خرید لاستیک دولتی

فرارو: خرید اینترنتی لاستیک دولتی آنقدر که مجریان طرح و شرکت‌های عرضه‌کننده ادعا می‌کنند کار راحتی نیست. حداقل برای کسی فرش قرمز پهن نکرده‌اند و بدون زحمت و دردسر نمی‌توانیم به خواسته‌مان برسیم. دو تا سایت و سامانه معرفی شده که به‌ شکل رسمی از آن‌ها نام برده شده، برای این کار آمادگی ندارند و حال و روزشان طوری است که اصلا شاید هرگز به مرز آمادگی ۱۰۰‌درصد نرسند. می‌ماند کمک گرفتن از فروشگاه‌های تخصصی فروش لاستیک و گزینه فروش مستقیم تولیدکننده‌ها که هرکدام آن‌ها حکایت خاص خودشان را دارند. برای اینکه بفهمید در ابتدای سال ۱۴۰۲، موقع خرید لاستیک با قیمت دولتی چه مصائبی پیش روی متقاضیان قرار دارد و آن‌ها باید از چه دست‌اندازهایی گذر کنند، خواندن این نوشته را توصیه می‌کنیم.

خرید اینترنتی کویر تایر در لینکی روی سایت این تولیدکننده پیش‌بینی شده. با کلیک روی گزینه فروش آنلاین در تب فروش، به‌صفحه‌ای هدایت می‌شوید که قوانین و مقررات را شفاف توضیح داده و گفته به تصویر اسکن شده کارت ملی و پشت‌وروی کارت خودرو با حجم زیر ۱۰۰ مگابایت نیاز دارید. حداقل ۲۰ روز برای تایید مدارک خریدار زمان در نظر گرفته شده است. همچنین هر کدملی در هر شش‌ماه امکان خرید یک‌جفت لاستیک را از سایت کویرتایر خواهد داشت. اگر در مراحل ثبت اشتباهاتی مثل مغایرت خودرو و لاستیک انتخابی محرز شود، سفارش را لغو می‌کنند و مبلغ واریزی پس از کسر هزینه پستی به حساب خریدار عودت می‌دهند. به قیمت مصوب اعلام شده روی سایت فروش اینترنتی لاستیک کویر، باید ۵۰ هزار و ۷۷۵ تومان هزینه حمل برای هر حلقه لاستیک و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه کرد. به این ترتیب خرید یک جفت لاستیک از برند کویرتایر ۷۰-۱۷۵ و مناسب رینگ ۱۳ اینچی، برای مصرف‌کننده حدود یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان تمام می‌شود.

کویرتایر، لاستیک خریداری شده توسط این رویه را با کمک پست ارسال می‌کند و تاکید کرده سفارش‌ها ظرف چهار تا هشت روز کاری به‌دست خریدار می‌رسد. در طول این مدت می‌توان وضعیت سفارش را از طریق پروفایل شخصی، روی سایت تماشا کرد.

لاستیک بارز، دیگر تولیدکننده‌ای است که روی سایت خود امکان ثبت‌سفارش و خرید آنلاین لاستیک را درنظر گرفته و ظاهرا خیلی هم در کارشان جدی به‌نظر می‌رسند، چون بلافاصله پس از کلیک روی گزینه فروش آنلاین، به‌صفحه‌ای منتقل می‌شوید که اطلاعیه‌های ضروری را به ترتیب زمانی از ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ مرتب کرده‌اند. اطلاعات کامل و به دردبخوری می‌توان در این صفحه پیدا کرد. از همه مهمتر اینکه زحمت کشیده‌اند تا جلوی گیج شدن مشتری را بگیرند. با کلیک روی گزینه شروع خرید به صفحه جدیدی وارد می‌شوید که خبر می‌دهد فروش اینترنتی و تحویل حضوری فعلا تنها در شهرهای تهران، مشهد و همدان امکان‌پذیر است. خریدار باید مالک خودرو باشد و تحویل سفارش دست‌کم هفت روز کاری زمان می‌برد. لاستیک بارز هم علاوه بر قیمت مصوب، هزینه بسته‌بندی و مالیات بر ارزش افزوده را به‌شکل جداگانه محاسبه می‌کند و نهایتا لاستیک خریداری شده توسط مشتریان را با کمک شرکت پست به‌دست‌شان می‌رساند. دنبال عیب و ایراد می‌گردید نه؟ برای تحویل حضوری لاستیک بارز در تهران باید تا کیلومتر ۱۰ جاده ساوه، حوالی مصلی چهاردانگه بروید. تحویل حضوری برای مشتریان ساکن همدان در جاده همدان به سنندج و برای مشتریان ساکن مشهد، در خیابان خلج انجام می‌شود.

یزد تایر هنوز برای فروش لاستیک به‌شکل مستقیم اقدام نکرده و ترجیح می‌دهد محصولات خود را توسط سامانه‌ها عرضه کند. نهایت محبتی که در حق مشتریان انجام داده‌اند، تهیه لیستی از نمایندگی‌های مجاز فروش و ارائه آن روی سایت است. اگر با مزاج‌تان سازگار بود، می‌توانید تلفن و آدرس را از لیست بردارید و بخت و اقبالتان را به‌شکل سنتی در بوته آزمایش بریزید.

ایران تایر یکی دیگر از تولیدکننده لاستیک است که امکان فروش اینترنتی را روی سایت خود پیش‌بینی کرده است. در توضیح شرایط فروش آورده‌اند سالی دو حلقه لاستیک به کد ملی هر متقاضی تعلق می‌گیرد و امکان تحویل حضوری سفارش وجود دارد. خرید اینترنتی لاستیک از برند ایران تایر، به‌شرط ارائه اصل سند مالکیت خودرو، اصل کارت ملی مالک، رسید سامانه ثبت‌نام اینترنتی و کارت بانکی به‌نام صاحب سند خودرو امکان‌پذیر است. تکمیل فرم ثبت‌نام ساده‌تر به‌نظر می‌رسد و تنها به ارائه مشخصات فردی مالک، کد ملی، تاریخ تولد (احتمالا جهت احراز هویت)، شماره تلفن و شماره موبایل، به‌اضافه آدرس محدود شده است. نهایی شدن سفارش منوط به وارد کردن کد امنیتی کپچای درخواستی سایت ایران تایر است که ظاهرا سخت‌گیری زیادی روی بزرگ و کوچکی کلمات دارد. این سخت‌گیری را در مراحل بعدی که به رزرو ساعت و تاریخ مراجعه یا نوع خودرو اختصاص دارد هم مشاهده می‌کنیم. حداقل ما آنقدر خوش‌شانس نبودیم که موفق به تکمیل ثبت‌نام شویم و پس از روبرو شدن با ارورهای مداوم سایت بی‌خیال ادامه کار شدیم اما خیلی از مردم ترجیح می‌دهند با مشکلات عجیب سایت‌ها و سامانه‌های خرید اینترنتی لاستیک دست‌وپنجه نرم کنند تا شاید بالاخره آن را شکست دهند. بالاخره در بسیاری موارد پای یک میلیون تومان اختلاف قیمت برای خرید دو حلقه لاستیک در میان است!

همچنین ببینید

محل بازارچه دستفروشان در چهارراه ولی‌عصر(عج) مشخص شد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از مشخص شدن محل بازارچه دستفروشان در چهارراه ولی‌عصر(عج) خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *