راه نجات از بن‌‌بست‌های زندگی

وقتی به بن بست در زندگی می خورید، کافی است به یاد داشته باشید که قبلا هم با مشکلات مواجه شده و آنها را پشت سر گذشته اید. بر این مشکلات و موانع هم غلبه خواهیدکرد، از پسش بر می آیید و شرایط مخالف را شکست خواهید داد.

وقتی از موانع می گذرید، فراموش نکنید که هر چند وقت یک بار به عقب نگاه کنید که ببینید تا کجا پیش رفته اید. این جواب همان شک شما در مقابله با مشکلات است. قبلا با آنها مواجه شده اید، پس دوباره می توانید.
کار راحتی نیست، اما می توانید آن را انجام دهید. تحت هر شرایطی فقط یک شانس در زندگی خود دارید:

در این شرایط چگونه عمل کنید. این به نگرش شما بستگی دارد. نگرش بزرگتر، شخصیتی بزرگتر می سازد، یعنی وقتی شروع به انجام کارها کنید، بازگشت بهتری خواهید داشت.خودتان را با ذهنیات زیر مجهز کنید و خلاص شوید.

 تمام چیزی که نیاز دارید، درون خود شماست

زمانی که درحال بهبودی از برخورد با بن بست در زندگی هستید، باید به یاد داشته باشید که تا اینجای راه رسیده اید. هر چیزی که برای پیش رفتن نیاز دارید، اراده، انعطاف پذیری، خواسته، درحال حاضر در درونتان است. شما ابزارها، توانایی و قدرت لازم برای عبور از آن را دارید.

وقتی به درون خود نگاه می کنید، می توانید متوجه ارزشتان شوید. دنیای بیرون، ممکن است ما را در ناامیدی رها کند، اما وقتی برای قدرت گرفتن به خودمان رجوع کنیم، هیچ کاری وجود ندارد که نتوانیم از پس آن بربیاییم، به آن دست یابیم، یا از آن بهبودی پیداکنیم.

 داستان شما تمام نشده است

به بن بست رسیدن می تواند احساس این را داشته باشد که به پایان زندگی رسیده‌ایم. اما فقط به این خاطر که یک فصل از زندگی شما به پایان رسیده، به معنای این نیست که داستان شما تمام شده است.

چیزی که به نظر یک بن بست در زندگی می‌رسد، در واقع یک شروع جدید است. باید آن را با داستانتان تطبیق دهید، داستانی که برای پشت سر گذاشتن مشکلات پیش رو به خودتان می‌گویید. شما نمی‌توانید عقب بکشید. نمی توانید بار و بندیلتان را ببنید و بروید. باید هنوز هم راهی برای پیش رفتن پیدا کنید. این می تواند با یک فکر ساده شروع شود: “اینجا پایان کار نیست”
نیست و نخواهدبود، اگر شما اجازه آن را ندهید.

داستان شما ادامه خواهد داشت، در حقیقت، باید ادامه داشته باشد. تمام کاری که باید بکنید این است که آن را زندگی کنید. هر ثانیه آن را دوست نخواهیدداشت، ولی در پایان، آن را به شیوه خودتان گفته اید.

 امروز، اولین روز از ادامه زندگی شماست

شما می توانید چیزی که برای از نو شروع کردن هرروز نیاز دارید را، در ذهن خود پیدا کنید. امروز همان روزی است که می‌فهمید مهمترین چیز برای شما چیست. می فهمید واقعا چقدر می‌توانید قوی باشید. از راه های انحرافی و بن بست های مسیر درس می‌گیرید و دوباره شروع می‌کنید.

قدردانی از آنچه دارید و می‌توانید داشته باشید، شما را از احساس شکست باز می‌دارد. خودتان را برای مسیری که تا اینجا پیموده اید تحسین کنید. ببینید چه چیزی هنوز مانده و چه کارهایی می توانید انجام دهید.

شما هنوز زنده هستید. هنوز نفس می‌کشید. گاهی، این تمام دارایی ما و گاهی تمام چیزی است که نیاز داریم.

فقط حضور داشته باشید

در بن بست زندگی همیشه باانگیزه نخواهید بود و همیشه نمی خواهید بیشترین تلاشتان را در یک روز به کار بگیرید. و این تا زمانی که حضور داشته باشید، مشکلی نیست.
اگر برای حل مشکلات انرژی ندارید، فقط حضور داشته باشید، حتی اگر نمی دانید در پایان چه می شود. لازم نیست برای شروع حل مشکلات، از هر نتیجه ای خبر داشته باشیم.
پس فقط حضور داشته باشید. انتظار هیچ جواب و ایده ای را نداشته باشید. انتظار نداشته باشید که ببینید در آینده چی چیزی منتظر شماست. از یک چیز مطمئن باشید، همیشه در کنار موانع، فرصت هایی وجود دارد. فقط باید برای پیدا کردن فرصت ها حضور داشته باشید.

“اگر نمی توانید پرواز کنید پس بدوید، اگر نمی توانید بدوید پس راه بروید، اگر نمی توانید راه بروید، بخزید، هرکاری می کنید باید به راه خود ادامه دهید.” – مارتین لوتر کینگ

انگیزه خود را پیدا کنید

چه چیزی روح شما را برمی انگیزد؟ باید آن را تحت کنترل درآورید. انگیزه تان را پیدا کنید و با کمک آن از مانع عبور کنید.
یکبار استیو جابز در استفورد سخنرانی درباره “اتصال نقاط” داشت. با هر شعله یا اشتیاق برای زندگی، شما نقاط را به هم وصل می کنید. کم کم متوجه می شوید چه چیزهایی شما را به حرکت وامی دارد، به خصوص در مواقعی که احساس می کنید چیز دیگری برایتان نمانده است.
او می گوید وقتی قلب و احساس خود را دنبال می کنید، “به نوعی می دانید که واقعاً به چه چیزی می خواهید تبدیل شوید. باقی چیزها، فرعی هستند”.
چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟ بدون انجام دادن، دوست داشتن یا بودن چه چیزی، نمی توانید زندگی کنید؟

 راه را هموار کنید

ممکن است به بن بست در زندگی برخورده باشید، اما به نوعی، جایی، شخصی راه را برای شما هموار کرده بود تا بتوانید به اینجای مسیر برسید، و شاید شما دارید راه را برای فردی دیگر هموار می کنید.
بفهمید چه کسی در کاری که سعی می کنید انجام دهید به موفقیت رسیده است. یا چه کسی درها را برای رسیدن به آن باز کرده است. متوجه باشید که در این صف نفر بعدی شمایید.
فقط باید بدانید که هیچ وقت تنها نیستید. زنان و مردان بزرگی قبل از شما بوده اند؛ فقط باید آن ها را ببینید و صدایشان را بشنوید تا نقاط قوت آنها را پیداکرده و از آن در مسیر خود استفاده کنید.

 متواضع باشید

نسبت به پیچ و خم های زندگی تواضع نشان دهید. ممکن است فکر کنید همه چیز تحت کنترل شماست، و بعد، یک روز می بینید که اینطور نیست.
ممکن است چیزی که فکر می کردید باید به ان تبدیل شوید را از دست بدهید، اما هیچوقت چیزی که قبلا انجام داده اید از دست نخواهید داد. زمان رسیدن به بن بست در زندگی به جای عصبانی شدن، متواضع باشید. طور دیگری به دنیا نگاه کنید. شما نمی خواستید به این مسیر بیاید پس به جای برگشت. مسیر را تغییردهید.

این یک کار، ساده نیست، چون ما می خواهیم همیشه احساس کنیم توانایی همه چیز را داریم. می خواهیم با بادی که زیر بال هایمان است، اوج بگیریم. اما درصورت شکست، قدرت شروع دوباره آن را دارید.

ما حقیقت خود را در شکست پیدا می کنیم. حقیقت خودمان است. هرچیز دیگر، هرچقدر هم خوب، ضرورتی ندارد.

بنابراین، متواضع باشید. به خودتان نظم دهید. به این زندگی وفادار باشید. وقتی به مانع رسیدید، متواضع باشید.
آسان نیست، اما ارزشش را دارد.

 دوباره شروع کنید

زمان خودتان را با خودترحمی تلف نکنید. زمانی که به مانعی برخود می کنید، وقت آن است که دوباره شروع کنید. تعلل نکنید. باید به بالا نگاه کرده، بلند شوید، بایستید و افتخار کنید. به شانس دوباره تان برای شروع، افتخار کنید.

موفقیت شما با میزان سختی یا آسانی مسیر سنجیده نمی شود. بلکه با چیزهایی که برای غلبه بر آنها تلاش کردید اندازه گرفته می شود. اگر همه چیز برایتان آسان بود، معنای همه چیز را از دست می دادید. و این ضرر خیلی بزرگتری است.

روز شروع دوباره، برای تبدیل شدن به کسی که می خواهید باشید، فرارسیده است. زندگی مدام تغییر خواهدکرد، شما نیز همینطور خواهید بود. اگر در تمام زندگی یکسان باشید، هرگز رشد نخواهید کرد.

برای رشد کردن، به تغییر دادن و تغییر کردن نیاز دارید.

برای تجدید بقیه چیزها آماده باشید، و تمرکزتان را روی بزرگترین و مهمترین تغییر، بگذارید، شانس پیداکردن فرصتی در مانع پیش رو.
به چیزی غیر از این احتیاج ندارید. ممکن است فکر کنید دارید، اما وقتی سادگی های زندگی و ارزش آنها را بشناسید، آزاد خواهید شد.

مثبت اندیش باشید

مثبت اندیشیدن

با عقل جور در می آید که در مقابله با چیزهای منفی، منفی شویم. طبیعی است که بخواهیم شکست خورده و افسرده شویم. اما اینطوری فقط عمدا کار خودمان را خراب می کنیم.

افکارتان را تغییر دهید تا زندگی تان تغییر کند.” – وین دایر

هر روز، یک لیست سپاسگزاری بنویسید. روزانه مانتراهایی را برای ایجاد صلح با خودتان بگویید.
زمانی که به اطرف نگاه می کنید، می خواهید به جنبه های منفی فکر کنید. در عوض، به ذهن خود آموزش دهید به دنبال جنبه های مثبت باشد. چیز مثبتی که پیدا می کنید را بارها و بارها تکرار کنید تا زمانی که دیدن آن عادی شود.

چرا این عمل کارساز است؟ بعضی می گویند کائنات، بعضی می گویند ما ذهن خود را با عادت هایمان تغییر می دهیم و غیره. اما درنهایت، هدف فهمیدن این است که هرچیزی، آنچه به نظر می رسد نیست. مغز به طور خودکار می خواهد به نقاط منفی توجه کند.

شما می توانید با باورکردن، به سادگی آن را مجددا برنامه ریزی کنید. به خوبی ها باور داشته باشید و آنها را ببینید. به همین سادگی کار می کند. چیزی است که همیشه وجود داشته است، فقط باید درست نگاه کنید.

 نفس عمیق بکشید

فقط به این دلیل که موانع و بن بست در زندگی می توانند فرصت هایی برای رشد و مسیرهای جدید باشند، به این معنی نیست که استرس زا نیستند. اگر به مانعی برخورد کنید، احتمالاً با شرایط سختی مواجه خواهیدبود. مهم است که برای مراقبت از خود وقت بگذارید. در حین بهبودی به خودتان سخت نگیرید.

ریلکس کنید، تمرکزتان را جمع کنید و نفس بکشید. نفس های عمیق. هنگام بازدم، روی خارج کردن افکارمنفی از ذهنتان، و هنگام دم روی ورود افکار مثبت تمرکز کنید.

در مورد آنچه اهمیت دارد، تامل کنید. در مراقبه های مدیتیشن، افکار را مشاهده کنید، و آنها را قضاوت نکنید. به این ترتیب می توانید روی تنفس خود تمرکز کنید.
مثالی از مدیتیشن که می توانید انجام دهید، Mimi Page “بازتاب” است.
مدیتیشن را می توان در هر نقطه و در هر زمان انجام داد، پشت ترافیک، در صف خرید. این فقط یک تمرین نیست. بلکه ذهنیتی است. که می تواند تمام تفاوت ها را ایجاد کند.

 زندگی خود را تغییر دهید

تغییر روش زندگی
تغییر روش زندگی

وقت آن است که یاد بگیرید که همه چیز آنطور که می خواهید پیش نمی رود. خب ، چه می کنید؟ یک جا ایستاده و به آنها زل می زنید؟ نه ، شما آنها را به حرکت در می آورید و زندگی خود را تغییر می دهید. شما آنچه را که درست پیش نمی رود تغییر داده و به چیز درست تر تبدیل می کنید. فقط باید از چیزهای کوچک شروع کنید و به تدریج با موارد بزرگتر مقابله کنید.

تمام چیزی که نیاز دارید، درون شماست. یادتان است؟ و تنها نیاز است انگیزه و اشتیاق خود را برای متصل کردن نقاط پیداکنید. در زندگی خود تماشاگری منفعل نباشید. فعال شوید. برای برنده شدن اقدام کنید. وقتی به مانع برخوردید، می توانید یاد بگیرید که چگونه از روی آن عبور کنید. با پاهای خود از آن بالا بروید. از هر برآمدگی آن و از آنچه دارید، برای بالا کشیدن خودتان استفاده کنید. چیزهایی مثل:
کاردان و مبتکر بودن.
انعطاف پذیر بدون.
انجام کار درست.

به دیگران در پیمودن مسیر کمک کنید

هیچ پاداشی بهتر از این نیست که به دیگران درباره چیزی که قبلا با آن درگیر بوده ایم، کمک کنیم.
هر چیزی که می دهید، ده برابر آن را پس می گیرید. این به شما برای درست کردن اشتباهاتتان، و کنار گذاشتن گذشته و شروع بخش جدیدی در زندگی، دلیلی می دهد.

وقتی به دیگران کمک می کنید، از مانع پیش روی خود کمتر می ترسید. به یاد دارید که تنها نیستید. زنده هستید، و زندگی ارزشش را دارد. دیگران با اراده و داستان خودشان الهام بخش هستند.. وقتی اقدام به کمک کسی کنید، تفاوت ایجاد خواهید کرد. به این معنی که شما هنوز شکست نخورده اید. یعنی نباید تسلیم شوید.
کمک کردن به دیگران، درک یک حقیقت جهانی است – همه ما لایق عشق و روشنایی هستیم. شما هم مستحق این هستید که بدانید به رسمیت شناخته شدن چیست. وقتی به دیگران در پیمودن مسیر کمک می کنید، متوجه خواهید شد که:
“من فقط یک بار این راه را طی خواهم کرد. اما هر کار خوبی که می توانم انجام دهم یا هر گونه لطفی که می‌توانم به هر انسانی نشان دهم، بگذارید الان انجامش دهم. اجازه بدهید آن را به تاخیر نینداخته و نادیده نگیرم، زیرا دیگر از این راه نخواهم گذشت.”

 دوباره برگردید

انعطاف پذیری، عمل “بازشگت دوباره” یا مقاومت در برابر شکست ناشی از فشار است.
هیچ راه برگشته وجودندارد. این همه راه را طی نکرده اید که حالا ناامید و تسلیم شوید. زمان آن است است که دوباره به مسیر برگردید.
انعطاف پذیری ناشی از دو چیز است:
• یک چرای قوی
• توانایی سازگاری
وقتی یک چرای قوی داشته باشید. می توانید از مشکلات حال غلبه کرده و ادامه دهید. این به معنای حل کردن همه چیز نیست؛ بلکه به معنای غلبه راحت تر بر مشکلات است، چراکه به خاطر این چرایی همواره به راهتان ادامه خواهیدداد.

برای مثال به گفته ویکتور فرانکل، بازمانده هولوکاست: “اگر “چرا”ی آدم به اندازه کافی قوی باشد، می تواند بر هر “چگونه”ای غلبه کند.

وقتی سازگار باشید، می فهمید که در هر شرایطی می توانید قدردان باشید. زمانی که به مانعی برمی خورید، این کلید برگشت دوباره است. متوجه می شوید که نه تنها می توانید با چیزی روبرو شوید، بلکه می توانید یاد بگیرید که در عوض مقابله، با آن کنار بیایید.

درست مثل این است که کسی در جریان آب گیر کرده باشد، نباید با این جریان مبارزه کند، بلکه باید با آن پیش رود. اینگونه می توان از شرایط پیشی گرفت و زنده ماند.

نظرات نهایی

شما می توانید هر کسی که دلتان می خواهد باشید، هرکاری که می خواهید انجام دهید و هرکس و هرچیزی را که می خواهید، دوست داشته باشید. وقت آن است که طوری که می خواهید اصلاح شوید.

وقت برگشت دوباره به مسیر است. وقت آن است که فقط باشید، فقط اعتماد کنید. و بعد خودتان را در آن طرف مانع پیدا خواهیدکرد، درحالی که به عقب نگاه کرده و فکر می کنید “انجامش دادم، این من بودم که این کار را انجام دادم.”از پسش برمی آیید. مطمئنا می توانید.

همچنین ببینید

بازدید رئیس پلیس راهورفراجا از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران/لزوم تقلیل سن معافیت معاینه فنی خودرو به ۲ سال

سردار حسینی: استانداردسازی و ارتقاء تجهیزات مراکز معاینه فنی باید در دستور کار قرار گیرد.

2 نظر

  1. Comment Test

    I care. So, what do you think of her, Han? Don’t underestimate the Force. I don’t know what you’re talking about. I am a member of the Imperial Senate on a diplomatic mission.

    • Comment Test 2

      I care. So, what do you think of her, Han? Don’t underestimate the Force. I don’t know what you’re talking about. I am a member of the Imperial Senate on a diplomatic mission.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *