باید مدارس را درگیر کتاب و کتابخوانی کنیم‌

ایسنا/همدان دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ایران را در حوزه شبکه کتابخانه‌ای جزو کشورهای پیشرو دانست و گفت: باید مدارس را درگیر کتاب و کتابخوانی کنیم‌.

مهدی رمضانی یکشنبه ۲۸ آبان در همایش انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی همدان، ضمن تبریک هفته کتاب، کتابداران را افرادی فرهنگ‌دوست و بی‌حاشیه خواند و اظهار کرد: این عناصر فرهنگی بدون هیچ ادعایی عرصه کتاب و کتابخوانی را در جامعه پیش می‌برند.
وی خیران کتاب را نیز سرمایه‌گذاران فرهنگی عنوان کرد و با اشاره به کار ماندگار آنها در دنیا و آخرت گفت: ما در طول سال و هر روز و هر لحظه با موضوع کتاب، آگاهی و دانایی سروکار داریم و هفته کتاب فرصتی برای تمرکز بیشتر به این مقوله مهم‌ است.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه هیچ گریزی وجود ندارد که در موضوع کتاب و فراگیر شدن آن به کودکان و نوجوانان توجه ویژه شود، تصریح کرد: باید مدارس را درگیر کتاب و کتابخوانی کنیم‌ و سن مطالعه را به صفر سال برسانیم.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت به مقوله فراگیر شدن فرهنگ مطالعه از تحقق مصوبات خوبی در این زمینه سخن به میان آورد و تأکید کرد: توجه عملی در کشور به موضوع کتاب توسط دولت سیزدهم زبانزد است.
رمضانی با اشاره به پیام رئیس جمهور به هفته کتاب، آن را تخصصی و ریزبینانه عنوان کرد و این موضوع را نشانه اهتمام ویژه به مقوله مطالعه و اجتماعی شدن آن دانست.

همچنین ببینید

تنها ایران و این کشور در جهان جمعه‌‌ها تعطیل هستند

ایران و افغانستان فعلی، تنها کشورهای جهان هستند که جمعه تنها تعطیلی هفتگی آنها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *