تهران - ایرنا - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ملی «مستورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان اجرا می‌شود.

طرح ملی «مستورا»؛ پویشی برای حفظ موضوعی قرآن در میان دانش‌آموزان

تهران – ایرنا – مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح ملی «مستورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری درباره طرح ملی «مستورا» اظهار داشت: این طرح در راستای اجرای حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار می‌شود و مصمم شدیم که حفظ موضوعی قرآن را به عنوان یکی از شیوه‌های حفظ ترویج دهیم تا دانش‌آموزانی که توان حفظ ترتیبی قرآن را ندارند به حفظ موضوعی قرآن بپردازند؛ اعتقاد داریم که این شیوه کاربردی‌تر برای استفاده در زندگی است.
وی افزود: در این راستا، سازمان دارالقرآن، اقداماتی را به صورت فرایندی و مرحله‌ای انجام می‌دهد که این اولین گام در اجرای طرح مزبور است و طرح «مستورا» حول محور حجاب و عفاف برای اقشار مختلف اجرا می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در گام نخست، آیات عفاف و حجاب خانواده مدنظر قرار دارد و از بین ۱۴ آیه قرآن که درباره پوشش و عفاف و حجاب است، ۱۲ فراز در طی ۱۲ روز انتخاب شده است و دانش آموزان می‌توانند در شبکه شاد، محتوای تصویری و متنی را در کانال مستورا ملاحظه و در پایان هر روز در مسابقه مربوطه شرکت کنند. در پایان هر روز و در پایان فرایند به افراد به قید قرعه جوایز اهدا خواهد شد.
وی اضافه کرد: از امروز ۲۷ آبان تا ۱۲ آذر، هر روز آزمون فرایندی و در پایان دوره آزمون کلی از این ۱۲ فراز گرفته می‌شود که در این راستا نیز به افراد برگزیده، جوایزی اهدا می‌کنیم.
به گفته باقری، حفظ موضوعی قرآن کریم در چندین بخش انجام می‌شود که بخش نخست این طرح در قالب طرح ملی «مستورا»، موضوع عفاف و حجاب است.

همچنین ببینید

شنبه ها تعطیل شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که روزهای جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات پایان هفته باشد البته باید این مصوبه به تایید شورای نگهبان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *