فابیو کوالیارلا از فوتبال خداحافظی کرد + افتخارات و رکوردها

مهاجم مطرح ایتالیایی پس از چند ماه خانه‌نشینی، تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت

طرفداری | فابیو کوالیارلا، مهاجم 40 ساله ایتالیایی بالاخره تصمیم به آویختن کفش‌هایش گرفت.
کاپیتان پیشین سمپدوریا پس از پایان فصل 23-2022 از این تیم جدا شد و بازیکن آزاد بود اما تا این‌جای فصل نتوانست با تیمی قرارداد ببندد. به گزارش گل ایتالیا، این ملی‌پوش پیشین ایتالیا به‌ دلیل نداشتن شرایط مناسب بدنی، خداحافظی خود را از فوتبال اعلام کرد.
کوالیارلا که دوران فوتبال خود را از سال 1999 در تورینو شروع کرد، در ادامه برای باشگاه‌های اودینزه، ناپولی و یوونتوس به میدان رفت و سپس به تورینو بازگشت. او در سال 2016 به سمپدوریا پیوست و سال‌هایی درخشان را در بندر جنوا سپری کرد.
کوالیارلا طی دوران چهار ساله‌اش در یوونتوس، موفق شد سه قهرمانی اسکودتو و دو قهرمانی سوپرکاپ ایتالیا کسب کند اما نقطه اوج فوتبال او، آقای گلی در فصل 19-2018 با 26 گل زده در پیراهن سمپدوریا بود و این دستاورد را بالاتر از فوق‌ستاره‌ آن روزهای سری آ یعنی کریستیانو رونالدو به دست آورد. او با پیراهن سمپدوریا آمار بسیار خوب 106 گل در 293 بازی را ثبت کرد. فابیو کوالیارلا در مجموع 556 بار در سری آ به میدان رفت و توانست 182 گل و 53 گل به ثبت برساند.
در عرصه ملی نیز فابیو کوالیارلا دوران قابل قبولی داشت. حاصل کار او در تیم ملی ایتالیا، 8 گل در 29 بازی ملی بود و توانست حضور در مسابقات یورو 2008 و جام جهانی 2010 را سپری کند. خاطره‌انگیزترین لحظه کوالیارلا در تیم ملی ایتالیا، گل چیپ پشت محوطه او به اسلواکی در آخرین بازی مرحله گروهی جام جهانی بود اما این گل دقایق پایانی او نتوانست مانع حذف زودهنگام مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی شود.

همچنین ببینید

پیراهن شماره ۱۰ استقلال به رضاییان رسید

باشگاه استقلال به صورت رسمی از خرید جدید خود و شماره پیراهن او رونمایی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *