اگر می‌خواهید در جمع با اعتمادبه‌نفس ظاهر شوید، با این ۹ رفتار خداحافظی کنید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hack spirit، افراد بسیاری هستند که اعتماد به نفس کافی ندارند و این اصلا اشکالی ندارد. صرف نظر از اینکه خود را چگونه می‌بینید، همچنان می‌توانید در مقابل دیگران اعتماد به نفس داشته باشید و به اصطلاح «تا زمانی که اعتماد به نفس پیدا نکرده‌اید، آن را جعل کنید».

به این منظور اول از همه باید به تدریج رفتارهایی را که باعث می شود شما بدون اعتماد به نفس به نظر بیایید کنار بگذارید. در این مقاله، این رفتارها را برای شما آورده‌ایم.

۱) عذرخواهی بیش از حد
اکثر مردم می توانند به طور غریزی به کمبود اعتماد به نفس در دیگران پی ببرند و بسیاری متأسفانه سعی می کنند از این ضعف های دیگران برای منافع شخصی سوء استفاده کنند. پس بهتر است کنترل امور را به دست بگیرید.

یکی از نشانه های فقدان اعتماد به نفس، انجام رفتارهای خوشایند مردم، مانند عذرخواهی بیش از حد است. وقتی خیلی اوقات «متاسفم» می گویید، اینطور به نظر می رسد که همیشه در اشتباه هستید… هم برای خود و هم برای دیگران.

این باعث می‌شود که دائماً نامطمئن و مطیع به نظر برسید، تقریباً ناتوان از درست بودن، به جای قاطعیت و آمادگی.

مطمئناً، ممکن است فکر کنید که فقط مودب هستید – اما مگر اینکه عذرخواهی موجه باشد، بهتر است به طور کامل از آن اجتناب کنید. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید فقط در صورت لزوم عذرخواهی کنید.

۲) پرهیز از تماس چشمی
آیا متوجه شده‌اید که بیشتر ارتباطات حضوری ما از طریق چیزهایی مانند حرکات غیرکلامی و بیان زبان بدن است؟

تماس چشمی مداوم با کسی که به عنوان مثال هنگام مکالمه به شما نگاه می‌کند، اعتماد، توجه و احترام را به شما منتقل می کند.

اما هنگامی که به طور منظم هنگام تعامل با دیگران به اطراف نگاه می کنید، نشان دهنده حس ناامنی یا بی علاقگی به برقراری ارتباط است.

۳) بیقراری
باز هم مراقب زبان بدن خود باشید. وقتی واقعاً اعتماد به نفس داشته باشید، همیشه خونسرد به نظر می رسید. اما زمانی که حس ناامنی دارید، زبان بدنتان خود نشان دهنده آن است.

حرکات عصبی مانند ضربه زدن به پا، بازی با موهایتان، یا تکان دادن با اشیاء مجاورتان می تواند حواس شما را از حضور منحرف کند.

آرامش را نشان دهید… و اجازه دهید حرکات شما این طرز فکر را منعکس کند. سنجیده و کنترل شده باشید.

۴) تند صحبت کردن
نحوه صحبت کردن شما، می تواند آنچه را در درونتان می گذرد آشکار کند. آرام صحبت کردن، با سرعت متوسط، نشان دهنده اعتماد به نفس است.

در همین حال، عجله کردن دیوانه‌وار در میان کلماتتان باعث می‌شود که نسبت به آنچه می‌گویید مضطرب، نامطمئن یا بی‌جهت عصبی به نظر برسید.

۵) بی‌توجهی به کلمات
هنگام تلاش برای پرورش اعتماد به نفس، کلماتی که از دهان شما بیرون می آیند اهمیت دارند. وقتی صحبت می کنید، می خواهید نظرات و عقاید خود را محکم و قاطعانه بیان کنید.

شما نمی خواهید مردم به آنچه می گویید شک کنند، حتی اگر پنهانی مطمئن نیستید. عباراتی مانند “من متخصص نیستم، اما …” یا “این ممکن است یک ایده احمقانه باشد…” قدرت شما را کاهش می دهد.

تردید هنگام صحبت کردن هم می تواند نشان‌دهنده نداشتن اعتماد به نفس باشد. به عنوان مثال، استفاده مکرر از «ام»، «مثل» و «می‌دانی» می‌تواند باعث شود که تاثیر خوبی روی شنونده نگذارید.

گاهی اوقات، طبیعت انسان این است که هنگام صحبت کردن تردید کند… هیچ کس نمی گوید که باید هر بار که دهان خود را باز می کنید، تبدیل به باراک اوباما اواخر دهه ۲۰۰۰ شوید – اما داشتن آگاهی از عادات گفتاری به شما کمک می کند.

۶) خمیده بودن
زبان بدن اهمیت زیادی دارد. وضعیت بدنی خوب نشانه اعتماد به نفس بالاست. بنابراین، اگر شما تمایل به خمیدگی دارید، زمان آن رسیده که اوضاع را تغییر دهید.

وقتی دائماً راست‌قامت می‌ایستید، شانه‌هایتان به عقب و سرتان بالا است، مردم متوجه می‌شوند. آنها به طور ناخودآگاه اعتماد به نفس و وقار شما را تحسین خواهند کرد. آنها خواهند دانست که شما فردی هستید که به آنچه می خواهد می رسید.

۷) جستجوی اعتبار
با اعتماد به نفس ترین افراد کسانی هستند که به ندرت به دنبال تایید هستند. آنها آنقدر به خود مطمئن هستند که رضایت از خود از درونشان می آید، نه از طریق اطمینان یا اعتبار توخالی بیرونی.

جستجوی مداوم برای تایید دیگران، می‌تواند باعث شود که شما نیازمند یا نامطمئن به نظر برسید.

ارسال عکس های سلفی زیاد، یا لاف زدن مداوم در مورد دستاوردها در رسانه های اجتماعی … همه این موارد نشان دهنده عدم اعتماد به نفس است و اینکه شدیداً مشتاق تمجیدهای دوپامینی هستید که از درون دریافت نمی‌کنید.

۸) دوری از کانون توجه
افراد با اعتماد به نفس رهبرانی هستند که وقتی اوضاع از کنترل خارج می شود، مسئولیت را بر عهده می گیرند. آنها کنترل را به دست می گیرند. عزم و اراده‌شان بر هر گونه احساس عدم اطمینان غلبه خواهد کرد.

اجتناب از در کانون توجه بودن می‌تواند باعث شود مردد، مطیع و ترسو به نظر بیایید – ویژگی‌هایی که معمولاً با اعتماد به نفس مرتبط نیستند.

بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که از نقش‌هایی که شما را در کانون توجه قرار می‌دهند اجتناب می‌کنید، شاید زمان آن رسیده است که تغییراتی را اعمال کنید.

خودتان را به چالش بکشید، زمانی که حرفی برای گفتن دارید، صحبت کنید، از منطقه راحتی خود خارج شوید و دست به کار شوید – انجام این کار به طور ناخودآگاه تأثیر مثبتی بر سطح اعتماد به نفس شما خواهد داشت.

۹) بی‌توجهی به ظاهر شخصی
ممکن است کمی سطحی به نظر برسد، اما ظاهر واقعا مهم است. اگر مانند یک تنبل لباس می پوشید و بهداشت شخصی خود را نادیده می گیرید، این فقط تصویری نیست که به بقیه جهان خواهید داد… این در نهایت منعکس کننده نگاه شما به خودتان است.

روی خودتان سرمایه گذاری کنید و در مورد آن احساس گناه نکنید. به مرکز خرید بروید و چند لباس خوب بخرید که به شما احساس خوبی نسبت به خودتان بدهد.

مرتب و مناسب لباس بپوشید. فردیت و استقلال خود را به عنوان یک شخص در اختیار داشته باشید. سربلند باشید. اعتماد به نفس خواهد آمد.

سخنان پایانی
همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، اعتماد به نفس نقش بزرگی در زندگی دارد. از این رو، پرورش آن به نفع شماست. اما مانند هر چیزی، اگر می خواهید اعتماد به نفس داشته باشید، باید برای آن تلاش کنید.

انفعال را کنار بگذارید، قاطع باشید. مطمئناً، فوراً به دست نمی‌آید، به زودی، عادات اعتماد به نفس بخشی از شما خواهد شد. و هنگامی که به آن نقطه رسیدید (و خواهید رسید)، غیرقابل توقف خواهید بود.

منبع: همشهری آنلاین

همچنین ببینید

استان سیستان و بلوچستان به ۴ استان تبدیل می شود؟

احمد وحیدی گفت: استان سیستان و بلوچستان استان بسیار وسیعی است که منابع بسیار گسترده دارد و اول تا آخر استان شاید بیشتر از هزار کیلومتر فاصله باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *