شیرینی ماکارون

ماکارون چیست ؟

شیرینی ماکارون یکی از معروف ترین شیرینی ها و از محبوب ترین دسرهای فرانسوی است که در رنگ های مختلف وجود دارد. طعم های شیرینی ماکارون بسیار متنوع است و از طعم ساده ی نمکی کلاسیک گرفته تا طعم لاوندر و… را در بر می گیرد. امروزه سفارش شیرینی ماکارون در تمام کشورها به دلیل طعم های پر طرفدار آن زیاد شده است. اگرچه امروزه خرید شیرینی ماکارون زیاد شده و این شیرینی به یکی از پر فروش ترین شیرینی ها در دنیا تبدیل شده است اما در پس شیرینی ماکارون تاریخچه ای قرار دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.

گاها به اشتباه ماکارون فرانسوی با شیرینی های مشابه با نام های نسبتا نزدیک مانند شیرینی ماکروون اشتباه گرفته می شود (شیرینی ماکروون شیرینی کوچک نارگیلی است).  اما باید بدانید که شیرینی ماکارون فرانسوی در واقع شیرینی های ساندویچ مانند کوچکی هستند که با آرد بادام، مرنگ و خامه ی کره ای تهیه می شود. بافت ماکارون کیک مانند است و ظاهری شبیه به برگر دارد. شیرینی ماکارون برای اولین بار در زمان قرون وسطا در اروپا درست شد و ماکارون شیرینی ساده ای بود که با سفیده تخمه مرغ، شکر و بادام تهیه می شد و روی آن ترد و توی آن نرم بود. اگر چه بسیاری افراد معتقدند ماکارون شیرینی فرانسوی است و اصلا این شیرینی به نام ماکارون فرانسوی شناخته می شود اما واقعیت آن است که این شیرینی برای اولین بار در قرت شانزدهم از ایتالیا به فرانسه آورده شد و تا پیش از آن در آن سرزمین وجود نداشت. از آنجا که شیرینی ماکارون از قرن هشتم در صومعه های ونیزی درست می شد، به آن ناف کشیش نیز می گفتند. اما به هر حال از زمان ورود این شیرینی به فرانسه این شیرینی معروف شد و به شهرت جهانی رسید حتی اولین دستور پخت شیرینی ماکارون در فرانسه از قرن هفتم پیدا شد. حتما نام خواهران ماکارون راهبه را شنیده اید. شهرت ماکارون در فرانسه به اندازه ای بود که این دو راهبه برای زنده ماندن در انقلاب فرانسه با فروش ماکارون زنده ماندند. به مرور شهرت شیرینی ماکارون در این کشور بیشتر و بیشتر شد و آن ها این شیرینی را به عنوان یکی از مشهورترین دسرهای خود اضافه کردند.

خرید ماکارون

همانطور که می دانید ماکارون شیرینی است که از دو کوکی ترد با مغز نرم و لطیف تهیه می شود که اولین بار ابداع فرانسوی ها بود. آن ها در شهر پاریس این شیرینی را با نام مخصوص لادوره به جهان عرضه کردند. به مرور زمان از آغاز قرن ۲۱ این شیرینی پیشرفت کرد و در شکل ها و طعم های مختلف تهیه شد. امروزه بسیاری از شیرینی پرها از ماکارون کلاسیک الهام گرفته و این شیرینی خوشمزه را با طعم های ماکارون نعنایی و ریحان درست می کنند. شیرینی ماکارون آنقدر معروف است که یک روز خاص در سال را به خود اختصاص داده و بیستم مارس روز ویژه ی این شیرینی خوشمزه است که اولین بار توسط پیر هرمه در سال ۲۰۰۵ تعیین شد. در این روز خوشمزه مردم در سراسر جهان با سفارش ماکارون یا سر زدن به قنادی ها و کافی شاپ ها جشن می گیرند و از خوردن آن لذت می برند.

انواع شیرینی ماکارون

همان طور که گفته شد ماکارون شیرینی لطیفی است که از مرنگ * و آرد بادام تهیه شده و داخل آن را با باتر کریم، شکلات یا مربا پر می کنند. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این شیرینی تنوع آن است. امروزه انواع شیرینی ماکارون در طعم ها و رنگ های مختلف در شیرینی فروشی ها موجود است که می توان بسته به سلیقه آن ها را انتخاب کرد. برای تنوع در رنگ های شیرینی ماکارون از رنگ های خوراکی یا رنگ های گیاهی استفاده می کنند. می توانید در خانه ماکارون مورد علاقه خودتان را درست کنید و از آن برای تزیین روی کیک نیز استفاده کنید. تنوع مواد داخل ماکارون نیز بسیار است. برای مثال می توانید علاوه بر باترکریم و مربا از عسل، خامه و شکلات نیز استفاده کنید. ماکارون می تواند بهترین هدیه برای دوستان و آشنایان شما باشد. اگر به دنبال هدیه ای رنگی و زیبا هستید می توانید خرید ماکارون های رنگی را انتخاب کنید. به ویژه آن که همیشه جعبه ماکارون یا بسته بندی آن نیز بسیار زیبا و شکیل طراحی می شود و می تواند به عنوان هدیه در نظر گرفته شود. از آن جا که ماکارون در پاریس بسیار مشهور است بسیاری از افراد این شیرینی را به عنوان سوغاتی می آورند. همچنین قیمت ماکارون نسبت به جذابیت آن بسیار مقرون به صرفه است.

ماکارون فرانسوی

اما نکته ی مهم در خرید ماکارون آن است که بتوانید ماکارون تازه و باکیفیت را تشخیص دهید. رنگ ماکارون نباید بیش از حد بی رنگ یا بیش از حد پر رنگ باشد. اگر قناد ماهری این شیرینی را درست کرده باشد باید بداند که چگونه بهترین رنگ ماکارون را درآورد. نکته ی مهم دیگر اندازه و سایز ماکارون است. این شیرینی نباید بیش از حد کوچک یا بیش از حد بزرگ باشد. برای تشخیص این نکته باید آن را با ماکارون های رایج و متداول مقایسه کنید و یا سایز متداول قالب شیرینی ماکارون را بدانید تا بتدانید اندازه ی مناسب را تشخیص دهید. لایه ی بیرونی شیرینی ماکارون باید صاف، لطیف و صیقلی باشد. همچنین دقت کنید که روی آن حباب وجود نداشده باشد و ترک خورده یا شکسته نباشد. در نهایت می توان گفت در میان انواع ماکارون، ماکارون شکلاتی بیشترین طرفدار را داشته و طعم عالی دارد. همچنین می توان به ماکارون مرغ اشاره کرد که امروزه به عنوان فینگرفود در بسیاری از مهمانی ها درست می شود. در مقاله های بعدی به آن ها اشاره خواهیم کرد.

ماکارون شیرینی

همچنین ببینید

نمایش هفت فیلم با موضوع فلسطین در موزه سینما

هفت فیلم سینمایی با موضوع فلسطین به مدت یک هفته در موزه سینما به نمایش درمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *