با این ترفند ساده هیچ هکری نمی‌تواند شما را هک کند

رمزهای عبور کوتاه یا ساده به راحتی قابل هک هستند. بر اساس آزمایش CNBC، پسوردهای حاوی 4 تا 11 کاراکتر به راحتی قابل کشف هستند. هم‌چنین شکستن رمز عبوری که از 12 کاراکتر تشکیل شده، دو ثانیه طول می‌کشد و رمز عبور 13 کاراکتری نیز 19 ثانیه دوام دارد. حتی ترکیب حروف بزرگ، کوچک و اعداد نیز از شکسته شدن در امان نیست. این دسته از پسوردها که معمولا از 4 تا 6 کاراکتر تشکیل شده را نیز می‌توان بلافاصله کشف کرد.

در این میان، استفاده از پسوردهای ترکیبی با ۷ کاراکتر، هفت ثانیه و ۸ کاراکتری ۷ دقیقه طول می‌کشد. قوی ترین پسوردهای جهان، ترکیبی از حروف بزرگ، حروف کوچک، اعداد و نمادها هستند. کشف رمز عبور ۷ تا ۱۰ کاراکتری از این دسته، تا پنج ماه طول خواهد کشید. در واقع، اگر از این ترکیب با ۱۱ کاراکتر رمز عبور بسازید، رمزگشایی آن به ۳۴ سال کار نیاز دارد. در نهایت، از جمله قوی ترین پسوردهای جهان با ۱۲ کاراکتر که حاوی تمامی ترکیب‌های فوق باشد، ۳۰۰ سال طول خواهد کشید تا توسط هکرها کشف شود.

هم‌چنین به گفته NordPass، هرگز از رمز عبور یکسان در برنامه های مختلف استفاده نکنید و حتی در صورت ایجاد قوی ترین پسورد جهان نیز هر از چندگاهی باید آن‌را تغییر دهید. در صورتی که نمی‌توانید رمزهای عبور پیچیده برنامه‌های خود را به خاطر بسپارید، از برنامه‌های مدیریت پسورد منتخب که در دو فروشگاه اپ استور و گوگل پلی استور قرار دارند، استفاده کنید.

منبع: خبر آنلاین

همچنین ببینید

۶۰ هواپیمای جدید وارد کشور شد

رییس سازمان هواپیمایی از افرایش تعداد هواپیماهای فعال به ۲۵۰ فروند تا پایان سال خبر داد و گفت: در طول ۲۰ ماه گذشته ۶۰ فروند هواپیما به کشور وارد شده که ۳۰ فروند از این هواپیماها تاکنون عملیاتی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *