خطر انتقال عفونت از سگ به انسان

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سیاوش وزیری عنوان کرد: عفونتهایی که از سگ به انسان قابلیت سرایت دارند میتوانند توسط بزاق آلوده حیوان ،ریز قطرات تنفسی ،ادرار یا مدفوع آلوده و یا متعاقب تماس مستقیم با سگ به انسان منتقل شوند .


وی با بیان اینکه بیماریهای باکتریال قابل سرایت شامل :عفونتهای پاستورلا ،سالمونلا ،بروسلا ،یرسینیا ،لپتوسپیرا،کوکسیلا ،کمپیلوباکتر،کپنوسایتوفاگا ،بوردتلا و استافیلوکوک طلایی مقاوم به متی سیلین هستند گفت: از بیماریهای ویروسی نیز میتوان به ویروس هاری و Norovirus اشاره نمود.
 

به گفته وی کودکان و بیمارانی که دارای زمینه نقص سیستم ایمنی هستند بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به این نوع عفونتها می باشند .
 

دکتر وزیری توصیه کرد: افرادی که از سگ نگهداری میکنند برای پیشگیری از عفونتهای کمپیلوباکتر و‌سالمونلایی باید گوشت پخته به سگ بدهند و تخم مرغ خام و‌گوشت خام نباید در رژیم غذایی سگ باشد .
 

وی تاکید کرد:اسهال سگ باید سریعا درمان شود و برای سگهای اهلی باید واکسیناسیون هاری مورد توجه قرار گیرد.
 

این پزشک متخصص همچنین توصیه کرد: افرادی که دستانشان در تماس مستقیم با سگ و به ویژه ادرار و مدفوع آن قرار می گیرد به خوبی دستهای خود را شسته و آلودگی زدایی نمایند .

همچنین ببینید

بهبود فشارخون و کبدچرب با این ترکیب خانگی

یک متخصص طب ایرانی تاکید کرد: لیمو ترش تازه سرشار از ریزمغذی‌های معجزه‌آسا است و وقتی آب آن را گرفتید، پوست‌های به جا مانده از فرآیند آب‌گیری را نگه دارید که خواص بی‌نظیری برای بدن دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *