رونمایی از اولین گام اجرایی پنجره واحد خدمات اجتماعی بنیاد مستضعفان

مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره به پنجره واحد خدمات اجتماعی بنیاد مستضعفان گفت: اشکالات این سامانه باید رفع شود و در نهایت تا پایان دی ماه، باید همه خدمات اصلی بنیاد در این پلتفرم قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، وحید خاوه‌ای در نشست خبری رونمایی از اولین گام اجرایی پنجره واحد خدمات اجتماعی بنیاد مستضعفان، با بیان اینکه این سامانه با قوت کامل همه نیازمندی‌های ما را پوشش می‌دهد، گفت ما یک مجموعه کامل می‌خواهیم که به همه سوالات مخاطبانمان پاسخ دهد؛ از این رو همه جزییات باید بررسی شود و پس از انجام بررسی‌ها، خطا یا ابهامی را نمی‌پذیریم.
وی با بیان اینکه نباید بوروکراسی را برای افراد بیشتر کنیم، گفت: ایجاد خدمات الکترونیک باید برای سهولت دسترسی به خدمات باشد؛ برای اینکه فرد برای یک وام ساده به شعبه بانک مراجعه نکند و با مراجعه به سامانه، این کار را انجام دهد. خط قرمز ما این است که خدمت‌رسانی به صورت معکوس جواب دهد و با ارائه خدمت الکترونیک، کار را سخت‌تر کنیم.
مدیرعامل بنیاد علوی با بیان اینکه سرعت راه‌اندازی سامانه برای ما مهم است، افزود: برای رسیدن به این هدف، زیرساخت‌های لازم از جمله آی‌تی و اداری را فراهم می‌کنیم. با وجود این، مهم‌ترین کار فرهنگ‌سازی است. اگر ما در بنیاد علوی این فرهنگ را ایجاد نکنیم، تلاشمان بیهوده است. همه خدمات باید تحت این سیستم پیش برود و همه مخاطبان ما باید استفاده از این سامانه را یاد بگیرند.
خاوئی با بیان اینکه امروز، روز آغاز به کار این سامانه است، اظهار کرد: اشکالات این سامانه باید رفع شود و درنهایت تا پایان دی ماه، باید همه خدمات اصلی بنیاد در این پلتفرم قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، بنیاد علوی در راستای ارتقا کیفیت خدمات محرومیت‌زدایی، حمایتی و فرهنگی، اقدام به ایجاد درگاه میز خدمت با عنوان «پنجره واحد خدمات بنیاد مستضعفان» به‌منظور یکپارچه‌سازی تمامی خدمات اجتماعی خود کرده است. در حال حاظر بنیاد علوی بیش از ۳۰ خدمت را در مناطق هدف و تحت قالب گوناگون ارائه می‌کند. تمامی خدمات ارائه‌شده به دو دسته الکترونیکی و غیرالکترونیکی تقسیم می‌شود که امکان ثبت تمامی درخواست برای متقاضیان در این درگاه وجود دارد. همچنین امکان پیگیری و فرایند رسیدگی به درخواست، امکان ثبت شکایت و پیشنهاد، ثبت تخلفات اداری و نظرسنجی در خصوص دریافت خدمات برای متقاضیان فراهم شده است. مخاطبین پس از ورود درخواست خود را ثبت و ادامه‌ی فرآیند رسیدگی به درخواست توسط واحدهای مرتبط در بنیاد علوی انجام خواهد پذیرفت. داده‌ها، فرآیندها و گردش اطلاعات بر بستر قدرتمند سیستم ساز برسا، پیاده سازی شده است. بنابراین ثبت درخواست، مشاهده وضعیت و کارتابل متقاضیان بر بستر اینترنت و در آدرس My.alavi-bonyad.com در دسترس است، اما فرآیند رسیدگی به جهت الزامات امنیتی در شبکه‌های داخلی سازمانی انجام می‌گیرد. در گام اول با توجه به پیاده‌سازی سیستم جامع مرکز قرض‌الحسنه بنیاد علوی به‌عنوان یک زیرساخت، چهار عنوان خدمت شامل وام قرض‌الحسنه معیشت در زمینه‌های درمان، معیشت، ازدواج و تحصیل؛ وام قرض‌الحسنه اشتغالِ خرد و کلان؛ وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن و وام قرض‌الحسنه تعمیر و تکمیل مسکن در پنجره واحد خدمات اجتماعی بنیاد مستضعفان پیاده‌سازی شده است. تدابیر پشتیبانی کاربران در استفاده این درگاه به‌صورت ۲۴ ساعته و از طریق پاسخگویی تلفنی و سیستم پشتیبانی آنلاین در نظر گرفته شده است. بنابراین کاربران در مراحل اخذ و پیگیری خدمات می‌توانند با اپراتور های پشتیبانی تماس برقرار کنند.

همچنین ببینید

خبر خوشحال کننده رئیس جمهور برای کارگران

اقتصاد 100- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با ابراز تاسف از مطالبات انباشته معلولان در دولت‌های پیشین، تصریح کرد: سال گذشته ۴۰ درصد و امسال ۳۰ درصد به مستمری معلولان افزوده شد و خوشبختانه در حال حاضر هیچ شخصی در صف انتظار دریافت مستمری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *