نقش چشمگیر تبلیغات در رشد صنایع فرهنگی و صنایع خلاق

عباس محمدیان بر نقش چشمگیر تبلیغات در رشد صنایع فرهنگی و خلاق تاکید کرد

به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات، عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب و تاکید بر اهمیت اقدامات حمایتی و نظارتی این دفتر، گفت: دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با ایجاد بستر حمایتی و نظارتی مناسب برای تجاری‌سازی دستاوردهای فرهنگی و هنری و کمک به درآمدزایی و رونق اقتصاد ملی و بین‏المللی صنایع فرهنگی مانند صنعت سینما، گام موثری در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور برداشته است.

وی با پراهمیت خواندن نقش تبلیغات در رشد و ارتقای تولیدات فرهنگی، تصریح کرد: از آنجا که تبلیغات، نقش پررنگی در ساخت زیست فرهنگی و اجتماعی مخاطبان خود دارد، این دفتر در تعاملی سازنده با صاحبان حرف و صنایع فرهنگی کشور، صدور مجوزهای طرح‌های تبلیغاتی با ماهیت حفظ فرهنگ ملی و بومی را در دستور کار خود قرار داده است.

عباس محمدیان افزود: صنایع فرهنگی،نقش بسزایی در خلق، تولید و تجاری‌سازی مضامینفرهنگیدر قالب انواع کالا یا خدمات دارند، بنابراین با ارتقای سرمایه فرهنگی جامعه رابطه مستقیمی داشته و رشد و ارتقای سطح کیفی و محتوای تبلیغاتی صنایع فرهنگی مانند نشر، سینما، مد و لباس و بازی‌های رایانه‌ای، باید در جهت تقویت فرهنگ ملی و بومی‌سازی حرکت کند.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی همچنین، صنایع خلاق را گستره وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی خواند و تصریح کرد: تولید و بهره‌برداری از دانش و اطلاعات از طریق خلاقیت و نوآوری، شایسته بسترسازی مناسب فرهنگی و توسعه فعالیت‌های کارآفرینی فناورانه و نوآورانه است که این مهم همکاری و همراهی تمامی دست‌اندرکاران این امر را می‌طلبد.

محمدیان همچنین با اشاره به اهمیت نقش فریلنسرها در این عرصه، اظهار داشت: در حال حاضر فریلنسرها در خلق محتوای مناسب فرهنگی در طرح‌های تبلیغاتی نقش مهمی دارند و می‌توانند با خلق آثار خلاقانه، زیرساخت‌های تبلیغاتی صنایع فرهنگی را مطابق با فرهنگ بومی و مبتنی بر داشته‌های فرهنگی جامعه فراهم کنند.

همچنین ببینید

واکنش مهران رجبی به ماجرای کوروش کمپانی

تسنیم : مهران رجبی با اشاره ماجرای«کوروش کمپانی» گفت: مگر می‌شود در سایت خودِ «اپل» ۴۰ میلیون خرید و فروش می‌شود و در این کمپانی ۲۰ میلیون به فروش می‌رسد؛ این یعنی کلاهبرداری آشکار!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *