ناجی ریورپلاته با شش دستیار در الاتحاد

گایاردو یکسال بدون عجله تمام پیشنهادها را بررسی کرده و حالا سرمربی تیم فوتبال یکی از مهم‌ترین تیم‌های عربستان است.

به گزارش ورزش سه، مارسلو گایاردو، سرمربی سابق ریورپلاته، روز گذشته تصمیم نهایی خود را برای حضور در الاتحاد عربستان گرفت و این باشگاه قهرمان لیگ عربستان، روز شنبه از جذب سرمربی آرژانتینی برای جانشینی نونو اسپریتو سانتو خبر داد.
الاتحاد، پس از شکست برابر نیروی هوایی عراق در لیگ قهرمانان آسیا، نونو را به دلیل ناکامی در کسب پیروزی در 6 بازی متوالی و سقوط در جدول رده‌بندی لیگ عربستان برکنار کرد و هدایت تیم را به صورت موقت به حسن خلیفه سپرد. این تیم در این مدت با نتیجه 4-2 مقابل ابها پیروز شد تا با 24 امتیاز در رده پنجم قرار بگیرد و به مسیر پیروزی‌ها بازگردد.
مارسلو گایاردو روز گذشته قبل از سفر به رم و سپس عربستان سعودی، هنگام صحبت با خبرنگاران در فرودگاه از توافق با الاتحاد برای سرمربیگری این تیم خبر داد و الاتحاد نیز شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای نوشت: خوشحالیم که سرمربی جدید خود مارسلو گایاردو را معرفی می‌کنیم.
سرمربی آرژانتینی در گفتگویی با الشرق الاوسط با ابراز خوشحالی از حضور در عربستان گفت: این تصمیمی بود که با بررسی مسائل شخصی گرفتم. دلیل این تصمیم این است که الاتحاد چیزهای زیادی برای توسعه دارد و آنها من را به یک پروژه بزرگ متقاعد کردند. این افق هایی را برای من باز می‌کند و همچنین متفاوت است. این همان چیزی بود که در زمانی که آرزوی بازگشت به کار را داشتم، تشویقم کرد و بنابراین این چالش را پذیرفتم. این یک ماجراجویی کامل برای من و دستیارانم است.
او با اشاره به حضور الاتحاد در جام باشگاه‌های جهان ادامه داد: چالش فوق‌العاده‌ای در پیش داریم که آن جام باشگاه‌های جهان است. این مسابقات، یک آزمون سریع است. من سالی آرام را پشت سر گذاشتم، بنابراین هیجان، چیزی است که منتظرش بودم. همه ما مشتاقانه منتظر این تجربه کاملا متفاوت هستیم.
گایاردو فوتبال خود با ریورپلاته و موناکو آغاز کرد و همچنین در 44 بازی ملی با آرژانتین، 13 گل به ثمر رساند. او که سابقه بازی در پاری سن ژرمن را نیز دارد، در سال 2011 و در شرایطی که در ناسیونال اروگوئه حضور داشت، از فوتبال خداحافظی کرد و به مدت یک فصل هدایت این تیم را بر عهده گرفت و آن را به عنوان قهرمانی لیگ رساند.
بازیکن سابق دی سی یونایتد آمریکا در سال 2014 به ریورپلاته بازگشت و به موفق‌ترین مربی تاریخ ریورپلاته تبدیل شد. او 13 عنوان قهرمانی از جمله قهرمانی لیگ در سال 2021، جام کوپا لیبرتادورس در سال‌های 2015 و 2018، سه قهرمانی جام آرژانتین و سه قهرمانی سوپرکاپ کنفدراسیون آمریکای جنوبی را کسب کرد.
گایاردو در پایان سال گذشته پس از هشت سال و نیم و پیروزی در 232 مسابقه از 424 مسابقه با ریورپلاته، به میل خود این تیم را ترک کرد.
اولین بازی سرمربی جدید الاتحاد مقابل الاتفاق و استیون جرارد خواهد بود و همچنین در لیگ قهرمانان آسیا نیز برابر آلمالیق ازبکستان قرار خواهد گرفت و باید شکست خود مقابل نیروی هوایی را جبران کند.
این مربی 47 ساله در ابتدای سال جاری در جام فصل ریاض، مربیگری ستاره‌های الهلال و النصر را مقابل پاری سن ژرمن بر عهده داشت و حالا دوباره به عربستان بازخواهد گشت.

همچنین ببینید

ایران لیگ ملت‌های والیبال را با شکست تمام کرد

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از هفته سوم لیگ ملت‌ها برابر آلمان شکست خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *