نقش چشمگیر تبلیغات در رشد صنایع فرهنگی و صنایع خلاق

عباس محمدیان بر نقش چشمگیر تبلیغات در رشد صنایع فرهنگی و خلاق تاکید کرد

به گزارش روابط‌عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات، عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب و تاکید بر اهمیت اقدامات حمایتی و نظارتی این دفتر، گفت: دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی با ایجاد بستر حمایتی و نظارتی مناسب برای تجاری‌سازی دستاوردهای فرهنگی و هنری و کمک به درآمدزایی و رونق اقتصاد ملی و بین‏المللی صنایع فرهنگی مانند صنعت سینما، گام موثری در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور برداشته است.

وی با پراهمیت خواندن نقش تبلیغات در رشد و ارتقای تولیدات فرهنگی، تصریح کرد: از آنجا که تبلیغات، نقش پررنگی در ساخت زیست فرهنگی و اجتماعی مخاطبان خود دارد، این دفتر در تعاملی سازنده با صاحبان حرف و صنایع فرهنگی کشور، صدور مجوزهای طرح‌های تبلیغاتی با ماهیت حفظ فرهنگ ملی و بومی را در دستور کار خود قرار داده است.

عباس محمدیان افزود: صنایع فرهنگی،نقش بسزایی در خلق، تولید و تجاری‌سازی مضامینفرهنگیدر قالب انواع کالا یا خدمات دارند، بنابراین با ارتقای سرمایه فرهنگی جامعه رابطه مستقیمی داشته و رشد و ارتقای سطح کیفی و محتوای تبلیغاتی صنایع فرهنگی مانند نشر، سینما، مد و لباس و بازی‌های رایانه‌ای، باید در جهت تقویت فرهنگ ملی و بومی‌سازی حرکت کند.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی همچنین، صنایع خلاق را گستره وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی خواند و تصریح کرد: تولید و بهره‌برداری از دانش و اطلاعات از طریق خلاقیت و نوآوری، شایسته بسترسازی مناسب فرهنگی و توسعه فعالیت‌های کارآفرینی فناورانه و نوآورانه است که این مهم همکاری و همراهی تمامی دست‌اندرکاران این امر را می‌طلبد.

محمدیان همچنین با اشاره به اهمیت نقش فریلنسرها در این عرصه، اظهار داشت: در حال حاضر فریلنسرها در خلق محتوای مناسب فرهنگی در طرح‌های تبلیغاتی نقش مهمی دارند و می‌توانند با خلق آثار خلاقانه، زیرساخت‌های تبلیغاتی صنایع فرهنگی را مطابق با فرهنگ بومی و مبتنی بر داشته‌های فرهنگی جامعه فراهم کنند.

همچنین ببینید

گرمای زمین بر اثر کاشت درخت در مکان‌های نامناسب بیشتر می‌شود

در برخی موارد، وجود درختان بیشتر باعث می شود که نور خورشید کم تر از سطح زمین منعکس شود و گرمای بیشتری توسط سیاره جذب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *