تویسرکان کجاست

معرفی شهر و مکان های دیدنی تویسرکان

شهر همدان دارای شهرستان های متعددی است که تویسرکان یکی از آنها می باشد. شهرستان تویسرکان در مرکز شهر همدان واقع شده است. این شهرستان به دلیل داشتن تعداد بسیاری درخت گردو، شهرت بسیاری پیدا کرده است. بیشتر مردم شهرستان تویسرکان را با گردو های محبوب و خوشمزه اش می شناسند. تویسرکان در جنوب کوه های الوند قرار گرفته است. آب و هوای این شهر سرد و کوهستانی است. بنابراین اگر قصد سفر به شهرستان تویسرکان را دارید، نیمه اول سال زمان مناسبی می باشد. تویسرکان از لحاظ مساحت چهارمین شهرستان همدان محسوب می شود. این شهرستان بعد از حمله مغول ها به ایران، بر روی خرابه های شهر رودلاور ساخته شده است. بنابراین تویسرکان یکی از قدیمی ترین شهرستان های همدان به حساب می آید که آثار تاریخی بسیاری را می توانید در آن مشاهده کنید.

علاوه بر آثار تاریخی این شهر جاذبه های طبیعی بسیاری دارد که بازدید از آنها به شما عزیزان پیشنهاد می شود. در ادامه به معرفی برخی از مکان های دیدنی تویسرکان می پردازیم.

آشنایی با آبشار اللو از مکان های دیدنی تویسرکان

از مکان های دیدنی تویسرکان می توان به آبشار اللو اشاره کرد. این آبشار در نزدیکی شهر سرکان واقع شده است. از شهر سرکان تا آبشار اللو حدود دو کیلومتر فاصله است. ارتفاع آبشار اللو حدود ده متر است. در ارتفاعات کوه الوند، سرچشمه این آبشار را می توانید مشاهده کنید. اطراف این آبشار جاذبه های طبیعی بسیاری وجود دارد که می توانید به بازدید از آنها بپردازید. آب این آبشار در نهایت به دره ی تویسرکان می ریزد و در نهایت باعث تشکیل رودخانه ی سرکان می شود. کشاورزان سرکان برای آبیاری زمین های خود از آب این آبشار استفاده می کنند. فصل بهار و تابستان بهترین زمان ممکن برای بازدید این آبشار است. در این مکان علاوه بر بازدید از آبشار اللو می توانید به انجام فعالیت هایی مانند آب تنی، پیاده روی و صخره نوردی بپردازید.

آشنایی با بازار سرپوشیده تویسرکان

در این بخش به معرفی بازار سرپوشیده که یکی از مکان های دیدنی تویسرکان است می پردازیم. این بازار از مکان های تاریخی تویسرکان به حساب می آید و دارای قدمت بسیاری است. طرح اولیه ساخت این بازار در دوران صفویه انجام شده است و در دوران قاجار ساخت آن به پایان رسیده است. بنابراین قدمت این مکان حدود ۳۷۰ سال می باشد. این بازار تنها دارای یک درب اصلی است. همچنین بازار تویسرکان علاوه بر درب اصلی، دارای چهار درب فرعی است. از طریق درب های فرعی این بازار می توانید به مدرسه شیخ زنگنه و مسجد جامع بروید. فضای تاریخی و زیبای این بازار، سبب شده اند که سالانه گردشگران و توریست های بسیاری به بازدید از آن بپردازند.

چهار سوق بخشی از این بازار است که دارای پوشش گنبدی بزرگ است. در چهار طرف این مکان دکان های ساخته شده است. در این دکان ها روزنه های نور وجود دارد. این روزنه های نور سب زیبایی بیشتر این مکان شده اند. امروز بیشتر دکان های این بازار خالی می باشد. بنابراین بازار تویسرکان برای بازدید و دیدن بخشی از آثار تاریخی دوران صفویه و قاجار گزینه مناسبی می باشد.

معرفی قلعه اشتران از مکان های دیدنی تویسرکان

قلعه اشتران یکی از معروف ترین مکان های دیدنی تویسرکان است. در مجاورت روستای اشتران این قلعه واقع شده است. همچنین فاصله قلعه اشتران تا شهرستان تویسرکان حدود ۱۸ کیلومتر است. این قلعه از لحاظ موقعیت جغرافیایی که دارد، از ارزش بالایی برخوردار است و جزو مهم ترین قلعه های شهر همدان به حساب می آید. قدمت این قلعه به دوران حکومت پادشاهان قاجاری باز می گردد. قلعه اشتران توسط شخصی به نام حاج مراد خان اردلان که جد بزرگ خاندان اردلان می باشد، ساخته شده است. در نزدیکی این قلعه، قلعه خان گرمز واقع شده است که بعد از بازدید قلعه اشتران می توانید به بازدید از آن بپردازید.

همچنین ببینید

پارک آبی دلفین استانبول 

پارک آبی دلفین استانبول از جاذبه‌های مهم کشور ترکیه محسوب می‌شود که هر سال، بهار و تابستان، میزبان گردشگران زیادی است. این مجموعه که سرسره‌هایی طولانی دارد، بزرگ‌ترین پارک آبی استانبول نام گرفته است. در این پارک آبی هر ساله، کنسرت‌ها و رویدادهای متعددی برگزار می‌شود. گردشگران می‌توانند لحظاتی بی‌نظیر و فراموش نشدنی را در آن تجربه کنند و عکس‌های زیبایی بگیرند. در ادامه، با این پارک آبی بیشتر آشنا خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *