شرط کاهش مدت سربازی به ۱۲ ماه اعلام شد

انتخاب نوشت: نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون برای کاهش مدت دوره سربازی به میانگین ۱۲ ماه خبر داد.

محسن پیرهادی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با رأی قاطع به اصلاح قانون نظام وظیفه رأی داد.»

وی توضیح داد: «‌زمان سربازی به ۱۲ ماه کاهش می‌یابد، ‌مشمولان بالای ۳۰ سال، دارای ۲ فرزند از خدمت سربازی معاف می‌شوند. ‬ ‌دانشجویان خارج از کشور باید تعیین تکلیف شوند‬‬ و‬ ‌تلاش مجلس برای حرفه‌ای شدن سربازی محقق می‌شود.»

همچنین محسن دهنوی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «با پیگیری و تلاش‌های آقای قالیباف در مجلس یازدهم، بعد از افزایش ۱۲ برابری حقوق سربازان در ۳ سال اخیر، امروز با تصویب حکمی در کمیسیون تلفیق برنامه، در بخش‌های زیر گام مهمی در راستای اصلاح فرآیند سربازی برداشته شد که امیدواریم با تصویب در صحن مجلس و تأیید شورای نگهبان به اجرا برسد:

۱- کاهش مدت دوره سربازی به میانگین ۱۲ ماه

۲- تعیین معافیت مشمولان ۳۰ سال دارای دو فرزند و بیشتر

۳- تکلیف دولت به تعیین وضعیت مشمولان غایب»

لازم به ذکر است، موارد مذکور مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه است و هنوز در صحن مجلس مطرح و تصویب نشده است. این موارد در صورتی تبدیل به قانون می‌شود که در صحن مجلس تصویب شود و از سوی شورای نگهبان به تأیید برسد.

منبع: انتخاب

همچنین ببینید

راه‌های برقراری ارتباط مثبت بین والدین و کودک

والدین بایستی ارتباط صمیمی و مؤثر را در سنین پایین کودک آغاز کنند. زمانی که کودک سوالی داشته باشد و یا تمایل به صحبت کردن داشته باشد، پدر و مادر باید برای پاسخ‌گویی به کودک آماده و حاضر باشند. همچنین والدینی که عشق و درک زیادی نسبت به کودکان خود دارند، زمینه را برای برقراری ارتباط مؤثر آماده می‌کنند. کودکانی که از جانب والدین مورد حمیت قرار می‌گیرند بیشتر تمایل دارند که احساسات و نگرانی‌های خود را با والدین به اشتراک بگذارند. والدین بایستی علاقه خود را به صورت کلامی و غیر کلامی به کودک نشان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *