امضای تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی بین ایران و کنیا

تفاهمنامه همکاری فرهنگی، علمی و دانشگاهی بین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کنیا و دانشگاه کنیاتا امضاء شد.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی، علمی و دانشگاهی بین رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کنیا و دانشگاه کنیاتا در محل دفتر هیأت مدیره معاونت این دانشگاه به امضاء رسید.
پروفسور وانجوهی، معاون علمی دانشگاه توضیحات مختصری از دانشگاه کنیاتا، پردیس اصلی این دانشگاه و مدارس برجسته آن ارائه کرد و بر تعهد این دانشگاه به دانش عملی و مشارکت‌های صنعتی تأکید داشت.
وی اظهار کرد: ما نه تنها در زمینه‌های همکاری‌های فرهنگی که شاخصه آنها  فرهنگ و زبان است آماده تعاملات دوجانبه هستیم بلکه به دنبال همکاری با مؤسسات ایرانی و دپارتمان ارتباطات، رسانه، مطالعات فیلم و تئاتر هستیم.
پروفسور وانجوهی از آمادگی دانشکده فنی مهندسی در زمینه تحقیقات، مهندسی و حمایت از مطالعات نفت و گاز با طرف ایرانی خبر داد و همکاری با دپارتمان موسیقی، مشارکت پژوهشی مشترک، تبادل ایده‌ها، روش‌ها و بهترین شیوه‌ها، تجهیزات تخصصی، قابلیت‌ها و کارایی پژوهش و فرصت‌های تحقیقاتی و ترجمه و نشر آثار برجسته علمی را ضروری دانست.
در ادامه این دیدار، رئیس اجرایی حوزه مدیریت دانشگاه کنیاتا از رایزنی فرهنگی ایران برای شرکت در همایش «روز زبان مادری» در بهمن‌ماه سال جاری به همت این دانشگاه دعوت به عمل آورد و گفت: درصدد آن هستیم تا در این مراسم زبان فارسی را مورد توجه قرار دهیم و شرکت کنندگان با زبان و فرهنگ فارسی آشنا شوند.
وی از رایزنی فرهنگی ایران برای حضور در «هفته فرهنگ سالانه» که توسط دپارتمان موسیقی این دانشگاه برگزار می‌شود، نیز دعوت کرد و افزود: این هفته فرهنگی را با نمایش غنای فرهنگ ایرانی از طریق نمایشگاه‌ها و با دعوت از هنرمندان ایرانی برای شرکت فعال در این رویداد تقویت خواهیم کرد.
حمید نظری، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در کنیا بر لزوم توسعه همکاری دو کشور در زمینه‌های نمایش فرهنگ ایرانی، راه‌اندازی اتاق ایران، ایجاد دپارتمان زبان فارسی، سمینار «عدالت در ادیان الهی» و گفت‌وگوهای دینی در دانشگاه کنیاتا تأکید کرد.

همچنین ببینید

«سووشون» به پخش نزدیک شد

«سووشون» نرگس آبیار در حالی این روزها خود را آماده پخش می‌کند که خبر از پخش بین‌المللی این سریال همزمان با انتشار در داخل کشور به گوش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *