درخواست راه‌اندازی یک سایت جدید در«تلو»/ پیشنهاد حمل زباله شمیرانات به جای آرادکوه به مناطق۲ و۴

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری نشست با اعضای شورای شهرستان شمیرانات، گفت: در این جلسات پیشنهاداتی در ارتباط با حمل زباله و راه‌اندازی یک سایت تفکیک زباله در محدوده «تلو» مطرح شد.

به گزارش ایسنا، نرگس معدنی‌پور در حاشیه یکصد و نود و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات شهرستان شمیرانات در حوزه پسماند و بهشت زهرا(س)، گفت: این جلسه با حضور شورای شهرستان شمیرانات برگزار شد و در این جلسه موارد و مشکلات روستاها و بخش‌های شمیرانات مورد بررسی و کنکاش قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در دو حوزه خدمات شهری از جمله جمع‌آوری زباله‌ها به آرادکوه و موضوع بهشت زهرا(س) از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد، گفت: در بحث جمع‌آوری زباله به آرادکوه اعضای شورای شهرستان شمیرانات عنوان می‌کردند که مسیر انتقال زباله‌ها از شمیرانات به آرادکوه مسیر بسیار زیاد و سختی است که همین امر مشکلاتی را برای شهرستان شمیرانات به وجود آورده است.
وی با اشاره به حضور تهرانی‌ها در پایان هفته به شهرستان شمیرانات گفت: همین امر باعث افزایش تولید زباله در این محدوده از استان تهران شده و درنهایت این زباله‌ها باید با خودروهای مخصوص به آرادکوه حمل شود که در این جلسه شورای شهرستان شمیرانات پیشنهاد دادند به جای حمل زباله‌ها به آرادکوه، این زباله‌ها به دو منطقه همجوار از جمله دو یا چهار تحویل داده شوند.
معدنی‌پور با اشاره به شورای شهرستان شمیرانات جهت راه‌اندازی یک سایت تفکیک زباله در منطقه یک دارآباد در محدوده «تلو» پیشنهاد شد، گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که این آمادگی وجود دارد که این سایت در این محدوده راه‌اندازی شود تا به جای انتقال زباله‌ها به آرادکوه این زباله‌ها در این منطقه ارسال شود.
وی افزود: در همین ارتباط نیز قرار شد که معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و به‌ویژه سازمان پسماند شهر تهران این پیشنهادات را مورد بررسی قرار دهند و نتایج آن اعلام شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که در جلسه شورای شهرستان شمیرانات مطرح شد بحث زمان جمع‌آوری زباله‌ها بود که در این جلسه عنوان شد که پیمانکاران عنوان کردند که زباله‌ها یا قبل از ساعت ۱۰ شب و یا بعد از ساعت ۵ صبح جمع‌آوری شوند که این امر مشکلات عدیده‌ای را خواهد داشت چرا که جمع‌آوری زباله‌ها بین ساعت ۱۰ تا ۵ صبح باشد که در این زمینه قرار شده است تا پیگیری‌هایی انجام شود.
معدنی‌پور همچنین به موضوع آموزش مدیریت پسماند شهرداری‌های شهرستان شمیرانات اشاره کرد و گفت: در این جلسه همچنین شهرداری‌های شهرستان شمیرانات درخواست آموزش در این حوزه را داشتند که تا پرسنل خود را در این حوزه آموزش دهند که قرار شد این موضوع از طریق معاونت خدمات شهری شهرداری تهران پیگیری و دنبال شود و در یک بازه زمانی دو هفته آتی سازمان پسماند جلساتی را با معاونین خدمات شهری شهرستان شمیرانات برگزار کنند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد برمی‌گردد به موضوع اعزام آمبولانس‌های سازمان بهشت زهرا(س) به این شهرستان که با توجه به اینکه این شهرستان هم‌اکنون دارای سه آمبولانس حمل متوفی هستند درخواست شد که سازمان بهشت زهرا(س) این آمبولانس‌ها را مورد تأیید قرار دهد تا نیازی نباشد آمبولانسی از جنوب شهر تهران به شمال شهر تهران اعزام شود چرا که این امر باعث تلف شدن زمان زیادی خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در این ارتباط قرار شد رایزنی‌هایی انجام شود تا سه آمبولانس حمل متوفی شهرستان شمیرانات مورد تأیید سازمان بهشت زهرا(س) قرار بگیرد تا این مشکل نیز مرتفع شود.

همچنین ببینید

شنبه ها تعطیل شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که روزهای جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات پایان هفته باشد البته باید این مصوبه به تایید شورای نگهبان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *