سرمایه تعاونی های استان مرکزی بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان است

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: میزان سرمایه فعلی تعاونی های استان ۲۹ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان و اشتغال ایجاد شده از سوی آنها ۱۹ هزار و ۲۴۷ نفر است.

جمشید امیدی ۲۸ آبان در شورای توسعه بخش تعاون استان مرکزی اظهار کرد: ۵ هزار و ۹۱۳ شرکت تعاونی در استان مرکزی از بدو شروع تا به امروز ثبت شده که از این تعداد در حال حاضر ۱۹۶۸ شرکت به صورت فعال و در دست اجرا هستند.
وی افزود: ۲۷۴۰ تعاونی، غیرفعال است که باید تعیین تکلیف شود و ۴۲۱ تعاونی راکد بوده و مراجعه ای به اداره نداشته اند. ۷۸۴ شرکت تعاونی نیز منحل شده است.
مدیرکل تعاون  کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: بیشترین تعاونی ها مربوط به شهرستان اراک، ساوه و محلات و کمترین آنها مربوط به آشتیان و خنداب است.
امیدی با بیان اینکه بیشترین تعاونی های ثبت شده در استان مربوط به تعاونی های خدماتی و صنعتی و کشاورزی است گفت: تعاونی های خدماتی با ۴۹۳ شرکت، تعاونی صنعتی با ۴۱۹ شرکت و تعاونی های کشاورزی با ۴۹۵ شرکت بیشترین تعاونی ها را به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه کرد: اعضای تعاونی ها با احتساب اعضای تعاونی های سهام عدالت ۹۱۷ هزار و ۶۴۷ نفر، بدون تعاونی های سهام عدالت ۴۰ هزار و ۷۸۶ نفر، میزان سرمایه فعلی تعاونی ها ۲۹ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان و اشتغال ایجاد شده توسط آنها ۱۹ هزار و۲۴۷ نفر است.
امیدی تاکید کرد: در سال گذشته صادرات شرکت های تعاونی ۱۹.۶ میلیون دلار و امسال در ۶ ماهه ۸.۲ میلیون دلار بوده است.
وی اضافه کرد: سهم استان از محل خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومانی ۴۱ میلیارد تومان و میزان تسهیلات پرداختی از این محل ۱۹۱ میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: درصد پرداختی از این محل ۲۹۰ درصد سهم اعتبار ابلاغی است که حدود ۳ برابر اعتبار تخصیص یافته است.
امیدی افزود: در راستای پیگیری ساخت مسکن کارگری تاکنون ۷ قطعه زمین معادل ۴۸ هکتار شناسایی شده که ۳ قطعه توسط معاونت املاک راه و شهرسازی تایید شده است.

همچنین ببینید

خبر خوشحال کننده رئیس جمهور برای کارگران

اقتصاد 100- وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با ابراز تاسف از مطالبات انباشته معلولان در دولت‌های پیشین، تصریح کرد: سال گذشته ۴۰ درصد و امسال ۳۰ درصد به مستمری معلولان افزوده شد و خوشبختانه در حال حاضر هیچ شخصی در صف انتظار دریافت مستمری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *