چهره‌های سال تحویل امسال در تلویزیون

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها در نقدِ‌ رسانه ملّی بسیار این نکته را می‌شنویم که می‌گویند تلویزیون مجری و هنرمند چهره ندارد و اصلاً به استفاده از آنها معتقد هم نیست. حتی درباره چهره‌هایی که قرار است برنامه تحویل سال را اجرا کنند به همین نکته انتقاد شد. 

* اجرای محمدرضا گلزار در تحویل سال!

یکی از نکات حاشیه‌ای و جالب در میانِ این اسامی، نامِ محمدرضا گلزار بود.  به تازگی برخی رسانه‌ها از حضور او به عنوان مجری ویژه‌برنامه تحویل سال خبر داده بودند. اما این بازیگر با انتشار یک مطلب در فضای مجازی، اجرای ویژه‌برنامه تحویل سال تلویزیون را تکذیب کرد.

برنامه‌های شبکه‌‌های تلویزیونی در تحویل سال

اجرای ویژه‌برنامه تحویل سال در سال‌های اخیر به تناوب برعهده رضا رشیدپور، احسان علیخانی و علی ضیاء و در ادامه با ویژه برنامه «دورهمی» مهران مدیری و همچنین «خندوانه» رامبد جوان همراه بوده که با توجه به غیبت احتمالی این مجریان، تلویزیون گزینه هایش را به سمت مجریانی از جمله حامد سلطانی، المیرا شریفی مقدم، وحید رونقی، مصطفی امامی، مهران رجبی و سیدبشیر حسینی برده است.

صدا و سیما , تلویزیون , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , رئیس صدا و سیما ,

گمانه‌های زیادی درباره مجریان تحویل سال وجود دارد؛ اما بنابر اعلامِ اشناب مدیر شبکه پنج سیما نامِ مصطفی امامی برای اجرا در ویژه برنامه این شبکه تلویزیونی قطعی شد.در عین حال پیگیری‌های تسنیم از شبکه یک نشان می‌دهد برنامه‌ای تحت عنوان «نوروز دوست داشتنی» با اجرای اقبال واحدی، پیمان یوسفی و سیدمهدی مفیدی قرار است تا 15 ساعت طی سه روز 27، 28 و 29 اسفندماه برنامه روی آنتن داشته باشند. این برنامه در حال آماده‌سازی است و تاکنون نام این سه مجری قطعی شده اما باید دید تا روزِ برنامه، تغییراتی در آن ایجاد خواهد شد یا خیر. 

صدا و سیما , تلویزیون , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , رئیس صدا و سیما ,

پیگیری‌ها از شبکه نسیم نشان می‌دهد احتمالاً «کودک‌شو» با اجرای پژمان بازغی، تحویل سال این شبکه تلویزیونی باشد. شبکه سه و شبکه دو هنوز به طور قطعی اعلام نکرده‌اند و چند گمانه وجود دارد. در ابتدا گفته می‌شد «خودمونی» با اجرای مهران رجبی که شبِ یلدا ویژه شبکه سه بودند حالا قرار است احتمالاً جای خودش را به اجرای حامد سلطانی و برنامه‌ «اعجوبه‌ها» بدهد. 

نام المیرا شریفی‌مقدم و وحید رونقی هم به عنوان مجریان برنامه «صبحانه ایرانی» شبکه دو به عنوان ویژه این شبکه تلویزیونی مطرح می‌شود. 

صدا و سیما , تلویزیون , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج , رئیس صدا و سیما ,

* پیگیری از رئیس صداوسیما

در کنار این پیگیری‌ها سؤالی هم از رئیس صدا و سیما مطرح کردیم که این بود: «این روزها درباره مجریان تحویل سال زیاد صحبت می‌شود به غیبت برخی از مجریان از رشیدپور گرفته تا احسان علیخانی و رامبد جوان اشاره می‌کنند. برخی با انتقاد برخی با گلایه و برخی هم با نگرانی از آن یاد می‌کنند. نام محمدرضا گلزار برای اجرای برنامه تحویل سال در این چند روز مطرح شد؛ نگاه تان به برگرداندن مجریان قدیمی چیست و در تحویل سال آیا نام‌هایی مثل گلزار حضور دارند؟  آیا افرادی که حضور دارند می توانند خلأ آنهایی که نیستند را برای مخاطب جبران کنند؟»

پیمان جبلی بدون آوردن نامی، سؤال را این‌گونه پاسخ داد: “اجازه بدهید اسم نیاورم. اما برنامه‌ریزی‌های دقیق و مذاکرات خوبی برای اجرای برخی چهره‌های هنری در برنامه‌های تحویل سال و برنامه‌های تلویزیونی دیگری در ایام نوروز خواهیم داشت. حتماً ما ضمن استفاده از استعدادها و ظرفیت‌های متنوعی که در جامعه هنری وجود دارد که این استعدادها و ظرفیت‌ها کم هم نیستند اما در عین حال همچنان با چهره‌ها و ظرفیت‌های هنری که علاقه‌مند به کار در رسانه ملی و مردم هستند ادامه خواهیم داد و هیچ منعی نسبت به حضورشان وجود ندارد. کسانی که خودشان علاقه دارند و ما هم احساس می‌کنیم حضورشان برای فضای فرهنگی جامعه و نیاز و سلیقه مخاطبین مفید است حتماً از آنها استفاده می‌کنیم.”

باید دید صداوسیما در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که یکی از مهمترین کنداکتورهای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی به شمار می‌رود چه عملکردی خواهد داشت؟

همچنین ببینید

نمایش هفت فیلم با موضوع فلسطین در موزه سینما

هفت فیلم سینمایی با موضوع فلسطین به مدت یک هفته در موزه سینما به نمایش درمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *