حصر غزه کامل شد

به گزارش اکوایران، یک منبع امنیتی مصری گفت: «گذرگاه رفح در مرز جنوبی غزه با مصر تا اطلاع ثانوی بسته شده است».

به نوشته الجزیره، این منبع گفت که حملات تلافی‌جویانه اسرائیل علیه غزه آن را هم برای غیرنظامیان و هم برای کارکنان مصر در گذرگاه خطرناک کرده است. او افزود که در امتداد مرز برای جلوگیری از هرگونه تلاش برای نفوذ، وضعیت آماده‌باش اعلام شده است. پیش از این، سرهنگ ریچارد هخت، سرهنگ اسرائیلی به فلسطینیان توصیه کرده بود که غزه را از طریق رفح ترک کنند، اما دفترش متعاقباً اظهارات او را تصحیح کرد و گفت که گذرگاه امروز بسته شده است.

در شمال غزه نیز اسرائیل ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که تقریباً تمام اسرائیلی‌های ساکن امتداد حصار غزه را تخلیه کرده است. در این بیانیه آمده است: «خانواده‌ها و مقاماتی هستند که ماندن را انتخاب کردند؛ پس خواهند ماند».

محجوب زویری، مدیر مرکز مطالعات خلیج فارس در دانشگاه قطر می‌گوید مصر می‌خواهد از تشدید اوضاع بین حماس و اسرائیل فاصله بگیرد. زویری به الجزیره گفت: «مصر در ۴۸ ساعت گذشته به دو دلیل درگیر این جنگ شده است. اولاً گزارشی وجود دارد که می‌گوید مصر از قبل به اسرائیلی‌ها هشدار داده بود که قرار است اتفاقی بیفتد؛ اگرچه اسرائیل این موضوع را انکار می‌کند. دلیل دوم نیز این بوده که بحث گشودن گذرگاه رفح مطرح شده است و من تقریباً مطمئنم که مصر نظر مساعدی به افتتاح رفح نخواهد داشت. آن‌ها قبلاً اقداماتی را برای تخریب همه مکان‌های اطراف رفح انجام داده بودند و هیچ علاقه‌ای به بازگشایی آن ندارند».

زویری افزود: «همچنین به دلیل محاسبات داخلی و نزدیکی انتخابات ریاست‌جمهوری، مصر می‌خواهد از آنچه در حال رخ‌دادن است فاصله بگیرند. آن‌ها برای دستیابی به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز فشار می‌آورند و می‌خواهند در این زمینه کمک کنند».

همچنین ببینید

کنایه عجیب و سنگین پدر حسن یزدانی به علیرضا دبیر

پدر حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در مصاحبه جدید خود کنایه‌ای به علیرضا دبیر زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *