افزایش تولید نفت خام در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت معادن و نفت حکومت طالبان اعلام کرد طی 10 روز گذشته 130‌ هزار تن نفت خام از حوزه «آمودریا» استخراج شده است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط این وزارتخانه، نفت استخراج شده به ارزش 71.6 میلیون دلار برای پالایش به سرمایه‌گذاران داخلی در افغانستان فروخته شده است.

«همایون افغان» سخنگوی وزارت معادن حکومت طالبان اظهار داشت امروز (یکشنبه 20 خرداد) نیز 20 هزار تن نفت خام برای فروش به مزایده گذاشته شده است.

پیش‌تر وزارت معادن و نفت حکومت طالبان گفته بود افغانستان به 50 هزار بشکه نفت در روز نیاز دارد و تقریباً تمام سوخت مورد نیاز خود را از کشورهای همسایه وارد می‌کند.

استخراج نفت از پالایشگاه‌های میدان نفتی «آمو دریا»، عمدتاً در منطقه «قشقری» ولایت سرپل انجام می‌شود و در حال حاضر توانسته است چرخ شرکت‌های خصوصی پالایش نفت داخلی که سال‌ها در انتظار استخراج نفت در این ناحیه بودند را به گردش درآورد.

همچنین ببینید

تاثیر اولین مناظره اقتصادی بر جابجایی آرا

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه آن چیزی که برخی کاندیداها بیان می‌کنند با عملکرد آنها هماهنگ نیست، گفت: بعد از مناظره اول به نظر نتوان به صورت جدی تغییری در آرای کاندیداها مشاهده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *