بهره برداری از رآکتور «پیرولیز» و رونمایی از کتاب «ارزش گذاری آب» در نشست فناوری‌های نوین سبز

همزمان با برگزاری نشست علمی- تخصصی با عنوان «فن آوری­های نوین سبز و کاهش آلودگی آب، خاک و هوا در شهرتهران»، از نخستین پایلوت صنعتی نمونه عملیاتی طرح فن آورانه رآکتور پیرولیز زیست توده در شهر تهران و کتاب «ارزش گذاری آب» در شهرداری منطقه ۱۳ رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳ در نشست علمی- تخصصی با عنوان «فناوری های نوین سبز و کاهش آلودگی آب، خاک و هوا در شهر تهران» با تأکید بر توجه به نگاه علمی و تجربی در فعالیت های مربوط به شهر و شهرداری گفت: این منطقه برای حمایت از طرح و ایده های علمی و نو در منطقه آمادگی دارد که بخشی از دستاوردها و تجارت را به کار گرفته و به صورت پایلوت در این منطقه اجرایی کند.
حلیا سادات حسینی، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در این نشست با بیان این نکته که استفاده از فناوری های نوین، منجر به دستیابی به توسعه پایدار می شود که ماحصل آن، زیست پذیری مطلوب است، گفت: روش های زیادی از قبیل هوش مصنوعی ، اینتر نت اشیاء و….برای کاهش منابع آلاینده استفاده شده اما توسعه فناوری های نوین باید با حمایت و توان افزائی همه حوزه ها در توسعه پایدار محیط زیست محقق شود.
بیژن یاور مدیر گروه مطالعات فناوری های نوین شهری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و مدرس دانشگاه نیز در بخش دیگری از نشست با بیان اینکه آلودگی هوا، آلودگی آب و آلودگی خاک بخش عمده ‌ای از نگرانی های محیط زیستی در محیط­ های شهری را به همراه دارد، اظهار کرد: بخش عمده ای از پسماندها به زیست توده ها اختصاص پیدا می کند که به عنوان یک منبع آلاینده شهری عاملی برای تهدید آب و خاک و هوا در محیط کلانشهرها می باشد.
وی افزود: از سوی دیگر با بهره گیری از فناوری می توان از زیست توده های موجود در پسماندها به عنوان یک منبع ارزشمند استفاده کرد و در راستای کاهش چالش‌های محیط زیستی کلان شهرها از آنها استفاده کرد.
بنابراین گزارش، پژوهشگران حاضر در جلسه، طرح های پژوهشی خود را ارائه و در پایان از تعدادی از فعالان این حوزه تقدیر شد.
همچنین در پایان جلسه، نخستین پایلوت صنعتی نمونه عملیاتی طرح فن آورانه رآکتور پیرولیز زیست توده در شهر تهران که شامل تولید کمپوست مورد نیاز خاک از ضایعات فضای سبز است و همچنین کتاب «ارزش گذاری آب» رونمائی شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، این نشست تخصصی با حضور حلیا سادات حسینی، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، محمد هادی علی احمدی شهردارمنطقه۱۳، محمد رضا فرزانه عضو هیات علمی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان حفاطت محیط زیست، دکتر حمید کاردان مقدم ، عضو هیات علمی و مدیر گروه محیط زیست و تحقیقات میدانی موسسه تحقیقات آب ، دکتر بیژن یاور ، مدیر گروه مطالعات فناوری های نوین شهری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و مدرس دانشگاه با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و شهرداری منطقه۱۳ برگزار شد.

همچنین ببینید

تعطیلی شنبه‌ها با تأیید شورای نگهبان اواخر خرداد اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای نگهبان طی ۱۰ روز آینده مصوبه مجلس مبنی بر افزایش تعطیلات هفته‌ها را تأیید و رئیس مجلس ابلاغ کند تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد امسال باید اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *