چرا تاکنون اتوبوس برقی سایپادیزل در ناوگان حمل و نقل درون شهری استفاده نشده است؟

دو سال از معرفی و تست اتوبوس برقی شرکت سایپادیزل می گذرد و متاسفانه هنوز شاهد تردد این اتوبوس ها در حمل و نقل درون شهری کشور نیستیم.

به گزارش پرشین خودرو، معرفی و نمایش عمومی اتوبوس برقی سایپادیزل در نمایشگاه بین المللی تهران بهانه ای شد تا به این موضوع بپردازیم که چرا پس از گذشت دو سال از معرفی و تست این اتوبوس، هنوز در حمل و نقل درون شهری از این اتوبوس های برقی استفاده نمی شود.
براساس این گزارش، این طور که از پرس و جوی خبرنگار ما با مدیران شرکت سایپادیزل بدست آمده است متاسفانه آن طور که باید و شاید وزارت کشور و شهرداری های شهرهای مختلف به موضوع استفاده از اتوبوس برقی وافق نیستند و در حالیکه باید شاهد سفارش گذاری و تامین اعتبار برای تولید این اتوبوس ها باشیم، هیچ حرکتی اتفاق نیافتاده است.
این گزارش می افزاید که اتوبوس برقی سایپادیزل در چندین شهر بزرگ کشور مورد تست و بررسی قرار گرفته است و به رغم تایید شدن از سوی مردم و سازمان های مجری، اما تاکنون سفارش گذاری برای تولید این محصول صورت نگرفته است.
اتوبوس تمام برقی شرکت سایپادیزل که مورد توجه بازدیدکنندگان و فعالان حوزه حمل و نقل در نمایشگاه بین المللی تهران نیز قرار گرفت از موتور الکتریکی Dana TM۴ با قدرت ٢۴۵ کیلو وات بهره می برد که ٣٣٢٩ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و برای پیمایش ۲۵۰ کیلومتر، نیاز به حدود ۳ ساعت شارژ در ایستگاه های شارژ خودروهای برقی دارد. باطری های این محصول از گارانتی ۸ ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش برخوردار است.
بنابر اعلام شرکت سایپادیزل، به محض تأمین و اختصاص اعتبارات لازم از سوی نهادهای ذی‌ربط، اتوبوس برقی این شرکت به چرخه حمل و نقل درون شهری کشور اضافه خواهد شد تا بتواند نیازهای کشور در این بخش را پوشش دهد.

همچنین ببینید

گسترش کمی و کیفی خدمات پس از فروش به مشتریان خودروهای زامیاد

مدیرعامل شرکت زامیاد از گسترش کمی و کیفی خدمات پس از فروش به مشتریان خودروهای زامیاد خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *