شناسایی زنان بی‌حجاب با دوربین‌ اماکن و معابر عمومی

به گزارش همشهری آنلاین، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در اقدامی ابتکاری، پلیس به جهت جلوگیری از بروز هرگونه تنش و تزاحم با هموطنان در برقراری قانون حجاب، با استفاده از ابزار و دوربین‌های هوشمند در اماکن و معابر عمومی، نسبت به شناسایی افراد هنجارشکن اقدام و با ارسال مستندات و پیام اخطار به ناقضان قانون حجاب و عفت عمومی، در زمان و مکان مورد نظر، آنها را نسبت به عواقب قانونی تکرار این جرم مطلع می‌کند.

همچنین مرکز اطلاع رسانی پلیس طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: “پلیس در چارچوب حفظ ارزش‌ها، صیانت از حریم خانواده و تقویت سلامت روانی جامعه و تأمین آرامش شهروندان عزیز هیچ نوع رفتار و کنش فردی و جمعی مغایربا قانون را بر نمی‌تابد و لاجرم با هر فعل و اقدامی که امنیت روانی و آرامش عمومی را دستخوش چالش کند، بر اساس «مُرّ قانون» برخورد می‌کند.

شناسایی زنان بی‌حجاب با دوربین‌ اماکن و معابر عمومی | هشدار درباره عواقب قانونی تکرار جرم با ارسال مستندات

به همین سبب، از معدود کسانی که با بی توجهی؛ سیمای اخلاقی جامعه را مخدوش می‌سازند، انتظار می‌رود ضمن رعایت دقیق قانون و هنجارهای جامعه، از هر نوع کنشی که چهره معنوی کشور را لکه‌دار و موجب اشاعه ناامنی و اضطراب می‌شود، به جد بپرهیزند.

مدیران محترم اماکن و صنوف مختلف نیز با تعامل پویا و خردمندانه، نظارت بر رعایت هنجارهای جامعه توسط متصدیان صنوف را با جدیت اعمال کنند.

از شهروندان عزیزمان نیز خواستاریم تا همکاری و همیاری با خادمان خود در پلیس را تداوم بخشند.”

منبع: تسنیم

همچنین ببینید

بازدید رئیس پلیس راهورفراجا از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران/لزوم تقلیل سن معافیت معاینه فنی خودرو به ۲ سال

سردار حسینی: استانداردسازی و ارتقاء تجهیزات مراکز معاینه فنی باید در دستور کار قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *