جریمه نجومی برای استفاده از کارگران افغان 

ایسنا: وحید نقوی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان اردستان از مناطق ممنوعه سکونت اتباع افغانی است، تشدید بازرسی‌ها از بخش‌های مختلف در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از مردادماه امسال تاکنون هشت واحد صنفی که اقدام به کارگیری اتباع غیرمجاز کرده بودند ۷۳۵ میلیون تومان جریمه نقدی شدند، افزود: مطابق با بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که به‌صورت غیرمجاز از نیروی کار خارجی استفاده کند یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال که امسال مبلغی حدود ۹۰۰ هزار تومان است، جریمه می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان، تصریح کرد: با توجه به شواهد و گزارش‌های دریافتی تعداد قابل توجهی از مشاغل شهرستان اردستان توسط نیروهای افغانی اشغال شدند و علیرغم اینکه به‌صورت هفتگی تعداد زیادی از این افراد توسط نیروی انتظامی دستگیر و به مراکز استان منتقل می‌شوند، ولی همچنان از تعداد آنها کم نشده است.

نقوی با بیان اینکه سیاست کشور در جلوگیری از ورود اتباع به مناطق ممنوعه باید محکم‌تر و جدی‌تر شود، گفت: تاکنون موارد قانونی که برای جلوگیری از ورود اتباع افغانی اعمال شده، بازدارنده نبوده است.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که باعث شده اتباع افغانی بیشتر در این شهرستان حضور داشته باشند قرار گرفتن اردستان در کنار شهرستان‌هایی مانند کاشان است که حضور اتباع ممنوع نیست. همچنین قرارگیری در مسیر جاده ترانزیت شمال به جنوب کشور باعث شده تردد افغانی‌ها در این شهرستان بیشتر شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان با بیان اینکه بیشترین افغانی‌هایی که در شهرستان اردستان حضور دارند در بخش کشاورزی، دامپروری و مرغداری‌ها کار می‌کنند، گفت: اداره تعاون با شرایط و ضوابط موافقت اولیه برای صدور مجوزهای لازم برای برخی از مشاغل سخت را انجام می‌دهد که پس از آن شورای تأمین نظر می‌دهد.

همچنین ببینید

کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند

اقتصاد 100- بانک مرکزی از آغاز اجرای طرح «کهربا» خبر داد. این طرح نوین، گامی مهم در راستای تنوع‌ بخشی به ابزارهای پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *