دیدیه دشان: ۱۴ گل خیلی هم بد نیست؛ ام باپه فوق العاده است و همچنان مرا تحت تاثیر قرار می دهد

سرمربی تیم ملی فرانسه به تمجید از شاگردان خود پس از پیروزی تاریخی ۱۴-۰ مقابل جبل الطارق پرداخته است

طرفداری | فرانسه که پیش از این صعود خود را از گروه B مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۴ قطعی کرده بود، شب گذشته با نتیجه رکوردشکن ۱۴-۰ جبل الطارق ۱۰ نفره را نابود کرد تا با زدن ۷ گل در هر نیمه، پرگل‌ترین پیروزی تاریخ خود را جشن بگیرند. فرانسه در این دیدار ۱۰ گلزن متفاوت داشت، که ام باپه ۳ گل و اولیویه ژیرو و کینزلی کومان نیز دو گل به ثمر رساندند.
در پایان بازی، دیدیه دشان، سرمربی فرانسه، از اینکه بازیکنانش در تمام طول مسابقه فعال بودند، ابراز خوشحالی کرد و تنها نکته منفی مسابقه را مصدومیت وارن زائر امری دانست. او در گفتگو با TF1 گفت:
به جز مصدومیت وارن، شب فوق العاده‌ای داشتیم. طبق اطلاعاتی که به من دادند آسیب دیدگی او خیلی جدی نیست و آزمایشات اولیه مثبت بوده است. شکستگی وجود ندارد، اما پای او پیچ خورده و درد زیادی دارد. هنگام آماده سازی، می‌خواستیم با یک بازی خوب یا خیلی خوب پیروز شویم. در هر دو نیمه عملکرد خوبی داشتیم. بازی با ۱۱ نفر نبر برای آنها سخت بود و با ۱۰ نفره شدنشان سخت‌تر نیز شد اما این چیزی از شایستگی بازیکنان ما کم نمی‌کند. همچنین هنگام گلزنی باید به حریف احترام می‌گذاشتیم و ۱۴ گل خیلی بد نیست.
او در مورد اهمیت این پیروزی در سیدبندی پایانی یورو ۲۰۲۴ ادامه داد:
ما در سید یک قرار گرفتیم که اهمیت زیادی دارد. باید مانند یوروی قبلی از قرار گرفتن در موقعیتی که کنترل کمتری روی آن داشتیم، اجتناب می‌کردیم. این را در یوروی قبل دیدیم و با آلمان و پرتغال هم گروه شدیم. این تیمی رقابتی است و بازیکنان همیشه چیز بیشتری می‌خواهند. قرار نیست برای تفریح به یونان برویم.
در پایان دشان درباره کیلیان ام باپه صحبت کرد و گفت:
کیلیان؟ من از او انتظار بیشتری دارم (می‌خندد). او تفکر تیمی دارد و نقش خود را به عنوان کاپیتان به طور کامل انجام می‌دهد. آیا او همچنان مرا تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ او این را می‌داند، کیلیان بازیکن فوق العاده‌ای است. فراتر از آن، آرامشی است که او برای گروه و نه فقط در زمین به ارمغان می‌آورد.
تیم ملی فرانسه روز سه شنبه در آخرین بازی خود به مصاف یونان خواهد رفت.

همچنین ببینید

کمک بزرگ فولاد برای قهرمانی پرسپولیس

تیم استقلال در چهارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر باید با مهمترین نماینده استان خوزستان اما در پایین جدول دیدار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *