با اسناد عادی و قولنامه معامله خانه و زمین نکنید!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسن بابایی؛ رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به مطرح بودن طرح «الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول» در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اخیراً در رابطه با این طرح، مطالبی خلاف واقع و واهی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود که موجب دغدغه و نگرانی مردم شده است. “عدم اعتبار اسناد عادی و قولنامه‌ای فعلی” و “هشدار به مالکان برای تبدیل سریع اسناد عادی به لحاظ عدم اعتبار این اسناد با تصویب قانون مذکور” از جمله این مطالب هستند.

وی گفت: صراحتاً اعلام می‌کنیم که با فرض تصویب و نهایی شدن قانون الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول، فرصت مناسب و کافی به دارندگان این اسناد جهت تبدیل اسناد عادی اعطا خواهد شد؛ ضمن آنکه هیچ مقرره‌ای مبنی بر بی‌اعتباری فوری و یا سلب مالکیت از دارندگان فعلی اسناد عادی و قولنامه‌ای پیش‌بینی نشده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: با عنایت به علم قانونگذار مبنی بر اینکه تعداد قابل توجهی از مالکین در شرایط کنونی دارای اسناد عادی و قولنامه‌ای هستند، جهت پیشگیری از هرگونه تضییع حق و سوءاستفاده احتمالی و جعل در اسناد عادی، مالکین این اسناد در صورت تصویب قانون الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیرمنقول، مکلف خواهند شد نسبت به ثبت اسناد عادی و قولنامه‌ای در سامانه‌های تحت نظارت سازمان ثبت اسناد اقدام کنند.

بابایی تأکید کرد: در حال حاضر توصیه ما به مردم عزیز، پرهیز از هرگونه معامله با اسناد عادی و قولنامه‌ای در خصوص اموال غیرمنقول است چراکه امروزه عمده دعاوی حقوقی و کیفری املاک و اراضی در مراجع قضایی، مربوط به اسناد عادی است و امید می‌رود با تصویب این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام، شاهد تحول در نظام حقوقی و قضایی در حوزه اسناد رسمی باشیم.

همچنین ببینید

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به‌پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵درصد افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *