جوزپ بورل گفت تا پیش از حکم دادگاه نمی‌توان سپاه را در لیست تروریسم قرار داد!

به گزارش اکوایران، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد تا زمانی که دادگاه اتحادیه اروپا این گروه را شناسایی کند.

با این حال، دو دیپلمات اروپایی به رویترز گفته‌اند،  وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است 37 نام را به فهرست افراد و نهادهای تحریم شده اتحادیه به بهانه نقض حقوق بشر اضافه کنند.

پارلمان اروپا از شورای اروپا  خواسته تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد. با این حال جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه امروز گفت: «این چیزی است که بدون حکم دادگاه نمی‌توان در مورد آن تصمیم گرفت.» جوزپ بورل هنگام ورود به نشست وزرای خارجه در بروکسل به خبرنگاران گفت: «نمی توانید بگویید چون شما را دوست ندارم، پس شما را تروریست می‌دانم».

وی افزود، قبل از اینکه شورای اروپا بتواند اقدام کند، ابتدا دادگاه یکی از اعضای اتحادیه اروپا  باید یک محکومیت حقوقی مشخص صادر کند.

همچنین ببینید

واکنش ایلان ماسک به قتل کودکان در غزه

ایلان ماسک با اشاره به وضعیت موجود در نوار غزه گفت، هر عضوی از حماس را از بین ببرید، تعدادی عضو جدید ایجاد می‌کنید. اگر شما احدی از فرزندان و کودکان در غزه را بکشید، اعضای جدیدی برای حماس ایجاد خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *