تاثیر کندی اقتصاد بر کربن‌زدایی

ایسنا/خراسان رضوی رکود اقتصادی جهانی بر تلاش‌ شرکت‌ها برای دستیابی به اهداف آب و هوایی تأثیر می‌گذارد.

به نقل از بلومبرگ، بر اساس نتایج تحقیقات جدید که از ۱۰۰۰ مدیر اجرایی مورد بررسی قرار گرفته است، حدود ۴۰ درصد از شرکت‌های صنعتی سنگین در سراسر جهان می‌گویند که به دلیل شرایط فعلی قادر به سرمایه‌گذاری بیشتر در کربن‌زدایی نیستند. تقریباً دو سوم نشان دادند که تلاش اصلی آنها برای کاهش انتشار کربن تا قبل از پایان دهه از نظر اقتصادی جذاب نخواهد بود.
یافته‌ها نشان داد، اگر صنایع سنگین نتواند کربن‌زدایی کند، سایر صنایع شکست خواهند خورد.
این یافته‌ها در حالی به دست می‌آیند که برخی از دولت‌ها از طرح‌های حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر و محصولات کم کربن در بحبوحه تورم بالا و نگرانی‌ها در مورد هزینه و امنیت انرژی عقب‌نشینی کرده‌اند.
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، شرکت‌ها در زمانی که رویدادهای آب و هوایی شدید در سراسر جهان اثرات مخرب تغییرات آب و هوایی را برجسته می‌کنند، حرکت کندتری در این زمینه دارند.
اروپا بهتر از سایر مناطق جهان عمل کرده است، به‌طوری‌که ۶۱ درصد از شرکت‌های مورد بررسی در مقایسه با ۲۸ درصد در آمریکای شمالی و ۳۰ درصد در سطح جهانی اهداف خالص صفر داشتند. با این حال، تنها ۲۴ درصد از شرکت‌های اروپایی در مسیر رسیدن به صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ هستند.

همچنین ببینید

ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران ساعت کاری ادارات به منظور مدیریت مصرف برق از ۱۵ خرداد تغییر خواهد کرد و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *