مصاحبه با علی شیخ‌زاده،مدیرعامل هلدینگ اقتصادی امکان و مشاور کسب و کار

مصاحبه با علی شیخ‌زاده،

مدیرعامل هلدینگ اقتصادی امکان و مشاور کسب و کار

 

ابتدا لطفاً کمی دربارهٔ تجربیات و دستاوردهای حرفه‌ای خود توضیح دهید؟

من علی شیخ‌زاده هستم، متولد ۱۳۵۹ در یک خانواده فرهنگی که الگویم در زندگی همواره تلاش های بی وقفه و حمایت‌گرانه پدر و مادرم در خانواده بوده است.

من فعال در حوزه‌های کسب و کار و ارتقای فردی هستم تا به حال بیش از ۱۵ کتاب در این زمینه‌ها نوشته‌ام و به عنوان مشاور کسب و کار برای بیش از ۱۰۰ برند بین‌المللی فعالیت داشته‌ام. همچنین به عنوان استاد و مدرس دانشگاه در ایران فعالیت می‌کنم.

مایه فخر من در این زمان، داشتن همسری مهربان و حامی و دو فرشته‌ی حاصل این پیوند است. اینکه طی این سال‌ها مسوولیت آینده‌ی دو دخترم را بر دوش دارم و از هرچیزی برایم این موضوع با اهمیت‌تر است تا دو انسان مهربان، دلسوز و موثر تحویل جامعه دهم.

 

چه عواملی باعث شدند که به عنوان مشاور کسب و کار فعالیت کنید؟

علاقه‌مندی من به زمینه کسب و کار و ارتقای فردی، تحصیلاتم در رشته مدیریت بازرگانی و اقتصاد و تجربه‌های متعددی که در این زمینه داشتم، باعث شد تا به عنوان مشاور کسب و کار فعالیت کنم و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارم و بسیار خرسندم که طی این سال‌ها برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها مایه اثر و عامل موفقیت بوده‌ام.

 

در مسیر حرفه‌ای خود چه موانعی روبرو شدید و چگونه با آنها مقابله کردید؟

در مسیر حرفه‌ای خود، با موانع و چالش‌های مختلفی روبرو شدم، اما با استفاده از تجربیات قبلی، اراده قوی و تفکر مثبت، توانستم با آنها مقابله کرده و به رشد و پیشرفت خود ادامه دهم. موانع که همیشه هستند، در برخی برهه‌های زمانی دچار دست‌اندازهای دولتی، مشکلات تحریمی، شرایط اقتصادی نامطمئن و.. . شده‌ام اما چون یقین دارم که بحران‌ها گذرا هستند با امیدواری و تلاش از این چالش‌ها گذشته‌ام.

 

چه نکاتی را برای موفقیت در کسب و کار و ارتقای فردی به دیگران توصیه می‌کنید؟

برای موفقیت در کسب و کار و ارتقای فردی، توصیه می‌کنم به ایجاد یک برنامه عملی، پیگیری هدف‌های مشخص، ایجاد شبکه ارتباطی موثر، و توسعه مهارت‌های فردی و حرفه‌ای توجه کنید.

هدف‌گذاری و پیوند خوردن با اهداف مشخص و واضح شرط موفقیت است.

لطفا در مسیر رسیدن به اهداف، از این شاخه به آن شاخه نپرید و وقتی هدفی را انتخاب کردید، همچون تمبر که به نامه می‌چسبد، به اهداف خود بچسبید و تا مقصد آن را همراهی کنید!

 

در کنار فعالیت‌های حرفه‌ای، چه موارد دیگری به عنوان علایق و سرگرمی‌های شخصی دارید؟

در کنار فعالیت‌های حرفه‌ای، علاقه‌مند به مطالعه، مسافرت و نوشتن کتاب هستم. این فعالیت‌ها به من کمک می‌کنند تا انرژی مثبت و انگیزه لازم برای بهبود هرچه بیشتر عملکرد خود را داشته باشم. تا کنون نیز بیش از ۱۵ عنوان کتاب نوشته ام که برخی از آنها عبارتند از: الفبای بازاریابی نوین، بازاریابی ناخوتکایی، سرطان کسب‌وکار، بازیگر زندگی، تابوشکن، آنچه در مزارشریف گذشت، مطالعات اقتصادی افغانستان،  بازاریابی خالق پول، برندها می‌مانند، تدوین برنامه جامع بازاریابی، هیس تبلیغات فریاد نمی‌زند، قوانین مورفی زندگی مورفی و…

همچنین ببینید

کلیه پروازهای فرودگاه مهرآباد تا ساعت ۱۲ لغو شد

روابط عمومی فرودگاههای کشور : طبق اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور ابطال پروازهای فرودگاه‌ مهرآباد تا ساعت ۱۲ امروز تمدید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *