تنگه بسفر ترکیه امروز بسته شد

عصر ایران: مقامات ترکیه، امروز (دوشنبه)، اعلام کردند که تنگه بسفر به علت نقص فنی یک کشتی باری و به گل نشستن آن حین حرکت از اوکراین به استانبول موقتا بسته شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، مدیریت کل ایمنی سواحل ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی باری «MKK-1» که از مبدأ اوکراین به سمت استانبول در حرکت بوده، بر اثر نقص فنی در منطقه «اموریزی» به گل نشسته است. در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه طول این کشتی ۱۴۲ متر است، آمده که کشتی‌ها و قایق‌های یدک‌کش امدادی به محل اعزام شده‌اند.

مدیریت کل ایمنی سواحل ترکیه همچنین اعلام کرد که کشتیرانی در تنگه بسفر تعلیق و این تنگه تا زمان رفع مشکل موقتا بسته شده است.

منابع خبری ترکیه‌ همچنین اشاره کردند که این کشتی در حال حمل غلات از مبدأ اوکراین به استانبول بوده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که یک کشتی باری با پرچم جزایر مارشال در حادثه‌ای مشابه اخیرا در کانال سوئز به گل نشست.

وبگاه‌های متخصص در رصد کشتیرانی نوزدهم ماه جاری گزارش داده بودند که این کشتی باری پس از تلاش یدک‌کش‌های مصری، شناور شده و پس از چند ساعت تعلیق کشتیرانی در این کانال، شرایط به حالت عادی بازگشته است.

همچنین ببینید

واکنش ایلان ماسک به قتل کودکان در غزه

ایلان ماسک با اشاره به وضعیت موجود در نوار غزه گفت، هر عضوی از حماس را از بین ببرید، تعدادی عضو جدید ایجاد می‌کنید. اگر شما احدی از فرزندان و کودکان در غزه را بکشید، اعضای جدیدی برای حماس ایجاد خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *