جعبه سیاه هواپیمای واگنرها پیدا شد

به گزارش مشرق، کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه اطلاعات پرواز هواپیمای متعلق به یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر را که در ۲۳ اوت سقوط کرد، به دست آورده است. مقامات روسی می‌گویند که پریگوژین در هواپیما بوده و کشته شده است.

براساس گزارش سرویس تحقیق روسیه، طی اقدامات تحقیقاتی اولیه، جسد ۱۰ قربانی در محل سقوط هواپیما پیدا شد و بررسی‌های ژنتیک مولکولی برای شناسایی هویت آن‌ها در حال انجام است.

بازرسان دستگاه‌های ضبط اطلاعات پرواز یا همان جعبه سیاه را کشف و ضبط کرده و در حال بررسی دقیق صحنه هستند. اقلام و مدارک مربوط به احراز تمامی شرایط سقوط هواپیما نیز در دست کشف و ضبط است و دستور انجام معاینات پزشکی قانونی لازم صادر خواهد شد.

در شامگاه ۲۳ اوت، یک هواپیمای کوچک در استان Tver روسیه سقوط کرد. آژانس حمل‌ونقل هوایی فدرال روسیه اعلام کرد که یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر، به‌عنوان یکی از سرنشینان هواپیما فهرست شده است. کانال تلگرام منطقه خاکستری که نزدیک به گروه واگنر است ادعا کرد که هواپیمای یوگنی پریگوژین توسط موشک پدافند هوایی ساقط شده است.

همچنین گزارش شده است که یک حمله تروریستی در هواپیما به عنوان خط تحقیق در مورد سقوط هواپیمای پریگوژین در نظر گرفته شده است. آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه فهرست کامل مسافران هواپیما را منتشر کرد و یوگنی پریگوژین در این لیست بود.

تحلیلگران موسسه مطالعات جنگ (ISW) مدعی هستند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از پریگوژین بخاطر شورش گروه واگنر انتقام گرفته و دستور قتل فرمانده واگنر را صادر کرده است. اما کرملین، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه این ادعا را از اساس دروغ خواند و تاکید کرد این ادعا جز شایعات چیزی نیستند.از سویی دیگر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که کی‌یف هیچ ارتباطی با مرگ یوگنی پریگوژین در روسیه نداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

همچنین ببینید

کنایه عجیب و سنگین پدر حسن یزدانی به علیرضا دبیر

پدر حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در مصاحبه جدید خود کنایه‌ای به علیرضا دبیر زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *