وضعیت نارنجی خلیج فارس برای تردد‌های دریایی

سازمان هواشناسی کشور نسبت به اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی با مواج شدن خلیج فارس خبر داد.

خبرگزاری میزان – به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا از عصر یک‌شنبه تا پیش از ظهر سه‌شنبه موجب افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی (بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۲ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۲/۵ متر در سواحل و بیش از۲/۵ متر در فراسواحل و رخداد رگبار و رعد وبرق می‌شود.
منطقه اثر این سامانه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در شمال خلیج فارس پیش‌بینی شده است.
اثر مخاطره این سامانه خطر غرق‌شدن شناگران و پاره‌شدن تور‌های صیادی، اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق‌شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال در فعالیت‌های سکو‌های نفتی اعلام شده است.
سازمان هواشناسی به منع شنا و غواصی و تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی توصیه کرده است.
انتهای پیام/

همچنین ببینید

یک پیش‌بینی جدید و دقیق درباره بازار مسکن تا پایان سال

اقتصاد 100- در قالب طرح نهضت ملی مسکن دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی به مرحله ساخت رسیده است. همچنین آمار افتتاحات گویای آن است دولت سیزدهم تا کنون ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را به مردم تحویل داده که شامل طرح‌های مسکن مهر، اقدام ملی و نهضت ملی مسکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *