سناریو برقی کرمان موتور برای آینده بازار ایران

عصر خودرو:شرکت کرمان موتور در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با تمرکز روی خودروهای پاک، چهار محصول الکتریکی و پلاگین هایبرید را در کنار نخستین محصول اختصاصی این شرکت یعنی KMC Eagle به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» با ورود به غرفه کرمان موتور، نوارهای نورانی در کف غرفه، شما را به سمت گزینه های پاک کرمان موتور راهنمایی می کرد. نخستین محصول ، سدان اختصاصی این شرکت بود که برای اولین بار با برند KMC به نمایش گذاشته شده بود. KMC J4 برقی که قرار است با چهره J4 اختصاصی کرمان موتور مشابه سدان جدید Eagle به بازار عرضه شود از باتری های 41کیلووات ساعتی انرژی می گیرد و موتور برقی آن توانایی تولید حداکثر قدرت 161 اسب بخار قدرت و 258 نیوتون متر گشتاور را دارد. شتاب این سدان کوچک شهری تنها 8.7 ثانیه است و شیب روی آن 35 درجه اعلام شده که عدد قابل قبول و توجهی است. J4 EV با یک بار شارژ کامل می تواند 300 کیلومتر مسافت را طی کند و در صورت حرکت با سرعت 80 کیلومتر در ساعت این میزان تا 385 کیلومتر نیز قابل ارتقاء است.
تایرهای این سدان با سایز 205/55 به رینگ های 16 اینچی مجهز شده اند. سیستم فرمان خودرو برقی است و کلید های کنترلی روی آن تعبیه شده است. ترمز های این خودرو برای هر 4 چرخ دیسکی است و از تکنولوژی های کمکی حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سراشیبی، سنسور فشار باد تایرها یا TPMS ، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، نمایشگر اطلاعات خودرو و وضعیت باتری، شارژر قابل حمل 5.5 کیلووات و 6.6 کیلووات و پورت شارژ سریع 50 کیلوواتی بهره می برد. دومین خودرو، کوچکترین گزینه الکتریکی کرمان موتور یعنی KMC E10X است. این خودرو از برند مادر Sehol  با طول تنها 3.650 میلیمتر از موتور الکتریکی 60 اسب بخاری نیرو می گیرد و حداکثر گشتاورش به 150 نیوتون متر می رسد که برای خودرویی با این ابعاد توان قابل توجهی است. باتری 30.2 کیلووات ساعتی این خودرو امکان پیمایش 301 کیلومتر با شارژ کامل را فراهم می کند و درگاه شارژ آن نیز روی گلگیر جلو سمت چپ خودرو تعبیه شده است. وزن این هاچ بک الکتریکی به 1.1 تن می رسد و حداکثر سرعت آن احتمالا بیش از 100 کیلومتر بر ساعت نخواهد بود و به همین دلیل تنها برای استفاده در مسیرهای شهری مناسب است. شارژ سریع این خودرو به حدود 40 دقیقه زمان نیاز دارد و شارژ عادی آن حدود 6 ساعت به طول می انجامد. از جمله امکانات این خودرو می توان به  دو ایربگ، سنسور عقب، دوربین عقب، سنسور باد تایرها TPMS، ترمز پارک برقی، فرمان برقی، نمایشگر 6.2 اینچی پشت فرمان و 10.25 اینچی میانه داشبورد، کروز کنترل، رینگ های 1÷4 اینچی آلومینیومی و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد. سدان فست بک J7 الکتریکی؛ یکی از خاص ترین محصولات پاک در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو بود. این خودرو در مقایسه با J7 بنزینی در نمای ظاهری و مشخصات فنی با همکاری فولکس واگن بازنگری شده تا در نسخه الکتریکی مشابه استاندارد های فولکس واگن رفتار کند. این خودرو با پک باتری 64کیلووات ساعتی به حداکثر قدرت 190 است بخار و حداکثر گشتاور 340 نیوتون متر دست پیدا می کند و توانایی پیمایش بیش از 400 کیلومتر را دارد و شتاب صفر ت اصد آن تنها 7.6 ثانیه است و البته حداکثر سرعتش نیز فراتر از 142 کیلومتر بر ساعت نمی رود. شارژ سریع تا 80 درصد این خودرو 45 دقیقه زما ننیاز دارد و شارژ عادی آن حدود 8.5 ساعت به طول می انجامد.
در نهایت، جدیدترین محصول پاک کرمان موتور و نخستین پلاگین هایبرید این خودروساز یعنی KMC JS6 PHEV پایان بخش جمع خودروهای پاک کرمانی ها بود. این کراس اوور برپایه نخستین پلتفرم اختصاصی برند مشترک JAC و فولکس واگن یعنی Sehol بنا شده است و طولش حدود 4.6 متر است و به نوعی نسخه متحول شده KMC X5 به حساب می آید. این کراس اوور یک موتور بنزینی 1.5 لیتری 108 اسب بخاری دارد و موتور الکتریکی آن نیز توانایی تولید حداکثر قدرت 201 اسب بخار را دارد. این پلاگیسن هایبرید حالت های مختلف حرکتی را به صورت تما مبرقی یا ترکیب برقی و بنزینی ارائه می کند و توانایی پیمایش رنج حرکتی تمام برقی آن به کمتر از 100 کیلومتر می رسد. این خودرو در ترکیب استفاده از موتور برقی و بنزینی توانایی پیمایش مجموع تا 1250 کیلومتر را دارد و تنها به حدود 7 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکوت نیاز دارد. مصرف سوخت این خودرو در حالت شارژ باتری ها توسط موتور بنزینی تنها 3 لیتر در صد کیلومتر است و زمانی که موتور بنزنیی نیز در مدار کمکی حرکت خودرو قرار می گیرد مصرف سوخت آن به حدود 7 لیتر در صد کیلومتر خواهد رسید. از مهمترین امکانات قابل توجه این خودرو می توان به تهویه‌ی اتوماتیک، سقف پانوراما، تنظیم برقی صندلی‌ها، دوربین 360 درجه، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان، سیستم کنترل پایداری، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، فناوری LED چراغ‌ها، شارژر بی‌سیم و… اشاره کرد.
عکس: اعظم صباغ
دانلود با کیفیت

همچنین ببینید

گسترش کمی و کیفی خدمات پس از فروش به مشتریان خودروهای زامیاد

مدیرعامل شرکت زامیاد از گسترش کمی و کیفی خدمات پس از فروش به مشتریان خودروهای زامیاد خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *