رازموفقیت میلیونرهای خود ساخته

چه کسی از پول و ثروت بدش می‌آید؟ ثروت، تضمین کننده امکانات و رفاه است و می‌تواند نقش مهمی در کیفیت زندگی داشته باشد. شاید شنیدن داستان کسانی که از صفر شروع کرده‌اندو حالا تبدیل به ثروتمندان بزرگی شده‌اند عجیب باشد. اما با خواندن کتاب “۲۱ راز میلیونرهای خودساخته” خواهید فهمید که این داستانها افسانه نیستند و کاملا واقعی هستند. البته برایان تریسی، نویسنده این کتاب داستان میلیونرهای خودساخته را برای سرگرمی شما تعریف نمی‌کند. بلکه او با این کتاب به شما آموزش خواهد داد چطور مانند آنها شوید.

درباره کتاب ۲۱ راز میلیونرهای خودساخته

شاید این نقل معروف را از تولستوی شنیده باشید که می‌گوید: پول خوشبختی نمی‌آورد؛ اما بی‌پولی حتما بدبختی خواهد آورد. بیایید خودمان را گول نزنیم. بدون پول احساس خوشبختی نخواهیم داشت.

بی‌پولی هزار مکافات و دردسر با خودش می‌آورد و آرامش فکری را از ما می‌گیرد. بسیاری از ما فکر می‌کنیم در این اوضاع اقتصادی نمی‌توانیم هرگز امکانات رفاهی چندانی در زندگی داشته باشیم و به آرزوهایمان برسیم.

برایان تریسی مانند ما فکر نمی‌کند. او یک نویسنده، سخنران و کارآفرین معروف کانادایی است که از کودکی شرایط سخت مالی و فقر را تجربه کرده است. اما تریسی توانست با سختی و تلاش ثروت زیادی کسب کند و به یکی از میلیونرهای موفق تبدیل شود.

چرا باید این کتاب را خواند؟

«تصور کنید که هیچ محدودیتی در خصوص شخصی که می‌توانید باشید یا چیزهایی که می‌توانید داشته باشید یا کارهایی که می‌توانید در زندگی‌تان انجام دهید، ندارید.

فقط برای یک‌لحظه تمام‌وقت و پول و تحصیلات و تجربیات و دوستان و ارتباطات و تمام منابع و هر چیزی که نیاز دارید تا به مطلوبتان در زندگی دست پیدا کنید را، در اختیاردارید. اگر پتانسیل‌های شما کاملا نامحدود بود، چه نوع زندگی را دوست داشتید برای خودتان و خانواده‌تان خلق کنید؟»

این جمله یکی از جملات کتاب ۲۱ راز میلیونرهای خودساخته اثر برایان تریسی است. او در جای جای کتاب، مانند این جملات سعی کرده است ذهن خواننده را درگیر سوالاتی کند که شایدتابحال از خودش نپرسیده است.

او تجربیات خودش و چند میلیونر خودساخته دیگر را در کتاب ۲۱ راز میلیونرهای خودساخته با خوانندگانش به اشتراک گذاشته است. نوشته‌های او در این کتاب نتیجه ساعتها مصاحبه با چندین میلیونر خودساخته بوده است.

او سالها روی زندگی میلیونرهای خودساخته تحقیق کرد و زندگی آنها را زیرنظر گرفت. تمام خصوصیات و کارهایی که این افراد در زندگی خود به کار گرفته‌اند بررسی شدند و مخرج مشترک تمام این خصوصیات به کتاب ۲۱ راز میلیونرهای خودساخته تبدیل شد.

خلاصه کتاب ۲۱ راز میلیونرهای خودساخته

شاید دوست داشته باشیدخلاصه ۲۱ راز میلیونرهای خودساخته را بخوانید. ما در ذهن چکیده‌ای از آنچه که تریسی در این کتاب با خوانندگان به اشتراک گذاشته است را برای شما بیان خواهیم کرد.

تریسی در کتاب ۲۱ راز میلیونرهای خودساخته یک سوال مهم و محوری دارد. او به دنبال پیدا کردن جواب این سوال بود که چرا بعضی از افراد موفق‌تر از دیگران عمل می‌کنند؟ چرا عده‌ای تبدیل به افراد ثروتمند می‌شوند و عده‌ای دیگر نه؟

او شروع به تحقیق درباره زندگی این افراد کرد و با آنها دراین باره صحبت کرد. شاید برایتان جالب باشید که بدانید حدود نوددرصد افرادی که میلیونرهای معروفی هستند، از ابتدای زندگی فقر را تجربه کرده‌اند.  دوسوم آنها در در مسیر رشد کارشان، شکست را تجربه کرده‌اند و مجبور شده‌اند کارشان را از نو شروع کنند. می‌بینید؟ همیشه شرایط ایده‌آل نیست.

تریسی در این کتاب ۲۱ راز موثر در زندگی این افراد را شناسایی کرد و هر فصل کتاب را به یکی از این رازها اختصاص داد. این دستورالعمل‌ها در عین کاربردی و موثر بودن بسیار ساده و آسان هستند و هرکسی می‌تواند آنها را عمل کند.

او این رازها را به سادگی و با ادبیاتی روان بیان می‌کند: «اولین راز میلیونرهای خودساخته ساده این است: رویاهای بزرگ داشته باشید! به خودتان این اجازه را بدهید که رویاپردازی کنید.

این امکان را برای خودتان فراهم‌سازید که افکار فانتزی در ارتباط با نوع زندگی که دوست دارید، داشته باشید و نوع پولی که دوست دارید به دست آورید و یا در حساب بانکی‌تان داشته باشید را تصور کنید.

تمام مردان وزنان موفق با رویای چیزی حیرت‌انگیز و متفاوت از آن چیزی که داشته‌اند، شروع کرده‌اند. شاید این جمله را شنیده باشید که: «باید رویاهای بزرگی داشته باشید تا کاری کنید که رویاهایتان محقق شود».

فهرست عناوین فصل‌های کتاب ۲۱ راز میلیونرهای خودساخته، به صورت زیر است:

۱- رؤیاهای بزرگ در سر بپرورانید!

۲- حس هدفمندی را در خود پرورش دهید.

۳- خود را دارای شغل آزاد بدانید.

۴- کاری را که واقعاً دوست دارید انجام دهید.

۵- در کار خود همیشه بهترین باشید.

۶- سخت‌تر و بیشتر کار کنید.

۷- خود را وقف یادگیری مادام‌العمر کنید.

۸- اول به خودتان حقوق بدهید.

۹- همه جزئیات کار خود را یاد بگیرید.

۱۰- خودتان را وقف خدمت رساندن به مردم کنید.

۱۱- کاملاً باخود و دیگران صادق باشید.

۱۲- کارهای‌تان را اولویت‌بندی کنید و سپس با تمام قوا یکی یکی روی آن‌ها تمرکز کنید.

۱۳- سریع‌العمل و قابل اعتماد باشید.

۱۴- آمادگی بالا رفتن از قله‌های زندگی و حرفه‌تان را‌ داشته باشید.

۱۵- تمرین انضباط فردی در تمام امور است.

۱۶- خلاقیت ذاتی خود را شکوفا کنید.

۱۷- با افراد درست در ارتباط باشید.

۱۸- از سلامت جسم‌تان به نحو احسنت مراقبت نمایید.

۱۹- قاطع و عملگرا باشید.

۲۰- به شکست فکر نکنید.

۲۱- باید با سماجت و پایداری و اراده دو برابر به زندگی ادامه داد

درباره برایان تریسی

برایان تریسی یکی از معروف‌ترین سخنرانان و نویسندگان در حوزه توسعه فردی و خودیاری است. این نویسنده مشهور کانادایی، بنیانگذار بنیاد تریسی است.شرکتی که در زمینه‌های مختلف مدیریتی و مالی به افراد و استارتاپ‌ها مشاوره می‌دهد.

تریسی از کودکی فقر و بی‌پولی را تجربه کرد. او در نوجوانی وارد بازار کار و دست به هرکاری زد تا بتواند اوضاع مالی خودش را مدیریت کند و به آن بهبود ببخشد. تلاش‌های تریسی درجهت تامین مالی به تبدیل شدن او به یک میلیونر خودساخته معروف ختم شد.

تریسی تابحال چندین کتاب درباره خودیاری و توسعه فردی تالیف کرده است. این کتابها به چندین زبان مختلف ترجمه شده‌اندو مخاطبان میلیونی در سرتاسر دنیا دارد. کتاب ۲۱ راز میلیونرهای خودساخته از معروف‌ترین کتابهای تریسی در زمینه بهبود وضعیت مالی و جمع‌آوری ثروت است.

قسمت‌هایی از کتاب

روش فکر کردن از آینده به عقب را تمرین کنید. این‌یک تکنیک نیرومند است که تمام زنان و مردانی که عملکرد بالایی دارند، انجام می‌دهند. این تکنیک تاثیری حیرت‌انگیز روی ذهن و افکار شما دارد.

۵ سال جلوتر را پیش‌بینی کنید تصور کنید که ۵ سال گذشته است و زندگی شما عالی و بی‌عیب و نقص است. زندگی شما چه شکلی خواهد بود؟ شما چه‌کاری انجام می‌دهید؟ کجا کار می‌کنید؟ چقدر پول به دست می‌آورید؟ در بانک چقدر دارید چه نوع سبک زندگی دارید؟

چشم‌اندازی برای آینده درازمدت خودتان ایجاد کنید. هر چه چشم‌اندازتان در رابطه با سلامت، شادی و موفقیت مالی واضح‌تر و روشن‌تر باشد، سریع‌تر به سمت آن حرکت خواهید کرد و آن چشم‌انداز نیز سریع‌تر به سمت شما حرکت خواهد کرد.

وقتی یک تصویر ذهنی روشن، از جایی که در زندگی می‌خواهید به آن برسید ایجاد کنید، مثبت‌تر می‌شوید، انگیزه‌تان بالا می‌رود و مصمم‌تر می‌شوید تا رویایتان را به واقعیت تبدیل کنید. شما خلاقیت طبیعی را فعال می‌کنید و سپس این ایده به ذهن شما می‌رسد تا به شما کمک کند،‌ چشم‌اندازتان را محقق کنید.

تصویری از آینده‌ی بلند مدت خود خلق کنید. هر چه تصویرِ مربوط به تندرستی، خوشحالی و کامیابی شما واضح‌تر باشد، پیشرفت‌تان به سوی آن‌ها و حرکت آن‌ها به سوی شما سریع‌تر خواهد بود. هنگامی که تصویر ذهنیِ روشنی از وضعیت زندگی خود خلق می‌کنید، برای تبدیل آن به واقعیت، فردی مثبت‌تر، دارای انگیزه قوی‌تر و مصصم‌تر خواهید شد. به این ترتیب استعداد ذاتی خود را تحریک کرده و ایده‌های فراوانی از ذهن‌تان تراوش می‌کند تا به تحقق تصویر ذهنی‌تان کمک کنند.

همچنین ببینید

واکنش مهران رجبی به ماجرای کوروش کمپانی

تسنیم : مهران رجبی با اشاره ماجرای«کوروش کمپانی» گفت: مگر می‌شود در سایت خودِ «اپل» ۴۰ میلیون خرید و فروش می‌شود و در این کمپانی ۲۰ میلیون به فروش می‌رسد؛ این یعنی کلاهبرداری آشکار!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *