فروش چادرهای هلال احمر ترکیه خبرساز شد

ه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه جمهوریت ترکیه در گزارشی با اشاره به فروش بخشی از چادرهای هلال احمر این کشور به انجمن خیریه “احباب” برای ارسال به مناطق زلزله زده نوشت: هلال احمر 46 میلیون لیره چادر به انجمن احباب فروخت تا برای زلزله زدگان بفرستد.

در این گزارش آمده است: هلال احمر ترکیه 40 هزار چادر در انبارهای خود داشته و 14 هزار چادر دیگر نیز از طریق کمکها جمع آوری کرده و به آفاد(سازمان مدیریت بحران ترکیه) داده است تا در هماهنگی با این سازمان به مناطق زلزله زده ارسال شود.

گفته شده که این چادرها در انبارهای هلال احمر بوده و سفارش انجمن خیریه احباب طی روزهای گذشته آماده شده و تحویل این انجمن شده و پولی که گرفته شده بابت لوازم تولید بوده است.

“هالوک لونت”، خواننده مشهور ترکیه،در زلزله اخیر با راه اندازی «انجمن احباب»(AHBAP Derneği) و کمک گرفتن از سلبریتی های این کشور، مقدار زیادی کمک نقدی و کالایی دریافت کرد که بخشی از کمکهای نقدی را صرف خرید چادر از هلال احمر کرد.

پس از آن نیز، آرمان اونی(Arman Üney) رئیس انجمن داروسازان اعلام کرد که برای ایجاد کمپ در مناطق زلزله زده 5 چادر 76 متر مربعی از هلال احمر ترکیه به قیمت هر عدد 140 هزار لیره خریداری کردیم و به این مناطق بردیم.

انتشار این اخبار باعث ابهامات و واکنش هایی از سوی جامعه ترکیه شده است. بسیاری به این موضوع انتقاد می کنند که در حالیکه زلزله زدگان نیازمند کمک بودند و هلال احمر وظیفه چنین امری را دارد، این نهاد چادرهای خود را به کسانیکه خواستار آن بودند فروخته است.

انتشار برخی تصاویر و فیلم ها درباره ارتباط گذشته کرم کینیک رئیس هلال احمر ترکیه با فتح الله گولن رهبر جریان گولن که اکنون به عنوان سرکرده جریان فتو در ترکیه شناخته شده و مورد غضب است نیز بر عصبانیت عمومی از وی افزوده و در فضای مجازی، فعالان این فضا خواستار استعفای کرم کینیک شده اند.

به صورت رسمی در این خصوص هنوز توضیحی داده نشده است.

ساعت 4 بامداد روز دوشنبه 17 بهمن ماه زلزله‌ای به‌ قدرت 7.6 ریشتر (بر اساس مرکز زلزله‌نگاری آمریکا 7.8 ریشتر) رخ داد که منجر به خسارات زیادی در 10 استان جنوبی این کشور شده است. دومین زمین‌لرزه بزرگ با قدرت 7.4 ریشتر نیز در ساعت 14 دوشنبه رخ داد که منجر به تشدید خسارات شد. تاکنون به صورت رسمی بیش از 44 هزار نفر در این زلزله جان خود را از دست داده اند.

همچنین ببینید

کنایه عجیب و سنگین پدر حسن یزدانی به علیرضا دبیر

پدر حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در مصاحبه جدید خود کنایه‌ای به علیرضا دبیر زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *