باید مدارس را درگیر کتاب و کتابخوانی کنیم‌

ایسنا/همدان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ایران را در حوزه شبکه کتابخانه‌ای جزو کشورهای پیشرو دانست و گفت: باید مدارس را درگیر کتاب و کتابخوانی کنیم‌.

مهدی رمضانی یکشنبه ۲۸ آبان در همایش انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی همدان، ضمن تبریک هفته کتاب، کتابداران را افرادی فرهنگ‌دوست و بی‌حاشیه خواند و اظهار کرد: این عناصر فرهنگی بدون هیچ ادعایی عرصه کتاب و کتابخوانی را در جامعه پیش می‌برند.
وی خیران کتاب را نیز سرمایه‌گذاران فرهنگی عنوان کرد و با اشاره به کار ماندگار آنها در دنیا و آخرت گفت: ما در طول سال و هر روز و هر لحظه با موضوع کتاب، آگاهی و دانایی سروکار داریم و هفته کتاب فرصتی برای تمرکز بیشتر به این مقوله مهم‌ است.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه هیچ گریزی وجود ندارد که در موضوع کتاب و فراگیر شدن آن به کودکان و نوجوانان توجه ویژه شود، تصریح کرد: باید مدارس را درگیر کتاب و کتابخوانی کنیم‌ و سن مطالعه را به صفر سال برسانیم.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت به مقوله فراگیر شدن فرهنگ مطالعه از تحقق مصوبات خوبی در این زمینه سخن به میان آورد و تأکید کرد: توجه عملی در کشور به موضوع کتاب توسط دولت سیزدهم زبانزد است.
رمضانی با اشاره به پیام رئیس جمهور به هفته کتاب، آن را تخصصی و ریزبینانه عنوان کرد و این موضوع را نشانه اهتمام ویژه به مقوله مطالعه و اجتماعی شدن آن دانست.

همچنین ببینید

«سووشون» به پخش نزدیک شد

«سووشون» نرگس آبیار در حالی این روزها خود را آماده پخش می‌کند که خبر از پخش بین‌المللی این سریال همزمان با انتشار در داخل کشور به گوش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *