منابع طبیعی ویتامین B12

به گزارش بهداشت نیوز، مقدار ویتامین B12 مورد نیاز بدن کم است. هر فرد احتمالا می‌تواند مقدار ویتامین کافی را از رژیم غذایی خود دریافت کند. مقدار مصرف ویتامین ب ۱۲ در روز برای بزرگسالان حدود 2.4 میکروگرم است. اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، احتمالا می‌توانید ویتامین کافی را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. اگرچه این ویتامین بیشتر در محصولات حیوانی یافت می‌شود، منابع گیاهی مقدار کمی از آن دارند. منابع غذایی خوب ویتامین B12 عبارتند از:

        ماهی و صدف؛
        محصولات لبنی؛
        گوشت؛
        طیور؛
        تخم‌مرغ؛
        مخمر تغذیه‌ای
احتمالا برایتان سوال باشد که ویتامین b12 در چه میوه ای است؟ اگر قصد دارید مقدار ویتامین مورد نیاز خود را از میوه‌ها دریافت کنید، پرتقال می‌تواند منبع اصلی این ویتامین باشد. موز، انبه، سیب و بلوبری هم می‌توانند حاوی این نوع ویتامین برای بدن باشند.

همچنین ببینید

متفورمین؛ کاربردها و عوارض جانبی

متفورمین یک داروی تجویزی است که معمولاً برای افرادی که دیابت نوع دوم دارند به کار می‌رود تا قند خونشان کنترل شود. اما کاربردهای متفورمین بیشتر از این است؛ مطالعات نشان می‌دهد افرادی که متفورمین مصرف می‌کنند ممکن است کاهش وزن پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *