انتقاد تشکری هاشمی از احداث «رفیوژ» در خیابان‌ها/ کاهش عرض معابر موجب ترافیک و تصادف می‌شود

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از احداث رفیوژ میانی خیابان‌های تهران انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه یک سالی است که شاهد رقابت مناطق در احداث رفیوژهای میانی خیابان‌ها هستیم، گفت: این در حالیست که احداث این رفیوژها بدون دلایل منطقی و بدون انجام مطالعات بوده است و از دو سال قبل شاهد احداث این رفیوژها در منطقه ۱۲ بودیم، اما حالا احداث این رفیوژها به سایر مناطق نیز رسیده است و به وفور در حال احداث هستند و الان به عنوان یک مسئله جدی و عارضه جبران ناپذیر شهر باید به آن بپردازیم.
وی با بیان اینکه وقتی رفیوژی در یک معبر ساخته می‌شود یک خط خیابان را می‌گیرد، گفت: خودروها که بادکنک نیستند که با کاهش عرض خیابان عرض آنها هم کاهش یابد بلکه احداث این رفیوژها موجب بی نظمی ترافیکی، ترافیک و تصادفات خواهد شد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه صدها میلیارد تومان هزینه احداث این رفیوژها شده است، ادامه داد: کاشت درختان در این رفیوژها نیز موجب بروز مشکلاتی خواهد شد به گونه‌ای که کور کردن دید رانندگان موجب افزایش تصادفات می‌شود و ایمنی راننده را کاهش می‌دهد.
وی افزود: همچنین آبیاری سنتی یا مدرن فضای سبز وسط خیابان بعد از مدتی عواقبی ایجاد می‌کند و در نهرهای واقع شده در خیابان‌ها نیز بوی بد جمع شده و شاهد تردد حیوانات موذی خواهیم بود.
عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: از شهردار تهران می‌خواهم دستور توقف فوری این اقدامات را بدهد.

همچنین ببینید

ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران ساعت کاری ادارات به منظور مدیریت مصرف برق از ۱۵ خرداد تغییر خواهد کرد و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *