نوشیدن آب در طول روز و فواید آن

نوشیدن آب در بسیاری از عملکردهای مهم بدن نقش دارند، از جمله:

  • کمک به دفع مواد زائد از بدن
  • تنظیم دمای بدن
  • کمک به عملکرد درست مغز

بیشتر آب مورد نیاز بدن از طریق آب و سایر نوشیدنی ها تأمین می شود. غذاها هم کمی در تأمین آب بدن نقش دارند. در ادامه 10 مورد از فواید نوشیدن  آب کافی در طول روز را بررسی می کنیم:

به تولید بزاق کمک می کند:

 بزاق شامل مقدار کمی الکترولیت، مخاط و آنزیم است ولی جزء اصلی آن آب است. بزاق برای تجزیه ی غذای جامد و سلامت دهان ضروری است. با افزایش سن و مصرف برخی از داروها بزاق کاهش می یابد که از طریق نوشیدن آب می توان تولید بزاق را کنترل کرد.

دمای بدن را تنظیم می کند:

بدن در محیط های گرم و به دلیل فعالیت بدنی از طریق عرق کردن، آب از دست می دهد. اگر آب از دست رفته را جایگزین نکنید، دمای بدن بالا می رود.

از بافت های بدن، مفاصل و ستون فقرات محافظت می کند:

مصرف آب مفاصل، نخاع و بافت های بدن را نرم و روان می کند. این موضوع از بروز بیماری هایی نظیر آرتروز جلوگیری می کند.

از یبوست جلوگیری می کند:

خوردن فیبر تنها راه جلوگیری از یبوست نیست. بلکه خوردن آب نیز به حرکات بهتر روده کمک می کند.

باعث کاهش وزن می شود:

نوشیدن آب در زمانی که رژیم هستید، باعث می شود وزن بیشتری از دست بدهید.

گردش اکسیژن خون را بهبود می بخشد:

آب حاوی مواد معدنی مفید و اکسیژن است. رسیدن آب کافی به بدن، باعث بهبود گردش خون و در نتیجه اکسیژن رسانی بیشتر می شود.

به مبارزه کردن با بیماری ها کمک می کند:

نوشیدن آب کافی می تواند از بروز بعضی از بیماری ها کمک می کند. این بیماری ها شامل: یبوست، سنگ کلیه، آسم ناشی از ورزش کردن، عفونت مجاری ادراری و فشار خون است.

انرژی بدن را بالا می برد:

نوشیدن آب متابولیسم  بدن را بالا می برد و در نتیجه ی آن انرژی بدن افزایش خواهد یافت. طبق تحقیقات خوردن روزانه 500 میلی لیتر آب، متابولیسم بدن را تا 30 درصد افزایش می دهد.

به بهبود خلق و خو کمک می کند:

مصرف کم آب بر روحیه ی افراد تأثیر بسیار زیادی می گذارد. کم آبی می تواند منجر به خستگی، گیجی و هم چنین اضطراب شود.

فواید نوشیدن آب

باعث شفافیت و درخشانی پوست می شود:

مصرف آب کافی به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و باعث تولید کلاژن می شود. کلاژن نیز باعث شفاف شدن پوست می شود.

چند راهکار برای نوشیدن آب کافی در طول روز:

  • هر جا می روید یک بطری آب همراه خود داشته باشید. همراه داشتن بطری یک یادآوری برای نوشیدن آب است.
  • میزان مصرف آب را به یاد داشته باشید. برای این کار می توانید از بطری های درجه بندی شده استفاده کنید.
  • نیمی از آب مورد نیاز بدن خود را تا ظهر استفاده کنید. مقدار آب لازم در طول روز را می توانید تا یک ساعت پیش از خوابیدن مصرف کنید.
  • می توانید برای یادآوری از زنگ ساعت گوشی و یا اپلیکیشن های یادآوری نوشیدن آب استفاده کنید.

درباره‌ی ادمین نامحدود

همچنین ببینید

جوزپ بورل گفت تا پیش از حکم دادگاه نمی‌توان سپاه را در لیست تروریسم قرار داد!

اکوایران: مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت در مورد قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریسم، قبل از اینکه شورای اروپا بتواند اقدام کند، ابتدا دادگاه یکی از اعضای اتحادیه اروپا باید یک محکومیت حقوقی مشخص صادر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *