قاسم‌زاده اصل سینماگر گفت: با این گرانی‌ها فقط دولت می‌تواند فیلم بسازد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، شرایط اقتصادی کنونی باعث شده که موضوع تولید در کشور تحت تأثیر شرایط قرار بگیرد به طوریکه برخی از کاهش چشمگیر تولید و فعالیت سینمایی در ایام اخیر خبر می‌دهند. البته در همین ایام شاهد تولید فیلم‌های سینمایی و آماده‌سازی آنها برای جشنواره فیلم فجر بودیم اما از آنجایی که بخشی از تولیدات توسط نهادهای سینمایی تولید شده است، تولیدکنندگان بخش خصوصی نگران این هستند که چگونه می‌توانند در سال آینده فیلم بسازند.

البته برخی معتقدند که این تعطیلی‌ها جنبه اقتصادی ندارد و بیشتر به خاطر مسائل و حواشی ماه‌های اخیر کشور است که دامن سینمای ایران را گرفته است.

در این باره هنوز ابعاد و زوایا کاملاً‌ مشخص نیست آنچه که روشن است اینکه این موضوع حتی اگر کاملاً‌ جنبه اقتصادی داشته باشد، بهره‌اش را حاشیه‌سازان می‌برند.

اما در هر حال مشکلات اقتصادی در تمام عرصه‌های کشور مثل سینما اثرات منفی خود را گذاشته است.

در این باره حجت قاسم‌زاده اصل معتقد است تولیدات فراوان دولتی در سال جاری به این موضوع ضریب داده است. او در مصاحبه با تسنیم گفت که با روندی که در سال جاری طی شد، سال بعد جایی غیر از دولت برای فیلمسازی وجود نخواهد داشت. به نظرم کاهش تولیدات سینمایی، چندان دلایل سیاسی ندارد و بیشتر به خاطر مشکلات اقتصادی است.

او بیان کرد که گرانی‌ها به حدی است که واقعاً تولید فیلم سخت و دشوار شده است. قیمت بالای دلار هزینه‌های تولید فیلم را خیلی بالا برده است. فارغ از اینکه مردم به خاطر این شرایط بسیار اذیت می‌شوند و هر روز شاهد بالارفتن قیمت‌ها هستند، در این شرایط تنها دولت است که می‌تواند فیلم بسازد و به نظرم دیگر چیزی به نام بخش خصوصی نخواهیم داشت.

شرایط کنونی بدون شک در جریان تولید کشور اثرگذار است و مسئولین دولت و مجلس باید برای برون رفت از این وضعیت چاره‌ای بیاندیشند. اما نمی‌توان گفت که بخش خصوصی هیچ فعالیتی ندارد زیرا از سویی در سال جاری و حتی ماه‌های اخیر فیلم تولید کرده است و از سوی دیگر پلتفرم‌های مطرح کشور به عنوان بخش خصوصی در سال‌های اخیر در جریان تولید سریال و به تازگی فیلم ورود کرده‌اند. پلتفرم‌ها در چنین وضعیتی هنرمندان متعددی مشغول به کار کردند و حیات اقتصادی سینمایی کشور یاری رساندند.

ورود و نقش دولت در زمینه فیلمسازی و ایجاد اشتغال نیز جزو وظایف آن است و حضور هنرمندان در کارهای سینمایی در این اوضاع و احوال توسط دولت نقطه مثبت است اما باید دولت در زمینه ایجاد تسهیلات برای تولید بخش خصوصی نقش آفرینی چشمگیرتری داشته باشد.

همچنین ببینید

تایید انتقال بزرگ مهدی طارمی

فابریزیو رومانو معتبرترین خبرنگار نقل و انتقالات فوتبال پیشنهاد اینتر به طارمی را تایید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *