“دسته دختران” در حال پیشروی در فروش

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فیلم سینمایی “غریب” به 10 میلیارد تومان نزدیک می‌شود. این فیلم به عنوان دومین فیلم پرفروش سینماهای کشور در سال جدید، با 9,774 سانس و 214,829 بلیت بیش از 9 میلیارد تومان فروش کرده است. این فیلم در هفته گذشته 765 میلیون تومان فروخته است.

این درحالی است که فیلم “فسیل” به عنوان فیلم پرفروش سینمای کشور که بیش از 100 میلیارد تومان فروش کرده است، 39,142 سانس دارد. فسیل تعداد مخاطبین خود را به 2 میلیون و 500 هزار نفر رسانده است. فسیل در هفته قبل 17 میلیارد و 400 میلیون تومان فروش کرده است. بنابراین در صورتی که میزان سانس‌ها با تساوی و عدالت همراه باشد، شاهد فروش بیشتر فیلم‌های دیگر خواهیم بود.

فیلم “عروس خیابان فرشته” نیز 7 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش کرده است. این فیلم کمدی به تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی نیا نیز 8هزار و 930 سانس دارد. این فیلم کمدی نیز 883 میلیون تومان فروش کرده است.

“سه کام حبس” اما 7 میلیارد تومان فروخته که به نظر می‌رسد به عنوان فیلم اجتماعی که 20 روز از اکران آن می‌گذرد فروش قابل قبولی داشته است. فیلم “برادران سالور” در هفته قبل 2 میلیارد و 600 میلیون تومان فروش کرده است.

“جنگ جهانی سوم” فیلم بعدی جدول فروش است که بازی محسن تنابنده در این فیلم و “سه کام حبس” در فروش هردو اثرگذار باید باشد؛ فیلم تازه هومن سیدی 4 میلیارد و 700 میلیون تومان فروخته است. این فیلم که نماینده اسکار سینمای ایران بود که نتوانست در جمع نامزدهای اسکار راه پیدا کند، 1 میلیارد تومان در 7 روز گذشته فروش داشته است.

آهنگ دو نفره نیز که همراه با سه کام حبس وارد گود اکران سینمای کشور شده، در مدت زمان 18 روزه اکران خود 4 میلیارد و 700 میلیون تومان فروش کرده که به نظر می‌‌رسد قابل قبول است. فروش هفته گذشته این فیلم نیز 1 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

اما “دسته دختران” که فیلم جدی و دفاع مقدس دیگر سینمای کشور است، به علت کمبود تبلیغات در ابتدای مسیر از فروش کمی برخوردار بود. اما با ورود تیزر تبلیغاتی فیلم به صداوسیما این فیلم نیز در فروش قد کشیده و حالا با 700 میلیون تومان فروشی که در هفته قبل داشته است، مرز 1 میلیارد و نیم را رد کرده و امیدها را برای فروش خوب خود بیشتر کرده است. البته تعداد سانس‌های این فیلم نسبت به فیلم‌های صدر جدول بسیار کمتر است. سایت سمفا تعداد سانس‌های این فیلم را 2,474 نشان می‌دهد اما همانطور که گفته شد تعداد سانس‌های فیلمی مانند فسیل بیش از 39 هزار سانس است.

سینمای ایران , اخبار اکران ,

فروش کلی فیلم‌های جدید در هفته گذشته نیز 25 میلیارد و 682 میلیون تومان است.

از میان فیلم‌های سال گذشته نیز “ملاقات خصوصی”، “بخارست” و “لوپتو” به عنوان فیلم‌های برتر سینمای جدول فروش قرار دارند که به ترتیب 966 میلیون، 526 میلیون و 183 میلیون تومان فروش کردند.

جمع فروش فیلم‌های سال گذشته در هفته قبل 1 میلیارد و 800 میلیون تومان است و جمع کلی فروش سینمای کشور نیز بیش از 27 میلیارد و 400 میلیون تومان است.

همچنین ببینید

نمایش هفت فیلم با موضوع فلسطین در موزه سینما

هفت فیلم سینمایی با موضوع فلسطین به مدت یک هفته در موزه سینما به نمایش درمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *