رویارویی قالیباف و جلیلی

نامه نیوز – فضای کشور انتخاباتی است و داوطلبان ریاست جمهوری هر شب در کانال‌های مختلف تلویزیونی در حال شرح دیدگاه‌ها و نظرات خودشان هستند. در همین حین اما گوشه چشمی هم به رویکرد و رویه تبلیغاتی رقبا دارند و بعضا با کنایه‌زنی به یکدیگر حاشیه‌ساز می‌شوند. مثلا دیشب،  قالیباف به جلیلی متلک گفت! رئیس مجلس که به نظر می‌رسد جلیلی را رقیب جدی و اصلی خود در این انتخابات می‌داند، گفت: «نباید رئیس‌جمهوری بیاید که تازه بخواهد ایده‌هایش را تمرین کند، کارنامۀ لازم را نداشته باشد و نتواند در شرایط سخت اجماع درست کند».

واکنش هواداران جلیلی اما مصداق این مثل قدیمی بود که «حرف را زمین بندازی، صاحبش برمی‌دارد». شاهد آنکه علیرضا سلیمانی، سردبیر رجانیوز در توییتر نوشت: «با سخنان امشب یک کاندیدا، اگر فردا حامیان کاندیدای دیگر گفتند، رئیس جمهور و اطرافیانش نباید فاسد باشند کسی به خود نگیرد».

سخنان دیشب قالیباف اما تنها مصداق جدال لفظی قالیباف و جلیلی نیست. پیش از آن نیز سعید جلیلی در برنامه «با مردم»، با کنایه به «محمدباقر قالیباف» گفته بود: «مقام ریاست جمهوری، مقام اجرا به معنای پیمانکاری نیست؛ ریاست جمهوری، جایگاه تشخیص و تصمیم است. دوری از تردید و تاخیر و تعجیل‌های نادرست لازمه‌ی این جایگاه است.»

این جمله البته با واکنش تند هواداران قالیباف روبه‌رو شد و یک‌به‌یک به صف شدند تا جواب جلیلی را بدهند. به ‌عنوان نمونه مجید رفیعی که از فعالان رسانه‌ای تیم قالیباف بوده و هست و اکنون نیز در سازمان مناطق آزاد مشغول به کار است در پاسخ، جلیلی را «خیال‌باف» خواند و نوشت: «صاحب برنامه وقتی پشتوانه کارنامه نداشته باشد صرفاً یک خیال‌باف خواهد بود. عرصه ریاست‌جمهوری مناسب آزمایش و خطا نیست. سرنوشت یک ملت در میان است. کاش برخی کاندیداها حداقل پیمانکاری ساخت یک ساختمان سه طبقه را در رزومه‌شان داشتند». یکی از دیگر نیز در پاسخ نوشت: «آخرین کسی که تو جبهه انقلاب خواست به جای پیمانکاری نظام، همه‌ کاره نظام باشد، نتیجه‌اش شد یه ماه خونه‌نشین و …».

پیش‌تر از آن اما قالیباف سر این شوخی – بخوانید مجادله- را باز کرده و در کنایه به جلیلی که مصداق کاندیدای بی‌تجربه در امر اجرا است، گفته بود: «رئیس جمهور بلافاصله بعد از انتخابات با چندین تصمیم حیاتی روبروست. باور کنیم انتخابات فردایی هم دارد! ‌یک تصمیم رئیس جمهور، امروز و آیندهٔ یک ملت را تغییر می‌دهد. ایده‌های نسنجیده و مدیران نیازموده، سال‌ها کشور را عقب می‌اندازند. نسبت مشکلات را با توانایی‌ها و تجربه‌ها بسنجیم.»

گفتنی است، در نتیجه همین رویارویی کلامی قالیباف و جلیلی بود که روزنامه سازندگی از تلاش این دو کاندیدا برای سوق دادن هم به سوی کناره‌گیری خبر داد و نوشت: «خبرهای رسیده به خبرنگار ما حاکی است که قالیبافی‌ها و تیم او به‌ شدت فعال شده‌اند که سعید جلیلی همچون انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 که به‌‌نفع سیدابراهیم رئیسی کناره‌گیری کرد و این بار نیز به سود قالیباف کناره‌گیری کند تا راه برای قالیباف هموارتر باشد. از آن ‌سو جلیلی‌ها در پاسخ به قالیبافی‌ها گفته‌اند که این بار قالیباف کناره‌گیری کند.»

همچنین ببینید

گزینه اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری تایید شد

مسعود پزشکیان گزینه اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری تایید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *