تشکر سوپراستار قدیمی سینما از رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل پورعرب روز گذشته به جشنواره فیلم فجر آمد. او پس از فیلم «کت چرمی» با تقدیر از بازیِ جواد عزتی به اهمیت سینمای ملی ایران و جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. او گفت: امروز برای دیدن فیلم آمدم. همواره برای جشنواره‌ها دعوت می‌شوم و هرجا تشخیص می‌دهم که حرف سینما است می‌روم، با فیلم‌هایی که تولید شده حرکت جدیدی در صنعت سینمای کشور شکل گرفته است. 

وی افزود: با کار نکردن و خواباندن سینما مشکلی حل نمی‌شود، سینما یک صنعت است راه خود را پیش می‌رود، تاریخ سینما همین را نشان می‌دهد. ما از نسل قدیم خود این صنعت را تحویل گرفتیم و به نسل بعدی خود تحویل می‌دهیم و این حلقه همچنان ادامه دارد هر نسلی هم باید حرفی برای گفتن داشته باشد.

پورعرب خاطرنشان کرد: ما با مردم خندیدیم، با مردم گریه کردیم، با هم تاریخ ساختیم، در مقابل دشمن جنگیدیم، پای همه چیز ایستادیم. سینما روند خودش را خواهد داشت و این مردم هستند که تصمیم نهایی می‌گیرند و با آشتی ملی رفاقت و دوستی‌هایمان را حفظ می‌کنیم. 

او با اشاره به اینکه آمدم تا به دهه فجر و جشنواره بزرگِ ایران احترام بگذارم، گفت: من آمدم اینجا احترام بگذارم به دهه فجر و سال‌ها زحمت کشیدیم برای این جشنواره بزرگ؛ پای آن خیلی ایستادیم و به نسل بعدی بسپاریم. چه کسانی هستند که این بارِ مهم را از ما تحویل بگیرند. با دور شدن‌ها و تحریم‌ها خوشایند نباشد این قدر بخواهیم در این سال‌ها بی‌رحمی و بی‌توجهی کنیم.

پورعرب در خصوص درخواستش از رهبر معظم انقلاب در برنامه زنده تلویزیون برای عفو عمومی، تأکید کرد: من آنجا دو مورد مطرح کردم؛ در دو بخشِ آشتی ملی و عفو عمومی؛ از رهبر انقلاب که خیلی بزرگواری کردند و این اتفاق افتاد، تشکر می‌کنم. اما نکته دیگری که مطرح کردم درباره آشتی ملی بود. در این شرایط که شیرینی عفو تعداد قابل توجهی از محکومان حوادث اخیر کام جامعه را شیرین کرده، خوب است مردم با مسئولان و مسئولان با مردم آشتی کنند تا بتوانیم به ساختن کشورمان فکر کنیم.

او همچنین اشاره کرد: با مشکلات فراوانی که کشورمان مثل جنگ تحمیلی هشت ساله، فشارهای سیاسی و تحریم و مسائل اقتصادی پشت سر گذاشته، نباید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان سوء استفاده کنند چون تک تک شهدا و جانبازان به گردن ما حق دارند و باید دستاورد رشادت‌های آنها را حفظ کنیم. آشتی ملی موجب یکپارچگی و مانع دست‌درازی دشمنان به کشورمان می‌شود و سنگ‌اندازی‌ها کاهش خواهد یافت، ما هرچه داریم از وحدت و یکدلی مردم داریم. مردمی که در غم‌ها و شادی‌ها با هم بودیم، با هم زندگی کردیم اکنون هم باید دست به دست هم بدهیم و در مسیر آبادانی ایران عزیز با هم حرکت کنیم.

پورعرب اظهار داشت:‌ هیج کس نباید در آتش هیجان‌های سیاسی ناخودآگاه بسوزد. نوجوانان این مرز و بوم باید دانشگاه بروند، درس بخوانند، رشد کنند و به آینده و بزرگ فکر کنند تا خودشان مملکت خودشان را بسازند نه اینکه از بیرون برای کشورمان تصمیمی گرفته شود. همه باید کار کنند، هر کسی در هر نقش دارد، مثل رسانه‌ها که در حال خبررسانی به مردم هستند، همه ما باید در هر شرایطی کار خودمان را انجام دهیم. اینکه دیگران از کیلومترها خارج از ایران بخواهند برای ما تصمیم‌ بگیرند خوشایند نیست و با همان آشتی ملی نباید اجازه دهیم که این اتفاق بیافتد؛ ما به بیگانه نیازی نداریم چرا که خودمان مرد خودمان هستیم. مردان و زنان این مرز و بوم همه از جنس باران‌اند.

او در پایان به فضاسازی‌ برای تحریم کردن جشنواره واکنش نشان داد و گفت: به جرأت سینما یکی از تفریحات اصلی مردم است، حق نداریم آن را از مردم بگیریم. این همه سال تلاش شده تا یک سینمای آبرومند داشته باشیم، اعتراض عده‌ای مورد قبول است، اما با تحریم و نرفتن چیزی حل نشده است، بزرگترین جنگ‌ها هم پای مذاکره حل شده است. خیلی اعتقاد به تحریم سینما نداشتم و دلم می خواست به مردم بگویم که همیشه کوچک مردمم و دستشان را ببوسم.

همچنین ببینید

نمایش هفت فیلم با موضوع فلسطین در موزه سینما

هفت فیلم سینمایی با موضوع فلسطین به مدت یک هفته در موزه سینما به نمایش درمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *