علت نامگذاری جنگل‌های دوهزار سه هزار

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر می خواهید با ویژگی جنگل های دوهزار سه هزار آشنا شوید بهتر است علت نامگذاری جنگلهای دوهزار سه هزار را بدانید. شاید نام این جنگل ها برای برخی از افراد تا حدودی عجیب باشد ارتفاع این جنگل ها از سطح دریا مهمترین دلیل نامگذاری آنها می باشد. در واقع هر یک از جنگل های دوهزار و سه هزار به ترتیب از دریا دوهزار متر و سه هزار متر فاصله دارند. بسیاری از افراد هرساله از جنگل های دوهزار سه هزار بازدید می کنند، چرا که این جنگل ها زیبایی منحصر به فردی دارند و توجه هر فردی را جلب می کنند. در اطراف جنگل شما دیدنی های زیادی را می توانید مشاهده کنید و سفری خاطره انگیز داشته باشید.

موقعیت جغرافیایی جنگل های دوهزار سه هزار

اکنون که به خوبی متوجه شدید جنگل های دوهزار سه هزار مازندران چقدر با دریا فاصله دارند باید در مورد موقعیت جغرافیایی شان اطلاعات بیشتری داشته باشید. این مسئله که بدانید موقعیت جنگل ها دقیقا کجاست بسیار مهم می باشد. در واقع شما با موقعیت جغرافیایی جنگل ها به راحتی می توانید از دیدنی های جنگل بازدید کنید. جاده دوهزار و یا جنگل دوهزار از ابتدای شهر خرم آباد که زیر مجموعه تنکابن است آغاز می شود. این جاده تا نزدیک شهر قزوین ادامه دارد. در واقع این جاده را به عنوان یکی از زیباترین جاده های خاورمیانه می شناسند. در نیمی از جاده می توانید به صورت همزمان که جنگل ها را مشاهده می کنید، سواحل مازندران را هم مشاهده کنید. این ویژگی زیبایی جنگل را چندین برابر کرده است.

پیاده روی کردن در بین کوه های البرز برای هر فردی لذت بخش و بی نظیر است. شما می توانید با رفتن به جنگل های دوهزار سه هزار مازندران، تجربه بی نظیری از مشاهده جنگل و دریا، پیاده روی و … به دست آورید. جاده دوهزار به عنوان یکی از جاده های زیبای شمالی می باشد که شما می توانید در این جاده توقف نمایید و از زیبایی های مسیر لذت ببرید. جانوران وحشی زیادی در جنگل ها حضور دارند که می توانید آنها را از نزدیک مشاهده کنید. به طور کلی استان مازندران زیبایی های بی نظیری دارد که جنگلهای دوهزار سه هزار را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد این استان می شناسند.

جنگل های دوهزار و سه هزار

علت نامگذاری جنگلهای دوهزار سه هزار چیست و از چه زمانی این جنگل ها به این نام مشهور شدند ؟

همانطور که بیان کردیم علت نامگذاری جنگلهای دوهزار سه هزار، مربوط به ارتفاعشان از دریا است. تا سال ۱۳۷۲ این منطقه گردشگری در شهرداری مازندران به رسمیت شناخته نشده بود. در همان سال افراد روستاها که تعداد آنها به ۳۱ روستا می رسید تلاش کردند تا نام جاده و جنگل دو هزار را وارد نقشه جغرافیایی نمایند. از آن سال تا به امروز هرساله گردشگران زیادی وارد این جنگل ها می شوند و در جاده دوهزار رانندگی می کنند. مساحت تنکابن ۲۲۰ کیلومتر می باشد و پوشش گیاهی و جانوری بی نظیری دارد. در واقع این منطقه گردشگری بدون شک بهترین منطقه ای می باشد که شما می توانید برای تفریح انتخاب کنید و از آن بازدید نمایید.

بسیاری از افرادی که می خواهند به شهرها و جاده های متنوع بروند، مایل هستند در مورد تاریخچه آن مکان ها اطلاعات بیشتری داشته باشند. اکنون که دلیل نامگذاری جنگلهای دوهزار سه هزار را متوجه شدید می توانید با آگاهی بیشتری از این جنگل ها بازدید کنید. در واقع شما می دانید که این جنگل ها به ترتیب دوهزار و سه هزار متر با دریا فاصله دارند. بنابراین برای بازدید از دریا و جنگل برنامه ریزی می کنید تا در بهترین بازه زمانی از این مکان های گردشگری بازدید نمایید.

جاهای دیدنی جنگل های دوهزار سه هزار

اکنون که علت نامگذاری جنگلهای دوهزار سه هزار را متوجه شدید باید مکان های گردشگری این جنگل ها را بشناسید. یکی از مهمترین مناطق گردشگری جنگل های دوهزار سه هزار مازندران، جاذبه درمانی می باشد. جاذبه درمانی به مکان هایی می گویند که بیماران خاص می توانند از این مکان ها برای درمان بیماری شان استفاده نمایند. شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین داروهای گیاهی که در این جنگل ها رشد می کنند را مشاهده کنید و از آنها استفاده نمایید.

اگر به دنبال خرید سوغاتی از این جنگل ها هستید می توانید به غرفه های متنوع که در مجتمع های گردشگری هستند مراجعه کنید و این گیاهان را بخرید. همچنین می توانید کلاه های پشمی، جوراب های پشمی، سفره های زینتی، قالیچه ها و … را خریداری کنید و یا از آنها بازدید نمایید. جنگل های دوهزار سه هزار مازندران نزدیک روستاهای تنکابن هستند. مردم محلی روستاهای نزدیک به جاده دوهزار این صنایع دستی را تولید می کنند و در غرفه های مخصوص به مسافرین ارائه می دهند.

جنگل زیبای دوهزار

علت نامگذاری جنگلهای دوهزار سه هزار و پوشش گیاهی این جنگل ها

جنگل های دوهزار سه هزار مازندران را به عنوان سرسبزترین جنگل های خاورمیانه معرفی می کنند. بیشترین درختان و گیاهان را می توانید در این جنگل از نزدیک مشاهده کنید. بسیاری از خانه های روستایی و ویلاهایی که در این منطقه هستند چشم انداز بسیار زیبایی دارند.

همچنین ببینید

پارک آبی دلفین استانبول 

پارک آبی دلفین استانبول از جاذبه‌های مهم کشور ترکیه محسوب می‌شود که هر سال، بهار و تابستان، میزبان گردشگران زیادی است. این مجموعه که سرسره‌هایی طولانی دارد، بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول نام گرفته است. در این پارک آبی هر ساله، کنسرت‌ها و رویدادهای متعددی برگزار می‌شود. گردشگران می‌توانند لحظاتی بی‌نظیر و فراموش نشدنی را در آن تجربه کنند و عکس‌های زیبایی بگیرند. در ادامه، با این پارک آبی بیشتر آشنا خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *