کُری‌سنگین آزادکار جمهوری آذربایجان برای عموزاد

به گزارش مشرق، روز نخست مسابقات کشتی قهرمانی اروپا با کسب ۲ مدال طلا و یک نقره برای آزادکاران جمهوری آذربایجان به پایان رسید. در وزن۵۷ کیلوگرم این مسابقات علی‌عباس رضازاده با غلبه بر سلیمان آتلی ترک به عنوان قهرمانی اروپا دست یافت و در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز حاجی علی‌اُف موفق به شکست رمضان رمضان‌اُف از بلغارستان شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز ماگومدوفبه مدال نقره مسابقات کشتی آزاد قهرمانی اروپا بسنده کرد.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی اروپا در شهر زاگرب پاتیتخت کرواسی برگزار می‌شود.

قهرمانی علی‌اف آذربایجانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، یک رکورد ویژه نیز برای این کشتی‌گیر به ثبت رساند. وی به نخستین کشتی‌گیر جمهوری آذربایجان تبدیل شد که چهار مدال طلای قهرمانی اروپا را کسب می کند. عبدالله‌اف و رفیق حسینوف سه مدال طلای قهرمانی اروپا را در کارنامه دارند.

دارنده مدال طلای قهرمانی اروپا در پایان مسابقات قهرمانی اروپا با بیان اینکه هدف نهایی من المپیک است گفت: یک برنز و نقره المپیک دارم، اما به طلا نیاز دارم.من سخت تلاش خواهم کرد. من تمام تلاشم را برای این طلا انجام می دهم. فکر می‌کنم فرقی نمی‌کند ۳۲ ساله باشم یا ۳۴ ساله، فقط سخت تلاش کردن و قهرمان شدن مهم است.

علی‌اُف باید در المپیک در وزن ۶۵ کیلوگرم به روی تشک برود در این وزن نامدارانی زیادی از جمله رحمان عموزاد خلیلی حضور دارد.

این قهرمان آذربایجانی در خصوص سختی وزن ۶۵ کیلوگرم در المپیک گفت: این وزن سخت‌ترین وزن المپیکی کشتی آزاد است. حدود ۴ تا ۵ قهرمان جهان در این وزن حضور دارند من سبک کشتی آنها را می‌شناسم. این آخرین شانس من و باید طلای المپیک را بگیرم و سپس بازنشسته شوم.

منبع: ایرنا

همچنین ببینید

کنایه عجیب و سنگین پدر حسن یزدانی به علیرضا دبیر

پدر حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در مصاحبه جدید خود کنایه‌ای به علیرضا دبیر زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *