پارک آبی دلفین استانبول 

پارک آبی دلفین استانبول کجاست؟

این پارک جذاب در غرب شهر استانبول، منطقه باغچه شهیر در خیابان کمال پاشا قرار دارد و یکی از بهترین و معروف‌ترین مجموعه‌های تفریحی ترکیه محسوب می‌شود. پارک آبی دلفین از میدان‌های اصلی استانبول زیاد دور نیست و از میدان تکسیم حدود ۳۵ کیلومتر فاصله دارد. اگر با تور استانبول همراه شوید، می‌توانید در بهترین هتل‌های نزدیک میدان تکسیم اقامت کرده و به این مجموعه تفریحی و سایر جاذبه‌های گردشگری استانبول، دسترسی راحتی داشته باشید.

چگونه به پارک آبی دلفین برویم؟

خوشبختانه دسترسی به این مجموعه آبی بسیار آسان است. شما می‌توانید از سراسر شهر، با سرویس‌های حمل و نقل به این مکان تفریحی بروید. همچنین می‌توان در میدان تقسیم یا فاتح، از سرویس‌های رایگانی استفاده کرد که در ایستگاه‌های مشخص منتظر گردشگران هستند. این سرویس‌ها ساعت ۹:۳۰ صبح به سمت پارک آبی دلفین حرکت می‌کنند و در ساعت ۱۷:۵۵ به سمت ایستگاه‌های داخل شهر برمی‌گردند.

ویژگی های پارک آبی دلفین استانبول

افتتاح پارک آبی کلاب دلفین به سال ۲۰۰۱ برمی‌گردد. این پارک در ابتدا امکانات زیادی نداشته؛ اما به مرور، توسعه پیدا کرده است. مشهورترین سرسره‌های آن «شاه کبری» و «آناکوندا» نام دارند که در سال ۲۰۱۵ میلادی در پارک آبی دلفین قرار داده شدند. یک سال بعد، استخر مخصوص کودکان نیز به این جاذبه تفریحی اضافه شد.

پارک آبی دلفین یکی از مکان‌های موردعلاقۀ شناگران حرفه‌ای است؛ بااین‌وجود، به دلیل وجود آبزیانی مانند دلفین‌ها، برای همۀ افراد با هر سنی جذابیت دارد. شما می‌توانید همراه با دلفین‌ها شنا کنید و لحظاتی فراموش‌نشدنی را به گنجینۀ خاطرات خود بیفزایید.

بهترین زمان بازدید از پارک آبی دلفین

اگرچه کشور ترکیه در تمام فصول سال مقصد محبوبی برای گردشگران ایرانی است؛ اما پارک‌های آبی آن فقط در نیمۀ اول سال فعالیت می‌کنند. پارک آبی دلفین نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته چون این مجموعۀ تفریحی روباز است، فصل تابستان انتخاب مناسب‌تری برای سفر به ترکیه و تفریح در پارک آبی دلفین استانبول خواهد بود.

بااین‌حال، تور استانبول نوروز فرصتی عالی برای سفر به دروازۀ اروپا است که ممکن است در روزهای دیگر سال تکرار نشود. شما می‌توانید در تعطیلات نوروزی، با خیالی آسوده از جاهای تاریخی استانبول دیدن کرده و در مراکز تفریحی آن هیجان را تجربه کنید.

فصل بهار؛ بهترین زمان تفریح در پارک آبی دلفین استانبول

قوانین پارک آبی دلفین استانبول

اگر قصد بازدید از پارک دلفین استانبول را دارید، بهتر است با قوانین آن آشنا باشید. اولین قانون مهم پارک آبی دلفین این است که بعد از خرید بلیط نمی‌توانید آن را کنسل کنید و هزینه‌ای به شما بازنمی‌گردد. در قوانین مربوط به وسایل این پارک ذکر شده که استفاده از سرسره‌ها برای زنان باردار و افرادی که اضافه‌وزن دارند یا به معلولیت، مشکلات کمر و بیماری قلبی دچارند، مناسب نیست. همچنین، اگر کسی با ترس از ارتفاع یا اضطراب دست‌وپنجه نرم می‌کند، بهتر است سراغ این بازی‌ها نرود. 

اگر نوزاد یا کودک زیر ۳ سال همراه خود دارید، باید به آن‌ها پوشک ضد آب بپوشانید. این نوع پوشک در فروشگاه‌های این مجموعه به فروش می‌رسد. همچنین با هدف رعایت بهداشت، اجازه ندارید هیچ نوع غذا، نوشیدنی و ظروف شیشه‌ای را به داخل پارک آبی دلفین ببرید.

استفاده از استخر و سرسره‌هی پارک آبی دلفین فقط با پوشش مایو امکان‌پذیر است. همچنین اگر شنا بلد نیستید، با دادن مدارک شناسایی خود به صندوق امانات، می‌توانید جلیقه نجات بگیرید. کودکان نیز اجازه ندارند بدون همراه و مراقب وارد آب شوند. برای حفظ امنیت در زمان شنا و استفاده از سرسره‌ها، کلید و لوازم ارزشمند همراه خود نداشته باشید.

از دیگر قوانین پارک دلفین، می‌توان به مواردی نظیر الزام پوشیدن دمپایی و امکان خرید با کارت اعتباری ویژه این پارک (فقط با کارت اعتباری مخصوص پارک) اشاره کرد. در واقع، شما نمی‌توانید پول نقد همراه خود داشته باشید. همچنین عکس‌‌ و فیلم‌برداری مانعی ندارد؛ اما بدون اجازه کتبی مجموعه حق انتشار و استفاده تجاری از آن‌ها را ندارید.

امکانات و تفریحات پارک آبی دلفین

۱۱۲ سرسره‌ آبی، ۴ استخر روباز بزرگسالان و ۲ استخر کودکان از جمله مهم‌ترین امکانات پارک آبی دلفین هستند؛ اما این پارک تفریحات جذاب و امکانات خوب دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. یکی از تفریحات جذابی که در این محیط برگزار می‌شود، جشن کف یا کف پارتی است که همراه با موسیقی و به صورت دسته جمعی اجرا می‌شود.

در این مجموعه بزرگ، امکانات دیگری نظیر زمین تنیس، استخر واترپلو، حمام آفتاب، ساحل مصنوعی و زمین والیبال ساحلی وجود دارد. همچنین می‌توانید به تماشای نمایش دلفین‌ها و شیرهای دریایی بنشینید و یا با دلفین‌ها شنا کنید و از آن‌ها عکس بگیرید. امکانات رفاهی دیگری مانند فروشگاه‌، رستوران‌ و کافه‌ نیز در دسترس گردشگران قرار دارد.

سرسره شاه کبری؛ از بازی های پارک آبی دلفین استانبول

قیمت بلیط پارک آبی دلفین استانبول

هزینه ورودی پارک آبی دلفین برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است. بلیط کودکان بین ۵ تا ۱۲ سال نیز نیم‌بها محاسبه می‌شود. اگر خانم هستید، باید این خبر خوب را به شما بدهیم که قیمت بلیط شما ارزان‌تر از بلیط آقایان خواهد بود. البته چون یکشنبه‌ها و روزهای تعطیل استقبال گردشگران زیاد است، قیمت بلیط‌ها افزایش می‌یابد.

به صورت کلی، بلیط ورودی این مجموعه برای بزرگسالان چیزی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیر است. این نکته را نیز فراموش نکنید که اگر می‌خواهید با کودک زیر ۵ سال خود به این پارک بروید، حتما باید مدارک شناسایی کودک خود را نشان دهید تا بتواند از بلیط رایگان مجموعه دلفین استفاده کند.

آژانس گردشگری مهرپرواز؛ مجری مستقیم تور استانبول

کشور ترکیه شهرهای توریستی متعددی دارد و هرکدام از آن‌ها، پارک‌های آبی بی‌نظیری را در خود جای داده‌اند که حتی برای اروپاییان هم جذاب است؛ اما پارک آبی دلفین چون در شهر استانبول قرار گرفته، موقعیتی بی‌مانند را برای گردشگران فراهم می‌کند. شما می‌توانید با تور استانبول آژانس مسافرتی مهرپرواز به این شهر تاریخی سفر کنید؛ در هتل‌های اطراف میدان تکسیم اقامت داشته باشید؛ و در کنار بازدید از مساجد و کلیساهای قدیمی، در پارک آبی آن نیز به استراحت بپردازید.

آژانس گردشگری مهرپرواز 12 سال است که بهترین تورهای خارجی را ارائه کرده و مجری مستقیم تور ترکیه به شمار می‌رود. برای آشنایی با سایر تورهای گردشگری، شرایط آن‌ها و قیمت تور به وبسایت ما به آدرس www.mehrparvaz.com سری بزنید. مطمئن باشید برای گذران اوقات فراغتتان به بهترین شکل، برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

همچنین ببینید

بهترین‌ها در کاهش تاخیر پروازها معرفی شدند

ساها در جمع ۵ ایرلاین برتر کشور با کمترین تاخیر در پروازها توانسته است با بهبود فرآیندهای خود، تاخیرها را به حداقل برساند و از رضایت مسافران خود لذت ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *