لشکر خودروهای پاک و جدید سایپا

عصر خودرو:گروه خودروسازی سایپا از تنوع زیادی از محصولات الکتریکی از برند های سایپا، چانگان، دیپال ، FAW و Sinogold را در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو ایران به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»نخستین محصول در ورودی غرفه سایپاف کراس اوور R9 EVR بود. برند مادر این خودرو Xenia از کشور چین و زیرمجموعه گروه معتبر خودروسازی FAW است. R9 در نسخه هایبریدی توسط سایپا به نمایش درآمد. این خودرو برای اولین بار در سال 2018 از سوی برند Senya در نسخه بنزینی به بازار معرفی شد و با پیشرانه های 1.5 لیتری توربو و 1.2 لیتری توربو به بازار عرضه شده اما نکته جالب آنجاست که سایپا در حالی نسخه هایبریدی این خودرو را با لوگو اختصاصی خودش به نمایش گذاشته که هنوز قوای محرکه هایبرید این خودرو در هیچ نقطه ای از جهان و حتی چین نیز عرضه نشده است.
هاچ بک کوچک شهری چانگان E-STAR خودرو جذاب دیگر از سبد لشکر خودروهای پاک سایپا است. این خودرو یک هاچ بک 3.7 متری است که از باتری های لیتیومی نیرو می گیرد و موتور الکتریکی آن توانایی دستیابی به حداکثر قدرت 55 کیلووات و حداکثر گشتاور 170 نیوتون متر را دارد و با شارژ کامل میزان پیمایش آن به 301 کیلومتر می رسد. شارژ سریع این خودرو از 30 تا 80 درصد تنها طی 30 دقیقه صورت می گیرد و شارژ عادی آن از 20 تا 100 درصد به 8.5 ساعت زمان نیاز دارد. از مهمترین امکانات این خودرو می توان به نمایشگر 10.25 اینچی، 4بلندگو، ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر دیجیتال پشت فرمان و سیستم کنترل فشار باد تایرها اشاره کرد. سپس نوبت به سدان سبز چانگان یعنی Eado EV می رسد. این سدان 4.6 متری، از پیشرنه الکتریکی 90 کیلوواتی یا 121 اسب بخاری با حداکثر گشتاور 280 نیوتون متر نیرو می گیرد و ظرفیت باتری های آن 31 کیلووات ساعت است. چانگان ایدو الکتریکی با شارژ کامل توانایی پیمایش 200 کیلومتر مسافت را دارد و کلیه عملکرد خودرو به صورت کامل از طریق یک اپلیکیشن برای موبایل قابل کنترل است. گل سرسبد غرفه خودروهای پاک سایپا و کل نمایشگاه تحول صنعت خودرو سدان اسپرت دیپال SL03 بود. این سدان محصول برند Deepal، زیر مجموعه شرکت چانگان در همکاری با شرکت دانش محور هوآوی و شرکت تولیدکننده باتری های تسلا یعنی CATL توسعه پیدا کرده است . پیش از هر چیز طراحی مسحور کننده این خودرو نشانگر پیشزرفت بی‌نظیر صنعت خودروسازی چین و برند معتبر چانگان است. این خودرو به 27سنسور مختلف در اطراف بدنه مجهز شده و از تکنولوژی های سطح 4 رانندگی خودکار بهره می برد. مهمترین ترکیب قوای محرکه این خودرو که احتمال عرضه به بازار ایران دارد از نوع هایبریدی است که یک موتور 95 اسب بخاری بنزینی روی آن قرار دارد و موتور الکتریکی توانایی تولید حداکثر قدرت 221 اسب بخار را دارد. طراحی ظاهری این خودرو با ضریب درگ 0.230 نوید یک خودرو اسپرت را می دهد که توانایی پیمایش تا 1200 کیلومتر با مخزن سوخت کامل و شارژ کامل باتری ها را دارد. سیستم هایبرید این خودرو EREV یا Extended Range است که در آن عملا موتور بنزینی صرفا برای شارژ باتری ها وارد مدار می شود و مستقلا یا به صورت موازی به حرکت خودرو کمک نمی کند و از این جهت تنها جنبه ژنراتور را خواهد داشت و همین موضوع مصرف سوخت این خودرورا تاحد قابل توجهی کاهش می‌دهد. سدان Sinogold غرفه سایپا، گزینه ای منطقی و عملگرا برای معرفی به ناوگان تاکسیرانی برای شروع عصر الکتریکی در این حوزه است.  برند هفت ساله سینوگلد، به صورت تخصصی اقدام به طراحی و توسعه خودروهای الکتریکی می کند و سدانی که سایپا در این نمایشگاه به نمایش دراورد در حقیقت همان آریزو5 الکتریکی است که با برند سینوگلد نیز به بازار چین عرضه می شود. این خودرو در سبد محصولات سینوگلد، Junxing نام دارد و موتور برقی آن توانایی تولید حداکثر توان 161 اسب بخار را دارد و میزان پیمایش آن با شارژ کامل بیش از 400 کیلومتر گزارش شده است. در نهایت نوبت به تنها گزینه بومی برقی سایپا یعنی هاچ بک اطلس برقی می رسد. سایپا در این گزینه اختصاصی و بومی از باتری‌هایی با ظرفیت 35 کیلووات ساعت استفاده کرده است که شارژ کامل آن 4 ساعت و شارژ سریع آن ها 40 دقیقه به طول می انجامد و توانایی پیمایش 270 کیلومتر با شارژ کامل را دارد و شتاب صفر تا صد این خودرو نیز 12 ثانیه اعلام شده است.
لشکر خودروهای پاک سایپا، جامع ترین سبد انواع خودروهای هایبریدی و الکتریکی برای ورود به عصر جدید صنعت خودروسازی کشور است که شامل همه کلاس ها و مناسب برای کاربرد های مناسب شخصی و تاکسیرانی است. این محصولات عمدتا از برند های معتبر چانگان و FAW نوید تمرکز ویژه روی عرضه خودروهای باکیفیت چینی در این حوزه از سوی سایپا را می دهد که بدون شک با کسب دانش فنی می تواند منجر به توسعه نسخه های الکتریکی و هایبریدی آریا، شاهین و محصولات بهتر در آینده شود.
دانلود با کیفیت

همچنین ببینید

گسترش کمی و کیفی خدمات پس از فروش به مشتریان خودروهای زامیاد

مدیرعامل شرکت زامیاد از گسترش کمی و کیفی خدمات پس از فروش به مشتریان خودروهای زامیاد خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *