در جا‌های مختلف شهر دارای ایستگاه مخصوص به خود خواهند بود و از ماهواره ‌ها، لیزر‌های مجاورت، دوربین ‌ها و سنسور‌های پارک کردن برای تشخیص مسیر بدون راننده استفاده خواهند کرد.

تاکسی های نارگیلی | Coconut Taxis

تاکسی گرفتن به شکل نارگیلی به این معنا نیست که شما می روید در خیابان و یک نارگیل غول پیکر در حال حرکت می بینید و بعد سوارش می شوید، نه! در سراسر کشور کوبا، ریکشا‌هایی وجود دارند که به شکل یک نارگیل ساخته شده اند.

در واقع این ریکشاها به صورتی طراحی شده اند که شما حس خواهید کرد که سوار بر یک نارگیل متحرک با دو عدد صندلی، سه عدد چرخ و دو عدد موتور شده اید. البته باید خاطر نشان نماییم که این تاکسی های نارگیلی بسیار تر و تمیز هستند. همچنین تاکسی‌ های نارگیلی نسبت به تاکسی ‌های معمولی بسیار پر سر و صدا‌تر و البته ارزان ‌تر هم هستند.

تاکسی های هوایی | Air taxis

به خاطر دارید که در قسمت تاکسی های دریایی چه گفتیم؟ دقیقا همان شرایط برای تاکسی های هوایی نیز وجود دارد ولی تنها فرقی که دارند این است که اگر همه جا دریا و دریاچه وجود نداشته باشد اما آسمان که وجود دارد. همین گستردگی آسمان می تواند عاملی مهم در فراگیر شدن تاکسی های هوایی و شیوه های عجیب تاکسی گرفتن به این شیوه و روش شود.

شما به صورت معمول می توانید تا تاکسی‌ های هوایی را در قسمت ‌هایی از فلوریدا و باهاما پیدا کنید. این تاکسی های هوایی که کاملا یک هواپیما هستند، خدمات پروازی کوتاه بین شهر‌ها و فرودگاه‌ های بین ‌المللی را انجام می ‌دهند و معمولا کرایه‌ ی یک مسیر آن ها حدودا برابر است با ۱۰۰ دلار است. از این تاکسی ها آنگونه که باید تا به حال استقبال نشده است اما کارشناسان پیش بینی کرده اند که به زودی از آسمان ها به عنوان یکی از اصلی ترین معابر رفت و آمد تاکسی ها استفاده می گردد.

تاکسی های مسابقه ای بی.ام.و | B.M.W Racing Taxis

سوار بر ماشین های مسابقه ای بی.ام.و شدن و به قول معروف ویراژ دادن با آن ها، بهترین شکل شیوه های عجیب تاکسی گرفتن است که به نظر من در دنیا وجود دارد! فکرش را بکنید که سوار بر تاکسی شوید که بی.ام.و از نوع مسابقه ای باشد و … . من که اگر همچین تاکسی سوار شوم، سعی می کنم در هر حالتی که هستم تنها از این سواری بی نظیر لذت ببرم.

اما جدای این تعاریف و تفاسیر، باید بگوییم که با این که به این ماشین ‌ها تاکسی مسابقه ‌ای گفته می ‌شود، اما همین ماشین ها در جایزه بزرگ مسابقات نورنبرگ آلمان بی.ام.و برنده ی جایزه شده اند.

باید بدانید که این تاکسی ها شما را هر جا که دلتان بخواهد نمی ‌برند، بلکه راننده ‌های مسابقه ‌ای حرفه ای که رانندگان این تاکسی ها هستند، شما را با قدرت ۵۶۰ اسب بخار، دورتا دور گرین هل می‌ چرخانند. تنها یک دور همراهی با این حرفه ‌ای‌ ها برای شما هزینه ای در حدود ۲۲۵ یورو و یا به عبارتی دیگر ۲۶۷ دلار تمام خواهد شد که به نظر می رسد کاملا ارزشش را دارد.

تاکسی های زرهی ارتشی | Armored Army Taxis

تا به الان شیوه های عجیب تاکسی گرفتن و انواع عجیب تر تاکسی های آن را به خوبی مرور کردید اما همانطور که از تیتر این قسمت مشخص است، می خواهیم تا عجیب ترین و غیر معمول ترین تاکسی های موجود در جهان را هم اکنون برای شما معرفی نماییم، تاکسی تانک زرهی ارتش. اگر نظر من را بخواهید، این تاکسی از همه ی تاکسی هایی که تا به الان برای شما معرفی نمودیم، هیجان انگیزتر است. در واقع باید بدانید که؛ اگر در شهر سنت پترزبورگ و کشورروسیه به تاکسی احتیاج پیدا کردید، می توانید برای رسیدن به مقصد خود تانک های زرهی ارتش را به عنوان گزینه ای مناسب در ذهن داشته باشید.

BRDM-2 در اتحاد جماهیر شوروی، وسیله ای به عنوان فرمانده‌ ی نبرد و وسیله‌ ی شناسایی بوده است که هم اکنون در درون خاک های روسیه نگهداری می ‌شود. اگر فکر می کنید که این وسیله هنوز هم قابلیت جنگیدن دارد، باید بگویم که سخت در اشتباه هستید زیرا زمانی که تصمیم گرفته شد تا از این تانک های زرهی به عنوان تاکسی استفاده شود، تمامی سلاح‌ های جنگی متصل به آن را از کار انداخته اند.

این وسیله‌ ی نقلیه را بیشتر می ‌توان در نوا ریور راند که سنت پترزبورگ را شکافته است، پیدا نمود. جالب است بدانید که یک دور سواری گرفتن از این تانک زرهی، برای شما هزینه ای بالغ بر ۵ هزار روبل روسیه و یا در حدود ۱۰۰ دلار در بر خواهد داشت.

همچنین ببینید

صداوسیما یادبودی برای پروانه معصومی برگزار می‌کند

آیین ترحیم پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در مسجد بلال صداوسیما برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *