وزیر ارشاد: یک جریان سیاسی دنبال لغو کنسرت‌ها و دوقطبی‌سازی است

اسماعیلی درباره حواشی مربوط به لغو برخی کنسرت‌ها گفت: یک جریان سیاسی در کشور به‌دنبال بزرگ‌نمایی برخی مشکلات که گاهی طبیعی و در اجراها پیش می‌آید، هست تا اقشار مختلف مردم را در این موضوع مقابل هم قرار دهند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به سؤال موضوع لغو کنسرت‌ها و زیان اقتصادی ایجادشده، با توجه به صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد، گفت: دوره اخیر به‌اذعان دوستان بخش موسیقی و تهیه‌کنندگان، پررونق‌ترین دوره بوده است به‌طوری که در مباحث چند ماه اخیر علی‌رغم اینکه دشمن تلاش می‌کرد اصحاب فرهنگ و هنر را متقاعد کند اجرا نداشته باشند و فعالیت‌های فرهنگی تعطیل شود، اما اهالی موسیقی خوش درخشیدند، تلاش کردند و زحمات زیادی کشیدند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بهترین جشنواره موسیقی در کشور برگزار شد، گفت: اکنون نیز اجراها کم‌نظیر و بدون حاشیه و مطامعی که دشمنان دنبال هستند در حال برگزاری است، بنده احساس می‌کنم یک جریان سیاسی در کشور به‌دنبال بزرگ‌نمایی برخی مشکلات که گاهی طبیعی و در اجراها پیش می‌آید، هست تا اقشار مختلف مردم را در این موضوع مقابل هم قرار دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بنده به‌راحتی این نگاه جریان سیاسی را می‌بینم، به‌طوری که برخی افراد بدسابقه سیاسی که در کشور فعال و الآن تعدادی از آنان خارج از کشور هستند، دنبال تحریک افکار عمومی و ایجاد دوقطبی‌سازی‌اند تا فضای رسانه‌ای کشور سنگین شود و آرامش فضای فرهنگ و هنر را از بین ببرند.

وی تأکید کرد: از همه مردم و هنرمندان خواهش می‌کنم فضا را با دقت رصد کنند و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهند، چرا که باید حتماً در اماکن فرهنگی و هنری کشورمان مسائل شرعی و قانونی رعایت شود.

اسماعیلی بیان کرد: اصلاً اجازه نمی‌دهیم در فضاهای فرهنگی و هنری کشورمان عده‌ای بخواهند هنجارشکنی کنند. اگر کنار این، اتفاقات معدود و اندکی هم رخ داد، آن را به پای اهالی فرهنگ و هنر نمی‌نویسیم.

وی با ذکر اینکه “معتقدیم فضای فرهنگی و هنری کشورمان با نشاط و با قوت ادامه پیدا کند”، اظهار کرد: در چند روز اخیر که بنده در سفر کاری خارج از کشور بودم، این فضا منتقل شد، بلافاصله موضوع را با مسئولان بخش‌های مختلف دنبال کردم و دوستانمان در وزارت کشور و جاهای دیگر بیانیه دادند و مربوط به مشکلات فنی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون دوستانمان تقویم جایگزینی را برای مواردی که لغو شده است ارائه داده‌اند تا در تالار وزارت کشور برگزار کنند تا مشکلات چند روز اخیر جبران شود، حتماً اهالی فرهنگ و هنر با دقت اجازه سوءاستفاده را به بدخواهان مردم ایران نخواهند داد.

همچنین ببینید

نمایش هفت فیلم با موضوع فلسطین در موزه سینما

هفت فیلم سینمایی با موضوع فلسطین به مدت یک هفته در موزه سینما به نمایش درمی‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *